Gå til innhold

Morrowind la grunnlaget for Skyrims suksess (Windows)


Anbefalte innlegg

Ja, ein skulle kanskje tru det, men det fungerte som 25% + 25% + 25% + 25% = 100% då eg spelte. Kanskje dei har endra på det i ein patch eller noko? Ein kunne berre få utstyr som reduserte manabruken så mykje for kvart enkelt element riktig nok, men når eg kunne kaste uendeleg med fireballs som kvar hadde ein mini-stun, så vart det litt for lett. Spesielt dragekampane vart ein vits, noko som var litt synd. Men som sagt, det er jo opp til kvar enkelt om ein vil bruke det, men eg synest det er litt vanskeleg å bevist gjere meg svakare om eg ikkje treng å vere det. Håpar dei ikkje har med noko slik i neste spel :)

 

Bare lurer på noe.. Husker du hvor høyt level du var på da? Dersom man er på Master, men bruker spells som er tilpasset lavere nivå blir det jo lett. Men ikke vet jeg... Jeg syns bare at Magic var mye vanskeligere enn med for eksempel to hånds våpen. Spesielt når jeg dro til Solstheim. Da ble jeg dratt ned på jorda for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den våte drømmen må være en re-make av Morrowind, med grafikken og elementer fra kampsystemet i Skyrim (tenker særlig på manuell block med skjold og muligheten for å kjøre magi og våpen samtidig), men med de øvrige elementene fra Morrowind intakt. Ser jo at gruppa bak Morroblivion er i gang med et "Skywind"-prosjekt også. Jeg testet dog Morroblivion, og det falt på at det var for mye Oblivion og for lite Morrowind...hvis det ga mening?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg er Skyrim det soleklart beste i serien. Selv om jeg liker Morrowind kjempegodt (som bør komme frem ganske tydelig i episoden, forøvrig!)

 

Blir så glad av å høre (lese) dette=) Har inntrykk av at når det kommer til spill så er det så ofte man ser folk skrive "det var så mye bedre før".. Ikke bare med Elder Scrolls, men i spillbransjen generelt. Jeg hadde det fantastisk gøy med Skyrim, og liker å tenke at neste TES blir jeg like glad i (om ikke mer). Håper ikke jeg blir sånn at jeg kun ser tilbake på det gamle og fnyser av det nye. Man må kunne gå litt fremover og være åpen for endringer. Hvis ikke har man jo ingen ting å glede seg til.

 

Et av mine yndlingsspill fra barndommen er Little Big Adventure 1 og 2. Jeg hadde det helt fantastisk med de spillene. Alt var så nytt, stort og spennende. Dersom de skulle lagd en 3'er i dag ville det nok vært LBA for dagens spillgenerasjon. Det kan godt hende jeg hadde sittet og ristet på hodet av irritasjon over alle de nye funksjonene og vendingene.. MEN jeg tror det har noe med at man vil tilbake til akkurat den atmosfæren og den følelsen man hadde da man spilte de første spillene. Da opplevde man kanskje et sånt type spill for første gang. Det blir muligens vanskelig å ta inn over seg at det er et nytt spill, og det blir plutselig litt fremmed. Man kan bli blind for det som er positivt ved det nye spillet.

 

Jeg må innrømme jeg ble lei meg da Heroes of Might and Magic 3 kom.. Hadde et så utrolig bra forhold til Heroes 1 og 2 og ble skuffet over de nye "fancy" endringene de hadde gjort. Jeg ville jo ha spillet i 2D! Så jeg ga opp 3'ern. Det var kanskje litt dumt av meg.

Endret av Aniratak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...