Gå til innhold

Evolusjon – Vitskap eller religion?


Anbefalte innlegg

Lurer på hva dere Darwinister synes :)

Jeg synes det er flott å stille spørsmål å være kritisk å ikke bli lettlurt å tro på bevis, bare fordi man blir fortalt det, bra at folk undersøker om det er korrekt ^^

 

Men gudstro er noe annet, det kan ikke ha hull fordi det er ikke av denne verden, derfor er den ikke logisk og da er tro riktig.

 

Men ting som er av denne verden kan ha hull, Akkurat som når man svarer feil i matematikk. :)

http://www.youtube.com/watch?v=VHeSaUq-Hl8

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men gudstro er noe annet, det kan ikke ha hull fordi det er ikke av denne verden, derfor er den ikke logisk og da er tro riktig.

 

Tror du på flyvende tallerkener, spaghettimonstre og julenissen også? De er heller ikke av denne verden, og heller ikke logiske. Derfor er det jo riktig. :hmm:

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Punktvis:

 

Fossilene

Fossilene passer inn i rekka. Det finnes ikke et eneste fossil som ikke passer inn i det forutsagt av evolusjonsteorien.

 

Det er derimot plenty av mellomledd som passer inn, og Wikipedia har en liten liste.

 

Genetisk variasjon som en følge av mutasjoner og seleksjon

Uhm. Hunder?

 

Newton?

Hva er relevansen? Vel, bortsett fra at matematiske modeller også brukes i biologi og i forbindelse med evolusjon, for eksempel i formen av spillteori.

 

Andre fagfelt kan ikke ta biologi seriøst

Igjen, Wikipedia forteller oss hvorfor dette ikke stemmer.

 

Vi kan ikke simulere i biologi

Dette er så idiotisk at jeg ikke engang gidder å si noe mer enn følgende: Alle med en grunnleggende forståelse av matriseregning har sett et eksempel hvor man gjør nettopp dette.

 

I tillegg... evolusjonære algoritmer.

 

Fleksibilitet i gener

Fullstendig ignoranse for tidsskalaen vi snakker om.

 

Punkt han glemte

- Genetikk, hvordan vi alle deler deler av våre DNA, og hvordan forskjellene passer til morfologiske karakteristikker.

- Geografisk distribusjon av fossiler.

- Og mye, mye mer...

Lenke til kommentar

Vi kan ikke simulere i biologi

Dette er så idiotisk at jeg ikke engang gidder å si noe mer enn følgende: Alle med en grunnleggende forståelse av matriseregning har sett et eksempel hvor man gjør nettopp dette.

 

I tillegg... evolusjonære algoritmer.

 

 

Så hvordan vil dagens menneske (utvikle seg) se ut om 1 million år? Og hvilke mentale (overlevelse/tilpasning) egenskaper vil være framtredene trekk?

 

Er det gjort datasimulering på det?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

om bare noen få år har vi flyttet bevisstheten over i en bedre maskin, og da mener jeg bokstavelig akkurat det. Endelig fri fra lidelsene som kroppene våre produserer i ett sett .. Så tror jeg samtidig at konvensjonell befruktning blir historie, og at seksuell stimuli ala "orgasme" har tapt for en bedre form for blissfullness

 

Intet kjønn, ingen kropper å lyste etter, fred på kloden, muligens .. :closedeyes:

Lenke til kommentar

 

Men gudstro er noe annet, det kan ikke ha hull fordi det er ikke av denne verden, derfor er den ikke logisk og da er tro riktig.

 

Tror du på flyvende tallerkener, spaghettimonstre og julenissen også? De er heller ikke av denne verden, og heller ikke logiske. Derfor er det jo riktig. :hmm:

 

Nei, de er menneske skapte fortellinger. Troen har historiske verk som forteller at bare ved å tro så kommer du til himmelen. Du kan tenke at det å helbrede folk ved mirakler eller å få et hav til å dele seg ikke er mulig for mennesker. Men for gud så er det det. Og fordi det ikke er av denne verden så er det sant. Når vi dør så kommer vi til en plass, og det er ved tro at det funker.

Edit: Men når du snakker om spaghetti, så er jeg litt sulten på middag :D

bend the faith to fit the facts, dont bend facts to fit the faith

Faktisk så er tro ikke fakta, det er tro. Og det gir mening.

Matte er ikke tro, det gjør du via kunnskap.

Mens tro er noe du tror som ikke er i denne verden som vi kommer til etterpå som gud kunne gjøre for ca 2000 år tilbake når han åpenbarte seg for mennesker og profeter.

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

 

Det finnes ikke nok data, for vi vet ikke hva som vil skje i morgen en gang, langt mindre om en million år.

 

Jeg valgte 1 million år, fordi jeg antok at feks. 300 000 år ville blitt sagt å være for kort tid å registrere synlige forandringer.

 

Egentlig ikke. Vi har gode observasjoner av f.eks. fargeforandringer som gjør dyr mindre sårbare fra en bestemt gruppe rovdyr som har tatt under 10 år.

 

Edit: For det meste i lab, altså. Ikke naturlig evolusjon, med andre ord, men påvirket med vilje.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Så hvordan vil dagens menneske (utvikle seg) se ut om 1 million år? Og hvilke mentale (overlevelse/tilpasning) egenskaper vil være framtredene trekk?

 

Er det gjort datasimulering på det?

Det er sikkert noen som har forsøkt. Selvfølgelig, det er litt for mange faktorer til at vi kan si noe fornuftig. Samt det er argumenterbart hvor sterkt trykket er på seleksjon nå - som vel er en bra greie for oss.

 

Hvis du er nysgjerrig på simuleringer rundt det så anbefaler jeg at du søker litt rundt på det.

Lenke til kommentar

 

 

Men gudstro er noe annet, det kan ikke ha hull fordi det er ikke av denne verden, derfor er den ikke logisk og da er tro riktig.

 

Tror du på flyvende tallerkener, spaghettimonstre og julenissen også? De er heller ikke av denne verden, og heller ikke logiske. Derfor er det jo riktig. :hmm:

 

Nei, de er menneske skapte fortellinger. Troen har historiske verk som forteller at bare ved å tro så kommer du til himmelen. Du kan tenke at det å helbrede folk ved mirakler eller å få et hav til å dele seg ikke er mulig for mennesker. Men for gud så er det det. Og fordi det ikke er av denne verden så er det sant. Når vi dør så kommer vi til en plass, og det er ved tro at det funker.

Edit: Men når du snakker om spaghetti, så er jeg litt sulten på middag :D

bend the faith to fit the facts, dont bend facts to fit the faith

Faktisk så er tro ikke fakta, det er tro. Og det gir mening.

Matte er ikke tro, det gjør du via kunnskap.

Mens tro er noe du tror som ikke er i denne verden som vi kommer til etterpå som gud kunne gjøre for ca 2000 år tilbake når han åpenbarte seg for mennesker og profeter.

 

Du forklarer ikke tro, du bare bortforklarer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Religiøs tro er å late som om man vet noe man ikke vet

Det er akkurat det det er. :)

Ting vi har på jorden kan vi finne ut av, men troen kommer først av det som er sant.

Og det gjør det sant fordi man tror det.

Nøyaktig like godt argument som vanlig.

Jeg er best :thumbup:

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

Nope, troen kommer fra indoktrinasjon. Bare se hvor mange kristne det er i Saudi Arabia.

Er det ikke muslimer du mener?. Nei, egentlig ikke. Man kommer i en tenåringsperiode. For man blir litt sur og var fordi dem kanskje ikke liker troen sin. Enten så velger man å tro eller så gjør de det ikke.

Det er som en vanlig dør du kan gå igjennom. Enten går du eller ikke. Ganske enkelt :)

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

Nei, kristne. I Saudi Arabia får ingen indoktrinert kristendommen - altså "sannheten din". Dermed er det ingen som er kristne. Ifølge din teori burde sannheten skinne gjennom og mange burde blitt kristne.

Såklart, kristendommen er jo sannheten :)

Faktisk er det muslimer i Saudi Arabia, men men... du kan søke det opp.

Edit: Ting på jorden er det vi kan finne ut av, det som er utenfor vår rekkevidde i en annen verden er Gud :)

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...