Gå til innhold

Kommentar til denne, Acer Aspire S3


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke ute etter noe "State of The Art"-PC, men vil ha meg en ny rimelig portabel enhet.

 

I den sammenhengen fant jeg denne Acer Aspire S3 hos Elkjøp for kr. 3495,-

 

Jeg undrer meg litt på at denne ikke ligger i Prisguiden.

Jeg merker meg at den som ligger der fra CDON, som ligger nærmest i pris (3511,-), har 2. generasjons i3-prosessor.

Såvidt jeg kan se, har resten samme konfigurasjon som den ifra Elkjøp, men ligger ifra 4690,- og oppover i pris.

 

Om jeg ikke har oversett noe i konfigurasjonen, så skulle denne PC'en, kjøpt fra Elkjøp, være et godt kjøp.

 

Er det noen som ser noe jeg ikke ser (angående konfigurasjon) , eller finnes det enda bedre kjøp i "klassen" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et godt tilbud og ok valuta for prisen.

 

Det er ikke "state of the art" ultrabook akkuratt, men det får man ikke i denne prisklassen heller.

 

Test av maskinen her: http://www.notebookc...ok.81619.0.html (litt andre specs, men burde ikke gi store utslag på sluttresultatet)

 

Link til prisjakt med et søk på maskiner på opp til 14" og tilsvarende CPU: http://www.prisjakt....kmoms#prodlista

 

Der også kommer den best ut prismessig.

 

Edit: prisguiden er utdatert og svært mangelfull på opplysninger, prisjakt er langt mer oppdatert.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Heia, takker for svar :)

 

Ja, jeg vet hva maskinen "står for", sånn omtrent, etter å ha lest diverse.

Det er ikke allverden, men jeg trenger ikke noe mere, så til prisen synes jeg det er ok.

Jeg bare lurte på om det var noe spesielt, som jeg har oversett, som gjorde den såvidt rimelig hos Elkjøp.

 

Skuffende at Prisguiden er såvidt dårlig.

Men ser at på Prisjakt ligger heller ikke maskinen sammen med de andre leverandørene (Elkjøp og Lefdal de eneste som har den).

Det var derfor jeg stusset litt, på hva som gjør dette.

Er det en helt egen konfigurasjon, modellnummer eller noe annet som gjør det, liksom.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at store kjeder bestiller versjoner av utsyr etter deres egne ønsker når det gjelder innhold og/eller utførelse. Og noen ganger får slike produkter en modellbetegnelse som er ekslusivt for denne kjeden/forhandleren. Ikke veldig store forandringer det er snakk om, selvfølgelig ... og noen ganger er det slett ingen forskjell fra andre forhandleres versjoner i det hele tatt, men de kan likevel ha et litt annerledes modellnavn.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Etter nærmere overveielse, så fant jeg ditt tips verdt å følge OC-Freak :)

Det som talte imot, var byggekvaliteten (selv om den sikkert er grei nok), størrelsen, og det faktum at Toshiba'en veier nesten et havkilo mere.

 

Men fordelene ved noe bedre skjerm, litt mindre støy, bakgrunnsbelyst tastatur, portplasseringer (var litt skeptisk til at USB-portene var plassert bak på maskinen) og ikke minst, mere fleksibel med tanke på eventuell oppgradering, gjorde til at jeg bestemte meg for Toshiba'en.

 

Ytelsesmessig vil jeg tro det er marginale forskjeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...