Gå til innhold

Når grafikken blir 99,9% virkelig !


Newt32

Anbefalte innlegg

Det kuleste hadde jo vært totalt VR med slik grafikk. Tenk dere et par VR briller, et "EyeToy" kamera som registrerer bevegelsene dine, en drakt som gir deg støt eller trykk hvis du blir trufet og spille Virtua Fighter lignende spill mot en kamerat over nettet.

 

Gleder meg sanseløst til et sånt spill kommer. Håper jeg lever da, eller er i form til å spille det. Men det er nok etter min tid, hvis det kommer. Men det hadde vært konge å prøve det! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kuleste hadde jo vært totalt VR med slik grafikk. Tenk dere et par VR briller, et "EyeToy" kamera som registrerer bevegelsene dine, en drakt som gir deg støt eller trykk hvis du blir trufet og spille Virtua Fighter lignende spill mot en kamerat over nettet.

 

Tviler egentlig sterkt på at noen av oss vil like ett likt spill der vi bruker kroppen (i slosse spill) 99% av oss er ikke akkuratt Bruce Lee.

Men spill som BF1942 eller liknende ville vært veldig gøy..

Lenke til kommentar

hvordan skal det gå hvis du spiller f.eks flashpoint i VR? Skal du løpe flere kilometer i virkeligheten som på spillet? Hva om du løper uti et vann eller utfor et stup? :lol: Tror det er begrensninger på hvor mye VR kommer til å bli brukt. Spille Tekken i VR? Tror ikke det. Spill som Time Crisis, Medal of Honor og spill der du EGentlig ikke trenger "løpe" funker vel, Der du bare styrer selve skytingen, men spill der du må styre gåing og løping bliR Nok uansett rimelig håpløst i den nærmeste fremtid. Må eventuelt ha en form for intelligent, 360 graders løpebånd :p

 

P.S. Noen som vet hvorfor mitt tastatur plutselig bestemmer seg for å skrivE store bokstaver? Bare se på melDingen ovenfor. Har Logitech trådløs greie. Mottakeren står 20 CM unnA...

Lenke til kommentar

ka me han Hitman da...ganske kult å få oppdrag til å drepe folk....

Tenk: Du får en elekrtisk plugg, såm e kobla til en maskin, stokken langt opp i ræva, så blir du plutseli teleportert inn i en anen verden... Der du da e han Hitman.

 

Så får du oppdrag om at du skal dræpe han Georg W. Bullshit :D

Lenke til kommentar

No huskar eg ikkje kem som sa det, men Uansett

 

Den som sa at ingen i Cs torte å storme og at d var et strategisk spill E BULLSHIT lol, ingen sammarbeider....

 

 

Skulle vært kult om de laga en drakt me en hjelm som lurte alle sansene dine til å tro at du var inne i spille, uansett hvor mye du bevega deg så var du 100 % i ro, men tror den skulle hatt en tids utløser, for å glemme tiden å ligge 100 dager uten mat å vann :roll:

 

hadde vært kult me et ww2 spill eller et SIIIIIIINSYYYYYYYYKt inn i fremtiden :woot::woot::evil:

Lenke til kommentar

Er vel egentlig bare tid og vilje som stopper patching av sanseorganene og motorikken. Tror ikke det rent teknisk sett er så forferdelig langt unna. Bare se på hvor langt de har kommet i behandling av enkelte typer skader på hørsla og synet. Er bare snakk om tid før en mye bedre jobb kan gjøres ved å koble seg direkte på nervene. Netthinna er et begrenset antall tapper og staver. Samme greia med sneglehuset.

 

Får litt frysninger av dette. Omtrent som første gang jeg holdt en fyrstikkeske i handa. Jeg holdt selvfølgelig på å svi av huset.

Men... (fornuft, ansvar, etc, etc)

 

Edit:

SnowDOG_:

- ...dodge bullets?

- The day You are ready, You don't have to.

8)

Lenke til kommentar
Hei !

 

"Når" grafikken blir (nesten) like bra på spill som i virkeligheten, kommer jeg til å si "Tenk at jeg satt å spillte d der!" <- Til ett PS2 spill!

 

Litt morsomt å sammenligne f.ks "The Sims 2" med "Sim Life" <- som da kan være virkelighets spillet.

Som du sitter å spiller i år 2015, bare ved hjelp av din egen hjerne og tanker.

 

Kan jeg si: Jeg gleder meg?

 

Hva tror du?

Har dette temaet vert før?

 

jeg har spilt data i over ti år, min første spillemaskin var en gammel atari med innebygget skjerm, skjermen hadde 1 farge og den var grønn, i tillegg var det plater eller gjennomsiktige ark som fulgte med spillene som skulle festes forran skjermen for å gi bedre grafikk :D . maskinen har jeg ødela den for noen år siden.

det jeg har merket meg er at spillene ikke blir bedre selv om grafikken blir det, du ville fått latterkrampe hvis du hadde sett grafikken på de spillene jeg spilte før.

grafikken vil aldri bli like god som det øynene dine ser, ikke for å være pessimistisk men det er faktisk like umulig som det er unødvendig. det nærmeste du kommer er spill satt sammen av en rekke filmklipp.

Lenke til kommentar

Vel.. de kan vel lage sinnsyke spill i dag å.. men det som ikke er bra med det.. er at vi ikke har hardware som kan kjøre det..

 

tenk å hatt et spill med grafikk som final fantasy (filmen) :o

 

her er en link til Farcry.. der kommer ikke jeg til å kjøre mer en 15 fps.. sinnsyk grafikk.. og UTENDØRS verden!!

 

http://www.crytek.com/screenshots/index.ph...sle&px=1245.jpg

 

sry bildene.. men måtte poste dem

 

 

1224.jpg

 

 

1245.jpg

 

SJEKK DE SKYENE DA!

Lenke til kommentar

Det vil uten tvil bli mer kostbart å lage spill i fremtiden. Tenk dere bare hvor mye det koster å la et dusin mennesker jobbe på ett eneste rom i 2 mnd. (forutsetter at grafikkmotoren er ferdig :-D ), "bare" fordi spillet skal se bra ut? Og det om at prisene på datautstyr har sunket betraktelig (jeg henviser til den personen som "lurte" på hvor mye en ps2 ville ha kostet i 1985) har INGEN relevans i forhold til arbeidet som legges inn i å lage spill (hvis vi ikke snakker om ulemper da ;-) ). I 1985 kunne man lage en salgssuksess på 3 uker - nå må man bruke minst 3 år.... Hvis vi skal ha "hyperrealistiske" spill må enten spillcrewet tidobles, eller så vil det ta 15-20 år å lage et spill....

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at vi får spill/grafikk som er såpass god kvaltiet at det blir vanskelig å se forskjell. Spørsmålet er bare hvor lang tid det vil ta, og om vi (som forbrukere) faktisk ønsker det. På den ene siden så får jeg en deilig kribling nedover ryggen av å tenke på å spille black and white i fotorealisme, men på den andre siden så tror jeg kansje ikke at jeg hadde likt å se min framtidige sønn spille Doom IV med grafikk der det ikke er mulig å se forskjell på grafikk og virkelighet. Jeg er ikke typen som mener at folk blir massemordere av å spille cs eller fasistiske anarkister av å spille Quake.

Men jeg vet at filmer vi ser på i dag er en form for hjernevasking. Den er ikke kraftig og den er ikke langvarig, men den er der. Man blir påvirket, på samme måte som man blir påvirket av alt annet man opplever hele tiden. Spørsmålet er hvordan påvirkningen blir når vi får være interaktiv på en helt annen måte enn noen måte vi kjenner til i dag. Jeg vet at første gang jeg dreper noen i ett spill som er 100% fotorealistisk så vil det gå kaldt nedover ryggen på meg. Det er normalt, det skumle er at det ikke vil ta lang tid før det slutter og jeg ikke føler noe spesielt. Vi vet ikke hvordan 100% fotorealistiske spill vil påvirke folk, men det får vi vel se. Jeg trøster meg med at det fortsatt er helt andre ting som har den sterkeste påvirkningskraften, og at selv ett 100% fotorealistisk CS ikke vil gjøre "normale"(i den grad det er mulig å si slikt) barn til psykopater. Det har alltid vært 2 forskjellige grupper som spiller fps blandt "de yngre". Det er de som syns det er fasinerende og utfordrene å konkurere og å bruke refleksene sine. Og man har en annen gruppe som syns det er fasinernde å se blod. De fleste vokser heldigvis bort fra den siste gruppen der. Og jeg tror ikke at de som er i gruppen 1. vil ta noen betydlig skade av fotorealistiske spill. Men alikavell vil jeg nokk gå inn for en større grad av regulering av spill allâ GTA til barn under 15 når grafikken blir fotoralistisk, da den andre gruppen ofte er av typen som ikke klarer å stoppe når de burde.

Jeg sa i starten at det var avhengig av om vi som forbrukere vil ha fotorealisme. Jeg tro at vi kan svare på at markedet ønsker det, blod selger.

 

Vedrørende selve utvilkningen av spill så tror jeg at det kan være et positivt skifte. Nå merker vi at mange spill higer mot god grafikk, og har mindre fokus på gameplay enn før. Den dagen fotoralisme blir "mainstream" så vil fokuset skifte. Fotorealisme blir noe alle har, så må spillene skille seg fra hverandre på en annen måte, og forhåpentligvis får vi gode spill av det. Jeg gleder meg til den dagen vi ikke ser screanshot av annet en "gameplay features" på coveret og spill endelig begynner å bruke det potensiale det har til å fortelle en historie.

 

En annen positiv bivirkning kan være at det sinker hardware-oppgraderings-reset så det vi kjøper en dag faktisk kan være brukanes 2 år etterpå.

Lenke til kommentar
No huskar eg ikkje kem som sa det, men Uansett

 

Den som sa at ingen i Cs torte å storme og at d var et strategisk spill E BULLSHIT lol, ingen sammarbeider....

 

 

Skulle vært kult om de laga en drakt me en hjelm som lurte alle sansene dine til å tro at du var inne i spille, uansett hvor mye du bevega deg så var du 100 % i ro, men tror den skulle hatt en tids utløser, for å glemme tiden å ligge 100 dager uten mat å vann

 

hadde vært kult me et ww2 spill eller et SIIIIIIINSYYYYYYYYKt inn i fremtiden

 

Det vart nok meg son skrev det du prater om. Jeg skreiv feil. poenget vart at fremtidens spell IKKE skulle verra som CS. I CS er der bare masse kamikaze piss, det vil jeg ha bort. At folk faktisk trekker seg istedenfor å tenke " fillern, vi taper. jaja gidder ikke trekke meg jeg blir bare respawna uansett".

 

Kjønner du no?

Lenke til kommentar
og "sim life" som du sir; ingenting er kjedeligere i spill enn å leve ut det man gjør i virkeligheten, spill ser jeg på som en virkelighetsflukt.

 

Her er jeg ganske uenig. Et spill som hadde modellert virkeligheten 100% hadde vært utrolig spennende for meg. Da kunne jeg gjort at det jeg aldri ville gjort i virkeligheten.

 

Enig. En såkalt "perfekt rollespill-tankegang". Det hadde vært best. :yes:

Lenke til kommentar
Det kuleste hadde jo vært totalt VR med slik grafikk. Tenk dere et par VR briller, et "EyeToy" kamera som registrerer bevegelsene dine, en drakt som gir deg støt eller trykk hvis du blir trufet og spille Virtua Fighter lignende spill mot en kamerat over nettet.

 

Tviler egentlig sterkt på at noen av oss vil like ett likt spill der vi bruker kroppen (i slosse spill) 99% av oss er ikke akkuratt Bruce Lee.

Men spill som BF1942 eller liknende ville vært veldig gøy..

Dette hadde da vært en utrolig arig måte å trene på. Ingen flere kjedelige joggeturer og annen drittkjedelig mosjon. Og bare tenk på hvordan levetiden til oss gamere hadde økt i fremtiden. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...