Gå til innhold

Behandling av PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blås ut støv med kompressor en gang eller to i året, og tøm støvfilter annenhver måned cirka.

Dette er hvis den står på 24/7, står den på bare periodisk er det ikke nødvendig med så ofte rensing.

Jeg har bestilt et Fractal Design R4 med vindu er det noen spesilelle vedlikehold ting for det?

 

av vedlikehold:

så bruker eg denne, når strømkontakten er DRATT UT

 

http://www.komplett....aspx?sku=429485

 

du bruker denne til å blåse vekk støv, fra CPU vifter, GPU vifter, kabinett vifter, blåse vekk støv fra hovedkort, harddisk og det meste ellers :) det trengs ikke så veldig ofte, men anna kvar måned sånn ca :)

Trenger jeg en sånn spray eller går det ann å bruke noe annet?
Lenke til kommentar

Er vel kanskje luirt å vaske vinduet av og til med vindusspray, annet enn det vet jeg ikke noe spesielt.

Jeg ville tatt med kabinettet til en bensinstasjon og brukt det slangen som man fyller dekk med til å blåse ut støvet. Pass på at du holder igjen viftene så disse ikke knekker, klarte å knekke et par blader på en vifte for litt siden, jævlig irriterende.

Lenke til kommentar

Sjekk støvfiltrene 1-2 ganger i måneden, og rens dem om nødvendig.

 

Ellers er det stort sett bare å sjekke komponenter og vifter for støv. Gjør ditt beste for å hindre at det bygger seg opp. Kjøp gjerne en boks med Dust Off, det er veldig greit å ha bare i tilfelle. Har hittil ikke hatt bruk for det selv, men kabinettet mitt samler ikke så mye støv i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Er vel kanskje luirt å vaske vinduet av og til med vindusspray, annet enn det vet jeg ikke noe spesielt.

Jeg ville tatt med kabinettet til en bensinstasjon og brukt det slangen som man fyller dekk med til å blåse ut støvet. Pass på at du holder igjen viftene så disse ikke knekker, klarte å knekke et par blader på en vifte for litt siden, jævlig irriterende.

Ironi :)
Lenke til kommentar

Monter kabinettviftene slik at det blir overtrykk i maskinen, og støv er plutselig ~ikke noe problem lenger (kan/vil gjøre maskinen et par grader varmere).

 

Å snu toppviften så den suger inn istedet for å blåse ut er som regel det som skal til (må være minst en vifte som blåser ut, gjerne i bakkant).

 

 

Edit:

Ville ikke brukt en kompressor til å blåse i PCen med: disse kan ha kondens i seg, så som blir blåst inn på komponentene, og hvis komponentene da ikke har tørket skikkelig før maskinen settes på igjen...

 

nuclear-explosion.jpg

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Ville ikke brukt en kompressor til å blåse i PCen med: disse kan ha kondens i seg, så som blir blåst inn på komponentene, og hvis komponentene da ikke har tørket skikkelig før maskinen settes på igjen...

Dette er rett og slett svært overdrevet, men folk gjør som de vil :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Ville ikke brukt en kompressor til å blåse i PCen med: disse kan ha kondens i seg, så som blir blåst inn på komponentene, og hvis komponentene da ikke har tørket skikkelig før maskinen settes på igjen...

 

Funker fint for meg enda. Du overdriver bare, rett og slett.

 

 

Dette er rett og slett svært overdrevet, men folk gjør som de vil :)

 

Jepps. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...