Gå til innhold

Tele2-sjef: ? Håper eplet råtner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant i det du sier, men det jeg har merket (jobber som kunderservice) så er det dem som har iphone eller ipad slår aldri av den 3G / mobildata, uansett om de er hjemme eller ute å går og ikke bruker telefonen i det hele tatt, kan sove med den på og. Og i motsetning til andre telefoner så har ikke iphone en knapp der du kan slå av alle applikasjonene dine(correct me if wrong) med en gang. Da tapper dette an haug med data, fleste parten som ringer inn og for ekstra datapakke regningen skjønner heller ikke hva jeg prater om når jeg sier de må slå den av, eller i det minste sjekke hvor mye du har igjen, de gir rett og slett blaffen(Og vi sender når de er over det inkluderte).

I will correct! Mobiler fungerer ikke som datamaskiner at alle programmene som ligger under "åpne" programmer er åpne. Dette gjelder både sånn som Android og iPhone styrer multitasking, dog iPhone er litt strengere på hva som faktisk får kjøre i bakgrunnen. Det eneste som får lov å kjøre i bakgrunnen på iPhone er kart-programmer og musikkprogrammer(og Apples egne programmer). Og det får de bare lov til å gjøre når de er i bruk, f.eks. når man er midt i en veibeskrivelse eller hører på musikk. Det vil derfor ikke være sånn at programmer som ligger i lista når du dobbeltklikker på hjem-knappen ligger og tapper datatrafikk. Det er derfor minimalt med trafikk som kjøres når du faktisk ikke gjør noe.

 

Det bør være unødvendig å holde på å slå av og på datratrafikk. Hjemme bør man ha Wi-Fi, noe telefonene rangerer før bruk av mobildata, og resten av tida kan man surfe på mobildata uten problemer. Telefonene er lagd for å være på nett 24/7 og iPhone er lagd for at man skal slippe å tenke på å avslutte programmer på noen annen måte enn å bare klikke på hjem-knappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I will correct! Mobiler fungerer ikke som datamaskiner at alle programmene som ligger under "åpne" programmer er åpne. Dette gjelder både sånn som Android og iPhone styrer multitasking, dog iPhone er litt strengere på hva som faktisk får kjøre i bakgrunnen. Det eneste som får lov å kjøre i bakgrunnen på iPhone er kart-programmer og musikkprogrammer(og Apples egne programmer). Og det får de bare lov til å gjøre når de er i bruk, f.eks. når man er midt i en veibeskrivelse eller hører på musikk. Det vil derfor ikke være sånn at programmer som ligger i lista når du dobbeltklikker på hjem-knappen ligger og tapper datatrafikk. Det er derfor minimalt med trafikk som kjøres når du faktisk ikke gjør noe.

 

Det bør være unødvendig å holde på å slå av og på datratrafikk. Hjemme bør man ha Wi-Fi, noe telefonene rangerer før bruk av mobildata, og resten av tida kan man surfe på mobildata uten problemer. Telefonene er lagd for å være på nett 24/7 og iPhone er lagd for at man skal slippe å tenke på å avslutte programmer på noen annen måte enn å bare klikke på hjem-knappen.

 

Det med at iphone har sånn sperre for hva som for lov til å kjøre tror jeg faktisk ikke på, ikke at jeg ikke tror på deg, men det kan bare ikke være sant utifra egen erfaring og andre, og uansett om 3g er på og du aktiverer wifi så er det ikke alltid den går på wifi og driter i 3g/datatrafikk.

Lenke til kommentar

Det med at iphone har sånn sperre for hva som for lov til å kjøre tror jeg faktisk ikke på, ikke at jeg ikke tror på deg, men det kan bare ikke være sant utifra egen erfaring og andre, og uansett om 3g er på og du aktiverer wifi så er det ikke alltid den går på wifi og driter i 3g/datatrafikk.

 

 

Altså, dette er ikke noe man kan "tro på". Det er sånn det er, og det er lett å sjekke opp selv om man har peiling.

 

Jeg har hatt iPhone i fem år nå og jeg har aldri noensinne slått av datatrafikk. Hvorfor i alle dager skulle jeg gjort det - det er jo datatrafikken som er hele poenget med telefonen!

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Det med at iphone har sånn sperre for hva som for lov til å kjøre tror jeg faktisk ikke på, ikke at jeg ikke tror på deg, men det kan bare ikke være sant utifra egen erfaring og andre, og uansett om 3g er på og du aktiverer wifi så er det ikke alltid den går på wifi og driter i 3g/datatrafikk.

Du tror ikke på det? Da har du en litt vridd forståelse av hvordan er mobil OS virker. Sjekk ut litt angående iOS 6 og multitasking du, så får du se hva som får lov å kjøre i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Om du har prøvd de fleste teleselskap vil jeg heller anta at du som kunde er mer råtten enn selskapene. Skulle ikke forundre meg om du har forlatt de mot din egen vilje.

Takk for at du antar at det er meg som er problemet. Kjempehyggelig av deg.

Om du går inn på Tele2s Facebookside vil du kunne lese at mange er frustrert over Tele2s kundeservice. Ikke bare meg. Er det noe galt med alle de andre også?

Jeg har hatt mobiltelefon i nesten 20 år, så det er kanskje ikke så rart at jeg har vært innom de flese operatører på den tiden eller? Dessuten har jeg barn med mobiltelefon, så jeg opplever litt med den ene og den andre.

Så hva legger du til grunn for en slik antagelse at jeg er problemet? Er du bare et rasshøl som liker å slenge dritt om folk eller er du psykolog som klarte å tyde det mellom linjene?

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Svar til freddjoh:

 

Du kan gjerne kalle meg både rasshøl og psykolog, men jeg er nok ingen av delene. Rasshølet i denne settingen er den som brukte ordet, og selv en psykolog kan neppe hjelpe deg ut av den beskrivelsen.

Endret av Leifsol
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...