Gå til innhold

Tullete ting du trodde som barn


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Her om dagen ble jeg sittende å tenke på alt det rare jeg trodde på som barn, og skrev ned en hel masse av det.

Jeg tenkte å dele noe av det med dere, og håper at dere også har noe artig eller teit å komme med.

 

 

Here goes:

 

Jeg var rundt 4-5 år da jeg så en slags robotfilm på TV. Dette var da i begynnelsen av 80-tallet og videoens tracking-funksjon gjorde alle filmer skumlere enn de egentlig var ved å gjøre lyd og bilde litt varierende i kvalitet og tone. Med andre ord gjorde filmene et stort inntrykk på et lettpåvirkelig barnesinn…

Etter å ha sett denne robotfilmen fikk jeg det for meg at jeg egentlig ikke hadde eksistert før nøyaktig denne dagen. Alle minnene mine var plantet der, og jeg hadde faktisk aldri egentlig opplevd det jeg husket. Det var bare falske minner for å gjøre meg trygg i øyeblikket. For det var denne dagen som faktisk betydde noe.

Jeg gikk å tenkte dette over en lengre periode, og hver dag var mitt «oppdrag» å gjøre noe viktig/godt/stort/riktig eller lignende for å vinne. Jeg var overbevist om at robotene overvåket meg hele tiden og bare ventet på at jeg skulle feile. Det var derfor utrolig viktig for meg å overvinne dem ved å gjøre noe uventet, men godt.

 

 

Jeg var også overbevist over at man kunne se ekvator om man seilte over den. Jeg trodde det var en faktisk hvit strek i vannet. Og ja, jeg trodde den kun var synlig i vannet, nesten som en tynn hvit tråd.

 

Jeg trodde jeg ble gjentagende kidnappet av romvesen fordi jeg blødde så mye neseblod som barn.

 

 

Jeg trodde et gammelt hus i skogen var hjemsøkt av tyskerne fra krigen, og at grunnen til at den ene veggen manglet var fordi britene hadde bombet det under krigen. Huset viste seg å være et uthus/stabbur fra 60-tallet…

 

Jeg var også redd for å gå på do uten å titte nedi først. Dette fordi jeg hadde sett en film hvor en gigantisk slange hadde krabbet opp fra do. Dette resulterte i gjentatte magesmerter og forstoppelser…

 

 

Jeg trodde man kunne bli blind hvis noen traff deg i øyet med strålen fra fjernkontrollen.

 

Edit: Jeg trodde i en lengre periode at det røde lyset på Commodore 64 maskinen egentlig var et kamera. Jeg ble til stadighet skuffet over at tissen min ikke dukket opp på skjermen når jeg holdt den over lyset.

 

 

 

 

Jeg trodde på verdensfred og menneskenes godhet…

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde man kunne få hoftebetennelse av å sette peanøtter og popcorn i vrangstrupen.. ;) Dette fordi jeg snek meg opp en kveld og satt og lyttet på de voksne, tror jeg sovnet et sted mellom to forskjellige samtaler, men i mitt hodet ble det til en sammenheng. Jeg spiste derfor aldri dette før jeg ble ungdom, og jeg tygger fortsatt peanøtter ekstremt godt.

 

Trodde også øyenstikkere stakk ut øyne på folk, og at der det skummet i bekker var det giftig vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal også nevnes at jeg lenge trodde Samantha Fox hadde avtagbare pupper. Dette fordi jeg ikke hadde helt kontroll på hva silikonpupper egentlig var.

 

Edit:

Jeg trodde også at alle bibliotek hadde hemmelige seksjoner med magisk bøker, og okkulte forbudte tekster. Jeg lette ofte etter dette, og skal innrømme at jeg gikk på videregående siste gang dette falt meg inn...

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde at hvis man brakk armen datt den av.

 

Tenkte akkurat det samme, Brakk man armen falt den helt av :O

 

Og om man ble skutt så døde man med en gang uansett.

 

at lærere og de som jobbet på skolen var de smarteste menneskene man kunne finne ( noe som viser seg og være veldig feil )

 

At alle bønder hadde griser uansett.

Lenke til kommentar

Jeg trodde at når jeg ble voksen ville jeg føle meg voksen og være moden, men dengang ei... ;)

 

Jeg trodde foreldrene mine var perfekte, at pappa var sterkest i verden, og at ingen kunne lage bedre

mat enn mamma.

 

Når søsteren min fikk mensen for første gang ringte jeg ambulanse fordi jeg trodde hun skulle dø.

 

Jeg kunne ikke fatte og begripe hvor babyer kom ut på kvinnen, og hvor tissen deres egentlig var. Eller hvordan babyen kunne komme ut av tissen.

 

Jeg trodde himmelen var blå fordi den delvis reflekterte verdensrommet som var sort.

 

Jeg trodde man ble syk fordi man var kald og gikk ute uten lue og jakke.

 

Jeg var redd for at dersom føttene mine stakk for langt ut av senga eller ikke var dekket til så ville et spøkelse eller monster ta på dem eller prøve å bite dem.

Lenke til kommentar

Når jeg var sånn 15-16 trodde jeg at nesten alle på diskusjon var skikkelig kompetente og smarte folk, tok nesten alt jeg leste her for god fisk.

 

 

Er det muuulig.

Sånn var det med meg også. Nå har min oppfatning av folk her gått over til "han der smålubbne krokrygga fyren med neckbeard, mariusgenser og firkantede briller".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...