Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det umoralsk om jeg kjøper sex?


Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke umoralsk dersom to voksne mennesker ønsker å kjøpe og selge sex, og begge er enige om prisen. Dersom kjøperen ikke betaler for seg, så vil jeg mene at dette er umoralsk, ikke det å ha sex, eller selge sex, eller kjøpe sex... Jeg klarer ikke helt å se hva som er umoralsk med det. Lurer på hvem som bestemte at det skulle være umoralsk i utgangspunktet?

 

OG: Man kan ikke lage straffelover bare på grunn av at mange mener det er umoralsk.... Det blir bare helt hinsides all fornuft!!! Håper folk kan ta til vettet snart å stemme på liberale partier som ønsker å få vekk disse teite moral-lovene som bare er der til bry for de mennesker som er uenige i flertallets moralske oppfattninger!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant. Problemet er at det for min del blir en urettferdig byttehandel. Begge får sex, hvorfor skal jeg i tillegg betale en ekstra sum? Det gir inntrykk av at jeg har mer lyst enn henne. At hennes seksuelle tjenester er mer verdt enn mine. Det er det jeg ikke takler, når det gjelder prostitusjon. Jeg ville aldri gått med på tanken om at jenta er noe bedre enn meg selv.

 

Du roter deg inn i en rar verden jeg ikke forstår her...

 

En prostituert hjelper deg med å få tilfredsstilt DINE seksuelle behov og du tilfredsstiller hennes økonomiske behov som takk for hjelpen...

 

Det er en utveksling av personlige behov... Jeg hjelper deg og du hjelper meg...

 

Sant nok. Vi har også kortere holdbarhet, og søler mer enn en dildo gjør.

 

Kan også medføre en hel haug med mer eller mindre skumle bivirkninger..

 

Barn er en av dem, selv om den biten nok ikke er så skummel :p

 

Spør igjen, hvorfor mener du det er "billig" å bli med en kar hjem fra byen?

Og for min egen nysgjerrighet, liker du maskuline, eller feminine kvinner?

 

Jeg personlig foretrekker ekstremt maskuline menn, og feminine jenter...

 

Nå er ikke jeg noen erfaren jente hverken på den ene eller den andre fronten altså... Jeg visste ikke at jeg var i noe skap engang før jeg plutselig bare ramla ut av et i ren "Narnia" stil... Og har utover det heller ikke noe nevneverdig gode anekdoter å fortelle om gutter...

 

Men samma det.. det var ikke poenget med tråden... ^^

Lenke til kommentar

Det er forresten fullt mulig å akseptere prostitusjon og kjøp av slike tjenester uten å akseptere menneskehandel.

 

Takk.... Den biten er en helt annen diskusjon ja..

 

Det har absolutt ingenting med diskusjonen om "prostitusjon" å gjøre som smugling av sprit har med om vi skal tillate salg på Vinmonopolet...

Lenke til kommentar

Interessant. Problemet er at det for min del blir en urettferdig byttehandel. Begge får sex, hvorfor skal jeg i tillegg betale en ekstra sum? Det gir inntrykk av at jeg har mer lyst enn henne. At hennes seksuelle tjenester er mer verdt enn mine. Det er det jeg ikke takler, når det gjelder prostitusjon. Jeg ville aldri gått med på tanken om at jenta er noe bedre enn meg selv.

 

Sant nok. Vi har også kortere holdbarhet, og søler mer enn en dildo gjør.

 

Spør igjen, hvorfor mener du det er "billig" å bli med en kar hjem fra byen?

Og for min egen nysgjerrighet, liker du maskuline, eller feminine kvinner?

Tilbud/etterspørsel.

 

Er det veldig lett for ho å få seg sex, mens du må "jobbe" (date/kjøpe drinker/vere morsom/kle deg godt/whatever det skulle vere), så er hennes tjenester meir verdt. Rett og slett fordi dei er meir etterspurt og ho trenger ikkje bytte sex/sex. Ho kan bytte sex/sex+peng. Men det kan ikkje du.

 

Litt sånn som om du skal bytte vatn mot spritt. Begge er væske, men lykke til bytte 1l med vatn mot 1l med sprit ;)

 

 

Ein anna side av sakan, er jo også kva som skjer i senga. Du betaler - ho gjer det DU har lyst til. Du kan få sugejobb, uten å slikke henne tebake. Du kan ta ho i misjonær, doggy whatever. Du som bestemmer.

Det er langt i frå sikkert at ho får tilfredstilt noe som helst av sine behov.

 

Eg kan ta meg selv som eksempel. Eg hater misjonær. Eg ville valgt å ikkje ha sex, enn misjonær. Men eg går og "selger meg" til ei dame. Litt eldre, ikkje den vakraste heller. Og ho vil gjøre det i misjonær.

Eg vil få null glede av sexen. Tvert imot! Det vil vere ein "dårleg" opplevelse for meg. Men det er ein jobb eg ville gjort. Ho ville få gleden. Men eg ville få peng ;) Noe slikt.

Endret av cefey
Lenke til kommentar

Du roter deg inn i en rar verden jeg ikke forstår her...

 

En prostituert hjelper deg med å få tilfredsstilt DINE seksuelle behov og du tilfredsstiller hennes økonomiske behov som takk for hjelpen...

 

Det er en utveksling av personlige behov... Jeg hjelper deg og du hjelper meg...

Tydeligvis. Jeg har et stort ego. Jeg har nok større behov for å fylle egoet mitt, enn å fylle mine seksuelle behov. Om jeg skal ha sex med en jente, så må hun også nye det. Det gir meg mer mental nytelse, enn den seksuelle nytelsen i seg selv, om du forstår hva jeg mener. :p

Lenke til kommentar

Det er fullt lovlig i Norge det - det er kun kjøp som er ulovlig.

 

Jeg må bare si det når du tar det opp...

 

Denne sexkjøp loven er fullstendig meningsløst og utenfor enhver logikk.. Om det ikke er fullstendig ulogisk er det i beste fall politisk falskhet satt i system for å rydde et problem av veien så det blir mindre synlig slik at man slipper å finne en løsning..

 

Loven bygger på en logikk som er fullstendig selvmotsigende og dermed kan jeg heller ikke akseptere den.

 

Jeg kan ikke en gang forstå an politikerne kan klare å presentere sånt tull uten å være flau...

 

Om jeg har lov til å selge en tjeneste, så må man også få lov til å kjøpe den..

 

Det må være enten eller... Jeg kunne ikke klagd om det også var ulovlig å selge også, for da var det i det minste logisk...

 

Det blir jo like dumt å til eksempel forby folk å se på Idol, men likefullt sende det rett hjem til folk i beste sendetid.... De kan jo si at det bare er å svitsje kanal, men poenget er at det ikke skader noen å se på Idol og de som deltar ønsker at du skal se på...

 

Nei.. dette er kanskje ett av de beste eksemplene på at vi har noen fullstendig ubrukelige ledere... Jeg skal ikke si at jeg kan gjøre jobben bedre, men når de kan koke i hop sånne ting som det der så tør jeg ikke tenke på hvor mange andre ubrukelige løsninger de finner på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tilbud/etterspørsel.

 

Er det veldig lett for ho å få seg sex, mens du må "jobbe" (date/kjøpe drinker/vere morsom/kle deg godt/whatever det skulle vere), så er hennes tjenester meir verdt. Rett og slett fordi dei er meir etterspurt og ho trenger ikkje bytte sex/sex. Ho kan bytte sex/sex+peng. Men det kan ikkje du.

 

Litt sånn som om du skal bytte vatn mot spritt. Begge er væske, men lykke til bytte 1l med vatn mot 1l med sprit ;)

Ja, det er jo forsåvidt slik jeg også tenker.

 

Om jeg skal gå videre med metaforen din da, så vil jeg være kvalitetsvann, den perfekte flasken med vann. Slik at jeg blir etterspurt i like stor grad som sprit.

 

Men på en annen side, har egentlig menn et større behov for sex enn kvinner?

Lenke til kommentar

Tydeligvis. Jeg har et stort ego. Jeg har nok større behov for å fylle egoet mitt, enn å fylle mine seksuelle behov. Om jeg skal ha sex med en jente, så må hun også nye det. Det gir meg mer mental nytelse, enn den seksuelle nytelsen i seg selv, om du forstår hva jeg mener. :p

 

Du er bare som menn flest blitt godt oppdratt eller så har du lurt deg selv til å tro at sex er noe annet enn sex... Jeg skjønner poenget ditt, men det du snakker om har ingenting med prostitusjon å gjøre for det går mer på det mest primære behovet...

 

Når det skal være sagt så er det nok mange som får nettopp det du beskriver og mye mer...

 

Er jo ikke alle prostituerte som er fra nigeria eller selger kroppen sin kun for å få penger til sitt neste skudd med heroin..

Lenke til kommentar

Men på en annen side, har egentlig menn et større behov for sex enn kvinner?

Godt spørsmål. Egentleg ikkje. Men samfunnet er jo slik, at det er menn som må ta initiativet. Det er menn som må jobbe for å få damer. Det forventes at mann tar kontakt med dame og ikkje motsatt.

Så ei jente kan ofte berre "vente" si "ja takk" og få seg noe. Det kan ikkje ein gutt. Derfor blir det automatisk at jenter blir "meir verdt" enn gutter. I alle fall når vi snakker om 15-30 åringer. Etter det, så vipper trenden.

Då er det kvinner som begynner å bli desp etter ein mann og dei begynner å jobbe og lokke med sex :)

Men selvfølgelig, kommer veldig mye ann på selve mannen/kvinnen også.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke umoralsk dersom to voksne mennesker ønsker å kjøpe og selge sex, og begge er enige om prisen. Dersom kjøperen ikke betaler for seg, så vil jeg mene at dette er umoralsk, ikke det å ha sex, eller selge sex, eller kjøpe sex... Jeg klarer ikke helt å se hva som er umoralsk med det. Lurer på hvem som bestemte at det skulle være umoralsk i utgangspunktet?

 

OG: Man kan ikke lage straffelover bare på grunn av at mange mener det er umoralsk.... Det blir bare helt hinsides all fornuft!!! Håper folk kan ta til vettet snart å stemme på liberale partier som ønsker å få vekk disse teite moral-lovene som bare er der til bry for de mennesker som er uenige i flertallets moralske oppfattninger!

selv om vi kanskje er enig i noen av disse teite moral-lovene lar vi være å stemme på dere fordi vi er uenig i kjærnesakene deres.

Lenke til kommentar

Du er bare som menn flest blitt godt oppdratt eller så har du lurt deg selv til å tro at sex er noe annet enn sex... Jeg skjønner poenget ditt, men det du snakker om har ingenting med prostitusjon å gjøre for det går mer på det mest primære behovet...

 

Når det skal være sagt så er det nok mange som får nettopp det du beskriver og mye mer...

 

Er jo ikke alle prostituerte som er fra nigeria eller selger kroppen sin kun for å få penger til sitt neste skudd med heroin..

Hva mener du når sier at jeg tror at sex er noe annet enn sex? Jeg vet at det ikke har noe med prostitusjon å gjøre, det er også derfor jeg ikke har vurdert å kjøpe sex.

 

Godt spørsmål. Egentleg ikkje. Men samfunnet er jo slik, at det er menn som må ta initiativet. Det er menn som må jobbe for å få damer. Det forventes at mann tar kontakt med dame og ikkje motsatt.

Så ei jente kan ofte berre "vente" si "ja takk" og få seg noe. Det kan ikkje ein gutt. Derfor blir det automatisk at jenter blir "meir verdt" enn gutter. I alle fall når vi snakker om 15-30 åringer. Etter det, så vipper trenden.

Då er det kvinner som begynner å bli desp etter ein mann og dei begynner å jobbe og lokke med sex :)

Men selvfølgelig, kommer veldig mye ann på selve mannen/kvinnen også.

Ja, du har et poeng. Jeg tenker også at det går litt på utseende også. Når det kun er sex for å tilfredsstille akkurat det behovet, så vil jeg anta at det er stor fokus på utseende, selv når det er jenter som kjøper. En mann med et veldig godt utseende, og ferdigheter, vil nok ikke ha problemer med å tjener penger på det han heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...