Gå til innhold

Hvorfor drikker ikke så mange te?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er svært glad i å drikke te selv, men når jeg tenker meg om, er det ikke så mange av de jeg kjenner som drikker te. I forhold til England, Japan og Kina har ikke Norge er stort forbruk? Det har kanskje noe med historie å gjøre, men kanskje også noe fra hvert enkelt?

Mitt spørsmål er til dere som ikke drikker te, hva er grunnen?

Endret av Arnegikkfradøra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir litt som å spørre hvorfor folk ikke spiser mer pai... kanskje de ikke har lyst på det eller tenker på det eller spiser det til vanlig? :p

Når det er sagt så tyder veldig mye forskning nå etterhvert på at te har ekstremt helsefremmende evner. Forsøker å drikke mer av det selv.

Skrevet

Fordi minoriteten av befolkningen her i landet tror Earl Grey og Lipton er det eneste verden har å by på.

Skrevet

Skal man drikke skikkelig te som har smak burde man drikke kjerringrokk-te.

Skrevet

Jeg kommer fra Hangzhou, og Hangzhou er bekjent for Longjing Te

Det er Green Tea.

Vi liker å drikke te slik bilder nedenfor:

20091220014031679.jpg

a5ace2a7a767f5c2acf9bf565083daee.jpg

Vi drikker ikke Earl Grey eller Lipton. Det er ikke godt te.

God te lukter veldig fersk og godt, med varmt vann :)

• Liker 7
Skrevet

Drikker mye grønn te, men ikke av den kjipe Lipton kvaliteten du kjøper på Rema. Stikk innom en internasjonal matbutikk og få med deg noe skikkelige greier fra Japan eller Korea :)

Skrevet

Fleste av oss meg selv inkludert har nok bare smakt den typiske Lipton osv og vet ikke hvor mye god te det sikkert finnes der ute.

Hadde vært spennende å smake på litt forskjellig te egentlig. Sikkert mye godt å smake på...

Skrevet

Før så hadde jeg bare smakt te som Lipton og det smaker jo vondt.. Men så smakte jeg eplete i Tyrkia og det var jo kjempegodt! Er fortsatt litt dårlig på tedrikkingen siden det er uvant for meg å drikke det men innimellom kjøper jeg litt mer "ordentlig" te :)

Skrevet

Før så hadde jeg bare smakt te som Lipton og det smaker jo vondt.. Men så smakte jeg eplete i Tyrkia og det var jo kjempegodt! Er fortsatt litt dårlig på tedrikkingen siden det er uvant for meg å drikke det men innimellom kjøper jeg litt mer "ordentlig" te :)

epleteen i tyrkia er bare sukker :p

du kan få tak i tyrkisk eplete i løsvekt her også

http://www.black-cat.no/product.html/tyrkisk-eple-te-1-kg?category_id=45

Skrevet

epleteen i tyrkia er bare sukker :p

du kan få tak i tyrkisk eplete i løsvekt her også

http://www.black-cat...?category_id=45

Den gjorde hvertfall så jeg fikk øynene opp for te :p Nå kjøper jeg inn i løsvekt og er veldig glad i skogsbær blant annet :) Men takk for linken, har ikke sett noe tyrkisk eplete her enda.. :)

Skrevet

Jeg kommer fra Hangzhou, og Hangzhou er bekjent for Longjing Te

Jeg fikk tytpisk lipton-te da jeg var liten og likte det ikke. God kinesisk og japansk te har jeg i de senere år blitt veldig glad i, type Longjing, Oolong eller Matcha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...