Gå til innhold

Tullete ting du trodde som barn


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Tror jeg var rundt 7-8 år, og hadde akkurat vært i Danmark og sett vindmøller for første gang.

Dagene etter at jeg kom hjem, så designet jeg en krets som skulle levere uendelig strøm basert på hva jeg hadde observert av vindmøller.

 

Tanken var at man hadde en forholdsvis stor boks med en krympet vindmølle inni, samt en vifte som blåste på vindmøllen. (alt inni boksen så klart)

Viften måtte startes for hånd (med sveiv slik man så på gamle biler), og etter at man hadde fått viften i gang, så ville vindmøllen generere nok strøm til å holde vifta i gang av seg selv, OG en liten mengde strøm ut. :p

Løsning - Evig strøm!

 

Etter litt videre revidering og det som huskes som en tvilsom tegning av kretsen, så fant jeg ut at jeg like så godt kunne droppe viftebladene for å forenkle kretsen, og heller koble den elektriske motoren til vifta direkte til akslingen til vindmølle-generatoren. Planen var fortsatt å bruke en sveiv for å starte den. (som var akseptabelt da man bare trengte å bruke den en gang)

 

Slutten på visa var at jeg sendte planen videre til mamma og pappa, som måtte love å ikke si noe til noen, for dette var oppfinnelsen som skulle gjøre meg rik, men siden jeg var for liten så kunne jeg ikke gjøre noe med planen og måtte håpe ingen andre fant opp før jeg ble stor nok.

 

Av meg bekjent så har aldri planen sluppet ut. Og godt er vel kanskje det. :p

 

Edit: En del år senere så kom jeg på at jeg hadde lagd denne planen mens jeg satt i en naturfagtime og lære litt mer om at energi ikke kunne skapes, men bare overføres fra en energiform til en annen og da ble ideen for godt skrinlagt

 

Det morsomme er jo dog at det finnes de som påstår de har laget en evighetsmaskin, eller maskin som produserer energi av intet, og de er IKKE 7-8 år gamle. :ph34r: Enten var jeg genial som barn, eller så er disse "oppfinnerne" like begavet som en 7-8-åring.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...