Gå til innhold

Slik blir Grand Theft Auto V (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er heller ikke 1080i. Den er under 720p.

 

Så hvorfor har man instillinger på 360'n hvor man kan sette opp til 720 eller 1080? Husker jeg gjorde dette på Gears of wars og så klart forskjell når jeg endra til 1080. Fikk littegrann dårligere fps, men var verdt det.

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

Spillet rendrer ikke i 1080p, det blir gjerne rendret i 720p eller lavere og så oppskalert oppover. Det er veldig få spill ute til PS3/360 som faktisk rendres i 1080o.

 

Som sagt, endra fra 720p til 1080i og så klart forskjell. Mye mer detaljer. Dette var i Gears of War.

Stoler mer på øya mine enn slik snikk-snakk prat som elkjøp selgerne driver med: HD kabel til 500 kr gir mye bedre enn HD kabel til 50 kr (lol)

Lenke til kommentar

Høres spennende ut. Men problemet er at jo mer realistisk GTA blir, jo dårligere samvittighet får jeg når jeg slår ned gamle damer med balltre... GTA 1 og 2 var helt ok, den var tegneserie, siden GTA3 har jeg vært langt mer ambivalent... :pEn ting jeg virkelig savner fra GTA 1 og 2 er muligheten for å slå av politi HELT. Av og til er det gøy å åpne saven med politiet avslått og bare kjøre på med synd og vold. ;)Huff, nå hørtes jeg fryktelig ukristelig ut, eller hva? ;)

 

Kristne tredde kristendommen sin over hodet vårt i hundrevis av år med vold, drap og trusler så du hørtes egentlig veldig kristelig ut ;)

 

Lenke til kommentar
Høres spennende ut. Men problemet er at jo mer realistisk GTA blir, jo dårligere samvittighet får jeg når jeg slår ned gamle damer med balltre... GTA 1 og 2 var helt ok, den var tegneserie, siden GTA3 har jeg vært langt mer ambivalent... :pEn ting jeg virkelig savner fra GTA 1 og 2 er muligheten for å slå av politi HELT. Av og til er det gøy å åpne saven med politiet avslått og bare kjøre på med synd og vold. ;)Huff, nå hørtes jeg fryktelig ukristelig ut, eller hva? ;)
Kristne tredde kristendommen sin over hodet vårt i hundrevis av år med vold, drap og trusler så du hørtes egentlig veldig kristelig ut ;)

 

Far out man!

Oppdatering: Ops, så ikke at han skrev "ukristelig ut". Da var ikke kommentaren din "far out" men et bra tilsvar istedet.

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Jeg trenger GTA pga historiefortelingen etc. Jeg er livredd for at GTA skal bli som Saints Row, da jeg ikke synes det er seriøst nok, og at det fokuserer på helt andre ting enn hva GTA gjør. GTA IV føles langt på vei som en ordentlig by (ja, vi skulle hatt mye mer innhold), og for meg føles Saints Row bare som en sandkasse med leker i forhold.

Likte veldig godt RDR også.

Saint's Row 1 var en ren blåkopi av GTA, og personlig syntes jeg den var langt, langt bedre på mange områder. Den gjorde alt GTa gjorde, men våget å ha det morsomt i tillegg. Problemet var at det ble for nært GTA, derfor tok de det i en annen retning med SR2 og (spesielt) SR3 og 4. Men det gir oss jo bare spørsmålet hva vi egentlig vil ha? Om det er et sandkassespill der vi spiller en småkriminell på vei opp i rekkene er nok GTA det beste, men på den annen side har vi hatt omtrent den samme historien helt siden GTA1. Er det derimot en stor, åpen verden og alt det der vi vil ha, vil jeg påstå det er mange alternativer som er minst like bra. GTA vil aldri holde seg på topp "fordi det er GTA".

 

GTA vil være best fordi Rockstar utvikler det, enkelt og greit. Lignende kvalitetesikring finner du ikke hos mange andre selskaper.

Du glemmer selskaper som Blizzard, Bioware og id Software. id lagde Doom og Quake, og skapte dermed hele FPS sjangeren. Men da John Romero sluttet gikk det raskt nedover med dem. For all del, de holder seg fortsatt på topp på det tekniske, men leveldesign, historiefortelling osv har det gått verre med. BioWare fikk store problemer etter Mass Effect 3, Dragon Age 2 og, kanskje spesielt, Star Wars: The Old Republic. Resultatet er at folk ikke har samme tillitt til dem som før, og to av grunnleggerne har sluttet. Blizzard på sin side gikk på en stor smell med Diablo 3, og til en viss grad Starcraft 2. (fortsatt et bra spill, men mange mil unna det første.) Når Jay Wilson i tillegg sluttet i Diablo-teamet på grunn av sinte fans sier det seg selv at noe er helt feil et sted. Hva får det til å tro Rockstar ikke kommer til å lide samme skjebne?

 

Edit: Og for den saks skyld, hvor er Lord Brittish nå? Noen som faktisk husker ham? Han kommer med Shroud of the Avatar etterhvert, men hvor mange bryr seg?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Saint's Row 1 var en ren blåkopi av GTA, og personlig syntes jeg den var langt, langt bedre på mange områder. Den gjorde alt GTa gjorde, men våget å ha det morsomt i tillegg. Problemet var at det ble for nært GTA, derfor tok de det i en annen retning med SR2 og (spesielt) SR3 og 4. Men det gir oss jo bare spørsmålet hva vi egentlig vil ha? Om det er et sandkassespill der vi spiller en småkriminell på vei opp i rekkene er nok GTA det beste, men på den annen side har vi hatt omtrent den samme historien helt siden GTA1. Er det derimot en stor, åpen verden og alt det der vi vil ha, vil jeg påstå det er mange alternativer som er minst like bra. GTA vil aldri holde seg på topp "fordi det er GTA".

 

Du glemmer selskaper som Blizzard, Bioware og id Software. id lagde Doom og Quake, og skapte dermed hele FPS sjangeren. Men da John Romero sluttet gikk det raskt nedover med dem. For all del, de holder seg fortsatt på topp på det tekniske, men leveldesign, historiefortelling osv har det gått verre med. BioWare fikk store problemer etter Mass Effect 3, Dragon Age 2 og, kanskje spesielt, Star Wars: The Old Republic. Resultatet er at folk ikke har samme tillitt til dem som før, og to av grunnleggerne har sluttet. Blizzard på sin side gikk på en stor smell med Diablo 3, og til en viss grad Starcraft 2. (fortsatt et bra spill, men mange mil unna det første.) Når Jay Wilson i tillegg sluttet i Diablo-teamet på grunn av sinte fans sier det seg selv at noe er helt feil et sted. Hva får det til å tro Rockstar ikke kommer til å lide samme skjebne?

 

Edit: Og for den saks skyld, hvor er Lord Brittish nå? Noen som faktisk husker ham? Han kommer med Shroud of the Avatar etterhvert, men hvor mange bryr seg?

Enig i mye av det du sier her. Skal ikke se bort i fra at Rockstar blir glemt nei. Det vil bli husket på samme måte som doom da det var populært. Jeg prøver så godt jeg kan å glemme dem selv, siden jeg ikke støtter valget deres i å ikke gi ut for annet enn konsoller.
Lenke til kommentar

Du glemmer selskaper som Blizzard, Bioware og id Software. id lagde Doom og Quake, og skapte dermed hele FPS sjangeren. Men da John Romero sluttet gikk det raskt nedover med dem. For all del, de holder seg fortsatt på topp på det tekniske, men leveldesign, historiefortelling osv har det gått verre med. BioWare fikk store problemer etter Mass Effect 3, Dragon Age 2 og, kanskje spesielt, Star Wars: The Old Republic. Resultatet er at folk ikke har samme tillitt til dem som før, og to av grunnleggerne har sluttet. Blizzard på sin side gikk på en stor smell med Diablo 3, og til en viss grad Starcraft 2. (fortsatt et bra spill, men mange mil unna det første.) Når Jay Wilson i tillegg sluttet i Diablo-teamet på grunn av sinte fans sier det seg selv at noe er helt feil et sted. Hva får det til å tro Rockstar ikke kommer til å lide samme skjebne?

 

1. Jeg glemte ikke de selskapene, det var nettopp det jeg mente med at man ikke finner lignende kvalitet hos mange andre, da det nettopp bare er en håndfull andre selskaper som har de.

 

2. Du nevner "lide samme skjebne", og helt ærlig vet jeg ikke hvor langt på bærtur du er nå, Blizzard f.eks er et enormt selskap med enormt kapital, at noen sinte fans ikke likte siste spillene har isåfall ikke ha noen særlig effekt på salgstallene eller reviews. Blizzard er en suksess selskap, samme er Rockstar, og forsatt mange av de selskapene du nevner.

 

Ingen som sier de ikke kan bomme, men å ha Rockstar som spillutvikler får meg til å føle meg like trygg som om jeg skulle hatt "The Rock" på min side i en fight :wee: (kan alltid komme en større kar, men oddsene var i begynnelsen jævlig bra isåfall!)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Saint's Row 1 var en ren blåkopi av GTA, og personlig syntes jeg den var langt, langt bedre på mange områder. Den gjorde alt GTa gjorde, men våget å ha det morsomt i tillegg. Problemet var at det ble for nært GTA, derfor tok de det i en annen retning med SR2 og (spesielt) SR3 og 4. Men det gir oss jo bare spørsmålet hva vi egentlig vil ha? Om det er et sandkassespill der vi spiller en småkriminell på vei opp i rekkene er nok GTA det beste, men på den annen side har vi hatt omtrent den samme historien helt siden GTA1. Er det derimot en stor, åpen verden og alt det der vi vil ha, vil jeg påstå det er mange alternativer som er minst like bra. GTA vil aldri holde seg på topp "fordi det er GTA".

 

Du glemmer selskaper som Blizzard, Bioware og id Software. id lagde Doom og Quake, og skapte dermed hele FPS sjangeren. Men da John Romero sluttet gikk det raskt nedover med dem. For all del, de holder seg fortsatt på topp på det tekniske, men leveldesign, historiefortelling osv har det gått verre med. BioWare fikk store problemer etter Mass Effect 3, Dragon Age 2 og, kanskje spesielt, Star Wars: The Old Republic. Resultatet er at folk ikke har samme tillitt til dem som før, og to av grunnleggerne har sluttet. Blizzard på sin side gikk på en stor smell med Diablo 3, og til en viss grad Starcraft 2. (fortsatt et bra spill, men mange mil unna det første.) Når Jay Wilson i tillegg sluttet i Diablo-teamet på grunn av sinte fans sier det seg selv at noe er helt feil et sted. Hva får det til å tro Rockstar ikke kommer til å lide samme skjebne?

 

Edit: Og for den saks skyld, hvor er Lord Brittish nå? Noen som faktisk husker ham? Han kommer med Shroud of the Avatar etterhvert, men hvor mange bryr seg?

 

ID er på vei ut hvis de ikke skjerper seg. Rage var en skam.

Lenke til kommentar

1. Jeg glemte ikke de selskapene, det var nettopp det jeg mente med at man ikke finner lignende kvalitet hos mange andre, da det nettopp bare er en håndfull andre selskaper som har de.

 

2. Du nevner "lide samme skjebne", og helt ærlig vet jeg ikke hvor langt på bærtur du er nå, Blizzard f.eks er et enormt selskap med enormt kapital, at noen sinte fans ikke likte siste spillene har isåfall ikke ha noen særlig effekt på salgstallene eller reviews. Blizzard er en suksess selskap, samme er Rockstar, og forsatt mange av de selskapene du nevner.

 

Ingen som sier de ikke kan bomme, men å ha Rockstar som spillutvikler får meg til å føle meg like trygg som om jeg skulle hatt "The Rock" på min side i en fight :wee: (kan alltid komme en større kar, men oddsene var i begynnelsen jævlig bra isåfall!)

Du ser vel at punkt 1 og 2 er mye av det samme? Rockstar er en av de ledende nå nettopp fordi de andre har gått i dass på mange måter, noe som igjen beviser at Rockstar ikke er immune. De trenger bare å lage ett spill fansen ikke er fornøyd med, så sitter de der sammen med Blizzard, Bioware og id.

 

Og ja, selvsagt er Bioware, Blizzard og id fortsatt store selskaper. Men du glemmer at alle tre er kjøpt opp av andre selskaper. Hvorfor ble de det, om de er så store som du påstår de er? Alle tre har også fortsatt mye kapital, men igjen glemmer du at alle tre har vært ledende ganske lenge, men hyar gått på store smeller ganske nylig. Spørsmålet er da om de vil fortsette å falle, eller om de kan klare å klatre til topps igjen? Som jeg sa sluttet Jay Wilsom i Diablo-teamet på grunn av sinte fans, og han var en av de ledende i nettopp det teamet helt fra start. Bill Roper var på sin side hjernen bak alle tre franchisene (Diablo, Starcraft og Warcraft), men han sluttet for lenge siden. Hovedgrunnen til hvorfor Blizzard fortsatt er så langt mot toppen er pga World of Warcraft og at Starcraft er blitt en eShop, men a) World of Warcraft er fallende pga alder og konkurrenter, og b) Starcraft var det første populære eSport-spillet, men det har fått sterk konkurranse. Blizzards neste MMO vil ha sterk konkurranse, så det holder ikke å være "etterfølgeren til WoW". Det må stå på egne ben, noe jeg ikke er sikker på at de klarer. Det samme gjelder Starcraft. Når neste expansion til SC2 kommer vil SC2 allerede være utdatert, så det vil slite med å holde seg på topp. Navnet selger veldig mye, men det gjør konkurrentene også. Hvor er SC2 på listen nå, rett etter Heart of the swarm?

 

Poenget er at Rockstar stort sett kun lever på GTA-franchisen, og den franchisen har enorm konkurranse nå. De trenger bare å lage ett eneste spill fansen ikke er fornøyd med, så vil de slite. Når man tenker på hvor lunkent mottatt Diablo 3, Rage og Doom 3 ble, er det naivt og tro GTA5 automatisk vil bli en klassiker.

 

ID er på vei ut hvis de ikke skjerper seg. Rage var en skam.

Blizzard gir ut Diablo 3 på PS3 og 4. Er det for å glede fans, eller et desperat forsøk på å komme tilbake til topps? ;) Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Blizzard gir ut Diablo 3 på PS3 og 4. Er det for å glede fans, eller et desperat forsøk på å komme tilbake til topps? ;)

 

Blizzard vil vel alltid være på "topp" pga. WOW, Starcraft og Diablo. Hvorfor de gir ut på PS3 og 4 er vel kun for å tjene mer penger og prøve å skaffe enda flere fans.

Personlig synes jeg Blizzard er oppskrytt. Jeg likte Warcraft 1 da det kom jeg spilte Starcraft en del også. Bra spill. Men Diablo spillene er ihvertfall oppskrytt. De burde kalt det "Diablo, the mouse killer"

Lenke til kommentar

Poenget er at Rockstar stort sett kun lever på GTA-franchisen, og den franchisen har enorm konkurranse nå. De trenger bare å lage ett eneste spill fansen ikke er fornøyd med, så vil de slite. Når man tenker på hvor lunkent mottatt Diablo 3, Rage og Doom 3 ble, er det naivt og tro GTA5 automatisk vil bli en klassiker.

 

Blizzard gir ut Diablo 3 på PS3 og 4. Er det for å glede fans, eller et desperat forsøk på å komme tilbake til topps? ;)

 

Ja Diablo 3 ble lunkent mottatt, forferdelig dårlig å være 2012's mest selgende PC spill.. :roll:

 

Mens Id Software ikke har hatt suksess siden steinalderen, har Rockstar også ligget ved siden av dem hvert eneste år, levert med nesten hvert eneste spill utgitt de siste årene. Du tar FEIL, Rockstar har RDR, Max Payne, LA Noire, og ikke bare GTA. RDR ble hyllet, May Payne og LA Noire også svært godt motatt.

 

Felles for Rockstar's beste titler er at de er alle utgitt av Rockstar North, som også lager GTA V, som forøvrig omtrent slik jeg kan se ikke kan skilte med et eneste dårlig spill.

 

GTA V kan i verste fall bli et godt spill, og ikke et jævlig episk et slik jeg ser det, det er ingenting som tyder på noe annet, Saint's rows kan ta seg en bolle.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Blizzard vil vel alltid være på "topp" pga. WOW, Starcraft og Diablo. Hvorfor de gir ut på PS3 og 4 er vel kun for å tjene mer penger og prøve å skaffe enda flere fans.

Personlig synes jeg Blizzard er oppskrytt. Jeg likte Warcraft 1 da det kom jeg spilte Starcraft en del også. Bra spill. Men Diablo spillene er ihvertfall oppskrytt. De burde kalt det "Diablo, the mouse killer"

WoW er på vei ut pga alder og konkurrenter, så Blizzard kan ikke leve på det for alltid. Alt de trenger at neste MMO ikke blir så bra som fans håper, så er de på vei ned i ekspressfart. Ta så Star Trek Online, Campions Online, SW: Old Republic, Tera, Guild Wars 2, Secret World og Age of Conan, for å nevne noen få eksempler. Alle disse var dømt til å bli det neste store, men hva skjedde? Så hvorfor skulle Blizzard autoamtisk ha det neste store bare fordi de har WoW? Diablo 3 solgte mye, men du glemmer at det ble så elendig mottatt av fans at Jay Wilson sluttet. Og hva hjelper det at det har solgt mye, når en stor del av disse er folk som har betalt for en drøss kopier med stjålne bankkort for å botte spillet? Da sitter vi med Starcraft, et spill som ble stort fordi det var det første som ble populært som eSport. Om sør-Korea bytter spill vil Blizzard slite, og det kan fort skje pga MOBA-spill og sterk konkurranse med RTSer.

 

Ja Diablo 3 ble lunkent mottatt, forferdelig dårlig å være 2012's mest selgende PC spill.. :roll:

Igjen, Jay Wilson sluttet pga elendig mottakelse. Hvor bra tror du Diablo 4 kommer til å bli uten ham?

 

Du tar FEIL, Rockstar har RDR, Max Payne, LA Noire, og ikke bare GTA. RDR ble hyllet, May Payne og LA Noire også svært godt motatt.
Jeg skjønner du er Rockstar fanboy, men det endrer ikke det fakta at LA Noire ble elendig mottatt, og Rockstar lagde ikke engang Max Payne 1 og 2 selv. Og siden vi er så glade i å nevne franchiser, hva med:

 

- State of Emergency

- Bully

- Midnight Club

- Manhunt

- The Warriors

 

Alle disse er laget av Rockstar, og til en viss grad med unntak av Midnight Club er dette labre franchiser få bryr seg om. Det neste prosjektet til Rockstar North er Agent, en ny franchise. Det kan bli bra, men det kan også fort føyes til denne listen. Selv Red Dead Redemption har ikke solgt nok til å få en oppfølger ennå. Meed andre ord har Rockstar i hovedsak bare GTA å lene seg på.

Lenke til kommentar

WoW er på vei ut pga alder og konkurrenter, så Blizzard kan ikke leve på det for alltid. Alt de trenger at neste MMO ikke blir så bra som fans håper, så er de på vei ned i ekspressfart. Ta så Star Trek Online, Campions Online, SW: Old Republic, Tera, Guild Wars 2, Secret World og Age of Conan, for å nevne noen få eksempler. Alle disse var dømt til å bli det neste store, men hva skjedde? Så hvorfor skulle Blizzard autoamtisk ha det neste store bare fordi de har WoW? Diablo 3 solgte mye, men du glemmer at det ble så elendig mottatt av fans at Jay Wilson sluttet. Og hva hjelper det at det har solgt mye, når en stor del av disse er folk som har betalt for en drøss kopier med stjålne bankkort for å botte spillet? Da sitter vi med Starcraft, et spill som ble stort fordi det var det første som ble populært som eSport. Om sør-Korea bytter spill vil Blizzard slite, og det kan fort skje pga MOBA-spill og sterk konkurranse med RTSer.

 

Igjen, Jay Wilson sluttet pga elendig mottakelse. Hvor bra tror du Diablo 4 kommer til å bli uten ham?

 

Jeg skjønner du er Rockstar fanboy, men det endrer ikke det fakta at LA Noire ble elendig mottatt, og Rockstar lagde ikke engang Max Payne 1 og 2 selv. Og siden vi er så glade i å nevne franchiser, hva med:

 

- State of Emergency

- Bully

- Midnight Club

- Manhunt

- The Warriors

 

Alle disse er laget av Rockstar, og til en viss grad med unntak av Midnight Club er dette labre franchiser få bryr seg om. Det neste prosjektet til Rockstar North er Agent, en ny franchise. Det kan bli bra, men det kan også fort føyes til denne listen. Selv Red Dead Redemption har ikke solgt nok til å få en oppfølger ennå. Meed andre ord har Rockstar i hovedsak bare GTA å lene seg på.

 

Du skriver mye, men er lite fakta bak det du skriver

 

"Red Dead Redemption had sold over 12.5 million units.[77] As of February 2012" - Wikipedia

 

http://www.nowgamer.com/news/1481240/red_dead_redemption_2_rockstar_confirms_sequel.html

 

Oi, det kommer en etterfølger til Red Dead Redemption.

 

Lurer på hvor mye mer jeg skal "google" for å ta deg i alt du farer med. Men det gidder jeg ikke.

Du er vel et troll som har "svar på alt" uansett hva man skriver, men det ligger jo litt i brukernavnet ditt.

Lykke til med trollinga :)

Lenke til kommentar

Du skriver mye, men er lite fakta bak det du skriver

 

"Red Dead Redemption had sold over 12.5 million units.[77] As of February 2012" - Wikipedia

 

http://www.nowgamer....rms_sequel.html

 

Oi, det kommer en etterfølger til Red Dead Redemption.

 

Lurer på hvor mye mer jeg skal "google" for å ta deg i alt du farer med. Men det gidder jeg ikke.

Du er vel et troll som har "svar på alt" uansett hva man skriver, men det ligger jo litt i brukernavnet ditt.

Lykke til med trollinga :)

Aldri hørt om RDR2 før, så sorry at jeg tok feil der. Jeg prøver å ha en seriøs diskusjon, men det er visst ikke mulig med folk som deg. Da du begynte å kalle meg troll havnet du på Ignorer-listen min. Det gjør for så vidt alle andre som også gir opp å diskutere og heller begynner å kalle meg ting.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...