Gå til innhold

Få logoen større


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lager man logo vektorbasert så slipper man disse problemene

Men trådstarter jo FUNNET logoen sin, ikke laget noe som helst i bunn og grunn. Derfor er den jo ikke vektorgrafikk - men burde vært det i tilfelle reklame senere i mindre eller større skala.

Lenke til kommentar

Du kan heller bidra med å lage den logo i vektorformat :)

"you can talk the talk but can you walk the walk"

 

Er mulig å bruke tiden sin mer effektivt enn å spamme tråder med "kommentarer"

Ser bare en som spammer her, det er deg. Om du har glemt vitaminpillene dine i dag og er i litt dårlig humør, så setter jeg pris på om du sparer meg for disse totalt meningsløse kommentarene.

 

Edit:

http://www.adobe.com/designcenter-archive/illustrator/articles/illcs2ttlvtrace/illcs2ttlvtrace.pdf

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Er det ingen som reagerer på at trådstarter ønsker seg en logo som definerer ham som fotograf men ikke engang kan en så elementær ting som å øke størrelsen på et bilde?

Det er ikke så elementært som man kanskje skal ha det til å øke størrelsen på et bilde som i utgangspunktet har en dårlig oppløsning. Man kan ikke bare interpolere opp bildet for det det blir ikke noe fint.

 

"Hemmeligheten" er å gjøre om bildet til en vektorbasert fil i feks Illustrator og lagre den som .ai eller .eps fil. Når man da åpner en av disse filene i Photoshop i etterkant kan man bestemme størrelsen selv uten kvalitetstap, og den eneste begrensningen er hvor mye ledig minne du har på maskinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^^^^Er ikke det noe en som kaller seg fotograf burde lært seg? Kanskje jeg heller burde kritisert dem som bare serverer en ferdig løsning her i tråden eller tilbyr seg å gjøre jobben i stedet for å forklare ham hvordan man går frem med noe så elementært som opp-konvertering?

Selv om han ikke har Photoshop så har han vel andre etterbehandlings programmer?

 

Neste blir vel at "fotografen" tar betalte oppdrag?

Lenke til kommentar

^^^^Er ikke det noe en som kaller seg fotograf burde lært seg? Kanskje jeg heller burde kritisert dem som bare serverer en ferdig løsning her i tråden eller tilbyr seg å gjøre jobben i stedet for å forklare ham hvordan man går frem med noe så elementært som opp-konvertering?

Selv om han ikke har Photoshop så har han vel andre etterbehandlings programmer?

 

Neste blir vel at "fotografen" tar betalte oppdrag?

Tror ikke du forstår poenget her.

 

Det og oppskalere et bilde og samtidig bevare kvaliteten er rett og slett ikke mulig, så hvis du har en løsning på dette utover den jeg allerede har kommet med så skrik ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror ikke du forstår poenget her.

Jeg forstår poenget her veldig godt. Du misser totalt på det poenget jeg prøver å få frem.

Det og oppskalere et bilde og samtidig bevare kvaliteten er rett og slett ikke mulig, så hvis du har en løsning på dette utover den jeg allerede har kommet med så skrik ut.

Dette burde jo vært ditt (er fullstendig klar over den tekniske begrensingen du poengterer) og alle andres første tilbakemelding og kanskje med et spørsmål om hvorfor han som fotograf ikke vet dette.

Andre tilbakemeldingen (hvis trådstarter hadde spurt om det finnes en anen løsning) burde vært å gi en forklaring/link til vektorkonvertering så han måtte få det til selv.

 

Mitt poeng, for å gjenta det, er at hvis du kaller deg fotograf i en logo så er det visse elementære ting du bør kunne/ønsker å lære deg. Derfor burde ingen servere ferdiggjorte løsninger.

Ser tendensen i flere og flere tråder hvor folk ønsker hjelp med det helt foto-grafiske elementære hvor det er tydelige tegn på at det i bakgrunnen er en kommersiell hensikt som "fotograf".

Endret av arthon
Lenke til kommentar

...

 

Du mangler forståelse over hva fotograf yrke går ut på. For det første så trenger man ikke å ha datamaskin i det heile tatt for å være fotograf - det handler om å skape fotografier.

 

De som driver med "retouch" og etterbehandling av bilder er eget yrke som spesialiserer seg i nettopp etterbehandling og har ikke noe med fotografering å gjøre.

 

Når det gjelder logo er det grafikere og grafiskedesignere som jobber med. De jobber som regel med vektor, i f.eks. Adobe Illustrator. Sistnevnte har ingenting med Photoshop å gjøre og selv om man kan Photoshop er det ingen selvfølge at man kan Illustrator. Her kan jeg anbefalle å lese om http://no.wikipedia.org/wiki/Vektorgrafikk

 

Så det like bra at en fotograf ber om hjelp med logo som en rørlegger eller snekker. Viktig å respektere yrker for det de er. Arroganse over yrkesgrupper er noe av det verste jeg veit om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kjenner mange fotografer som ikke forstår hva vektor er en gang :)

 

Oh, tha'ts a problem man.

 

TS: Få deg et program som jobber i vektor, Photoshop og andre programvarer som jobber med pixler ødelegger eller forverre bare kvaliteten på logen. Adobe Illustrator er så og si stander i bransjen idag.

 

Forskjellen mellom vektor og pixler er at du kan skalere opp, og ned uten å ødelegge kvaliteten, noe som er essensielt for logoer da du skal kunne printe det stort, og lite.

 

Jeg vil forøvrig fraråde å bruke lignende logoer som andre har brukt før deg. Dersom du vil fremstå som en seriøs aktør, må du få en grafisk designer til å lage en til deg.

 

Når det gjelder logo er det grafikere og grafiskedesignere som jobber med. De jobber som regel med vektor, i f.eks. Adobe Illustrator. Sistnevnte har ingenting med Photoshop å gjøre og selv om man kan Photoshop er det ingen selvfølge at man kan Illustrator. Her kan jeg anbefalle å lese om http://no.wikipedia....i/Vektorgrafikk

Så det like bra at en fotograf ber om hjelp med logo som en rørlegger eller snekker. Viktig å respektere yrker for det de er. Arroganse over yrkesgrupper er noe av det verste jeg veit om.

 

Stemmer på en prikk! Har selv nå vært i praksis hos en grafiskdesigner bedrift, og jeg er HELT enig i at å kunne Photoshop tilsvarer ikke å kunne Illustrator. Tok meg ca. 2 uker å komme inn i det ved hjelp av videoer fra Lynda.com. Illustrator er helt annen enn Photoshop.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg forstår poenget her veldig godt. Du misser totalt på det poenget jeg prøver å få frem.

 

Dette burde jo vært ditt (er fullstendig klar over den tekniske begrensingen du poengterer) og alle andres første tilbakemelding og kanskje med et spørsmål om hvorfor han som fotograf ikke vet dette.

Andre tilbakemeldingen (hvis trådstarter hadde spurt om det finnes en anen løsning) burde vært å gi en forklaring/link til vektorkonvertering så han måtte få det til selv.

 

Mitt poeng, for å gjenta det, er at hvis du kaller deg fotograf i en logo så er det visse elementære ting du bør kunne/ønsker å lære deg. Derfor burde ingen servere ferdiggjorte løsninger.

Ser tendensen i flere og flere tråder hvor folk ønsker hjelp med det helt foto-grafiske elementære hvor det er tydelige tegn på at det i bakgrunnen er en kommersiell hensikt som "fotograf".

Som mange andre her også sier:

 

Å være fotograf (eller kalle seg det) betyr ikke at man er nødt til å mestre vector grafikk. Det er en egen yrkesgruppe som jobber med slikt og dem driver med design etc. og ikke foto.

 

Så igjen så sier jeg:

Jeg tror ikke du har forstått poenget. Selv om jeg skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...