Gå til innhold

Desperat video av døende neshorn skaper debatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å være humanist har sine grenser, at idioter som deg ikke skjønner at vi har 1000 maks neshorn men ca 7milliarder mennesker blir latterlig..

 

Ja mennesker lider, men hvem sin feil er det 99% av gangene ? Joa mennesker selv..

Så Neshorn er verdt mer enn mennesker? Og det er bedre å bli torturert av mennesker enn av andre dyr?

 

Jeg er ingen dyrevernsekstremist og min fokus er på mennesker, ikke dyr.

Lenke til kommentar

Så Neshorn er verdt mer enn mennesker? Og det er bedre å bli torturert av mennesker enn av andre dyr?

 

Jeg er ingen dyrevernsekstremist og min fokus er på mennesker, ikke dyr.

 

Om ikke neshornet er mer verdt enn mennesker, så er i alle fall et stort mangfold i naturen verdt tusen ganger mer enn mennesker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
De med pengene som kjøper. For hver krypskytter man tar vil det komme nye, helt til det ikke er noe marked igjen.

 

Man blir ikke kvitt kjøperne heller, eller selgerne, eller produsentene. - Og jo mer makt man bruker på å forhindre det, jo dyrere og mer attraktivt blir produktet.

 

En ting jeg tror ville fungert, var om vi lot disse neshorn sankerne avle sine egne neshorn, og tillot dem å drepe dem. - Er det lite igjen i verden, vil dette lønne seg for dem. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Om ikke neshornet er mer verdt enn mennesker, så er i alle fall et stort mangfold i naturen verdt tusen ganger mer enn mennesker.

 

Kvifor er mangfold i naturen verd tusen gangar meir enn mennesket? Ikkje at eg meinar at dyr ikkje er verd noko, for det er dei. Men eg vil gjerne høre om denne eigenverdien av mangfold.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Man blir ikke kvitt kjøperne heller, eller selgerne, eller produsentene. - Og jo mer makt man bruker på å forhindre det, jo dyrere og mer attraktivt blir produktet.

 

En ting jeg tror ville fungert, var om vi lot disse neshorn sankerne avle sine egne neshorn, og tillot dem å drepe dem. - Er det lite igjen i verden, vil dette lønne seg for dem. :)

Dette er vel fullt lovlig idag? Det finnes jo mange farmer i Afrika der du kan jakte afrikanske dyr fullt lovlig, også truede dyrearter som da er avlet opp. Der kan du bl.a. skyte dyr som nesehorn ol, men du må selvfølgelig bla opp en stor mengde dollars. Det som ikke er lov er vel å eksportere deler av dyret, men mulig du kan få et sertifikat på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har sett noe av det samme hos norske fangstmenn - hvor en Håkjerring "forvillet" seg inn i trålposen, ble liggende på dekk hvor noen skar av halen på den, og deretter lempet de dyret ned til en langsom død. Jeg som var helt fersk i faget, spurte så klart hvorfor de ikke gav dyret en mer skånsom død, og fikk til svar at; det har den jaggu fortjent ...

 

Dette er bare 7 år siden nå, og tviler på at så mye har endret seg siden, dessverre

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser bare ikke behovet for å holde det i live. På samme måte som med ulv i Norge.

Dette hadde jeg forstått bedre dersom du snakket om mennesker: Mennesker forsyner seg av det samme matfatet du gjør, stjeler arealer og konkurrerer med deg om jobbmuligheter. neshornet, på sin side, gjør ingen av delene i særlig stor skala.

 

Systematisk massemord av mennesker ville for din del vært langt mer gunstig enn tilfellet er med neshorn. Jeg ser absolutt ingen grunn til å forskjellsbehandle disse to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sett noe av det samme hos norske fangstmenn - hvor en Håkjerring "forvillet" seg inn i trålposen, ble liggende på dekk hvor noen skar av halen på den, og deretter lempet de dyret ned til en langsom død. Jeg som var helt fersk i faget, spurte så klart hvorfor de ikke gav dyret en mer skånsom død, og fikk til svar at; det har den jaggu fortjent ...

 

Dette er bare 7 år siden nå, og tviler på at så mye har endret seg siden, dessverre

Men er tortur som hevnmotiv bedre/verre enn tortur som profittmotiv? Hva er det du vil si med posten din? Og hvordan reagerte du i nevnte situasjon? Endret av Vice
Lenke til kommentar
x

Dette hadde jeg forstått bedre dersom du snakket om mennesker: Mennesker forsyner seg av det samme matfatet du gjør, stjeler arealer og konkurrerer med deg om jobbmuligheter. neshornet, på sin side, gjør ingen av delene i særlig stor skala.

I et utopisk kommunistisk samfunn, ja. I den virkelige verden er ikke dette logisk overhodet.

Vi skal ikke drepe mennesker fordi de forsyner seg av vårt matfat, ei heller dyr. Vi dreper dyr for å få mat, neshorn for å få horn. - Mennesker dreper ikke mennesker.

 

x

Systematisk massemord av mennesker ville for din del vært langt mer gunstig enn tilfellet er med neshorn. Jeg ser absolutt ingen grunn til å forskjellsbehandle disse to.

Hvorfor skal vi begå systematisk massemord av mennesker? - Hvem skal da produsere maten, og hvordan tror du dette ville hatt en effekt på markedet? - Tror du har misforstått meg helt, og puttet inn din ideologi hvor min er, for dette er nok det motsatte av hva jeg sa.

Lenke til kommentar

I et utopisk kommunistisk samfunn, ja. I den virkelige verden er ikke dette logisk overhodet.

Vi skal ikke drepe mennesker fordi de forsyner seg av vårt matfat, ei heller dyr. Vi dreper dyr for å få mat, neshorn for å få horn. - Mennesker dreper ikke mennesker.

Hva i helvete skal du med hornet til neshornet?

 

Da er det, som sagt, mer logisk at mennesker gjenvinnes, gjerne som kattemat eller andre praktiske ting. Mennesker er det mange nok av, og det smaker visstnok litt som kylling.

 

Poenget er at det er helt unødvendig og upraktisk å jakte neshorn når det er fryktelig mye lettere å få stort sett de samme nyttene av et menneske. Og nei, det er ingen som behøver hornet til et neshorn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i helvete skal du med hornet til neshornet?

Jeg skal ikke noe som helst med det, sikkert ikke du heller, men det er et marked for det, så det er åpenbart noen som er interessert i det.

 

Da er det, som sagt, mer logisk at mennesker gjenvinnes, gjerne som kattemat eller andre praktiske ting. Mennesker er det mange nok av, og det smaker visstnok litt som kylling.

Igjen er dette din logikk, selv finner jeg det interessant at du anser mennesker som mindre verd enn dyr. - Du blir vil ikke irritert over ulogiske kjøttetere også? Du kan jo begynne med å overtale haier og løver til å spise gress og alger?

 

Poenget er at det er helt unødvendig og upraktisk å jakte neshorn når det er fryktelig mye lettere å få stort sett de samme nyttene av et menneske. Og nei, det er ingen som behøver hornet til et neshorn.

Hvis det var unødvendig og upraktisk, ville man ikke gjort det for penger, ville man?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...