Gå til innhold

Anbefalte innlegg

(Hvis du synes dette er ALT for mye å lese, skip til tredje avsnitt selvom du antakeligvis forstår bedre ved å lese alt)

 

Hei, jeg er 17 år og røyket marihuana for første gang i går. Det var på dagtid rundt firetiden i parken, og jeg har noen spørsmål. Vanligvis så pleier jeg å røyke vanlige sigaretter, omtrent en pakke i uken hvis jeg røyker mye. Når jeg røyker sigaretter så trekker jeg så mye røyk jeg kan i munnen, deretter puster jeg det ned i lungene. I dag så tenkte jeg ikke over at jeg faktisk røyket marihuana for første gang, så jeg røyket den bare som en vanlig røyk. Altså jeg trakk ned så mye jeg klarte på hvert drag.

 

I starten ble jeg litt bekymret fordi jeg ikke følte noen ting av jointen. Men så plutselig trippa jeg balls. Alt ble helt fucka, var ganske digg på dette punktet begynte virkelig å føle det. Men så satt jeg meg, etter noen få min låste synet seg på et punkt i gresset, Klarte ikke å reise meg. Så la jeg meg bare ned på gresset og så på sola. Venner lo godt når jeg hadde ligget der en time. Under den timen så haddet jeg lukkede øyne, sovnet ikke men det skjedde ekstreme ting med kroppen min :D Må innrømme at dette var ganske fett, men i å med at jeg hadde lukkede øyne og ikke orket å reise meg kunne jeg ikke være med på alt det morsomme. Så visste jeg ikke at en bi-effekt var at hjertet ville pumpe ganske fort. Trodde jeg skulle dø til jeg ble fortalt at den gigantiske blodåren på halsin min og det fortvoksende brystet ikke var noe særlig. Er ikke helt sikker på det, men whatevs.

 

Lurer på om jeg skal si ja til neste gang eller ikke. Synes det var damn fun å trippe, men var nede med lukkede øyne og jeg vil helst være oppegående. Dette skjedde av 5-7 massive trekk. Da ble jeg nede i en time. Merka at jeg følte meg litt bedre og kom i en state hvor jeg bare hadde det godt etterpå. Anyway, hvorfor ble jeg tvingt ned på plenen? Jeg reiste meg men kroppen ville bare ned igjen. Noen ærfarne som har noe tips? Jeg vil prøve igjen, men vil ikke ligge nede, røyket jeg kanskje for tungt til første gang? Er det normalt ved første gang? Har noen opplevd det samme? Tåler ikke kroppen det? Takker dypt for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cannabis kan øke puls og blodtrykk, derav røde øyne. Det er en ganske vanlig bivirkning som personer med hjerteproblemer bør være klar over. Men for vanlige, friske mennesker er det ikke et problem.

 

Normalt sett skal ikke cannabis fysisk påvirke din evne til å stå oppreist. Det er nok heller rusen som tuller med hodet ditt, slik at du føler det som at du ikke greier det. Har du en fornemmelse av at alt snurrer rundt når du lukker øynene så vil kroppen ganske naturlig ikke ha lyst til å stå.

Har ikke så veldig lyst å gi tips til hvordan du skal bruke cannabis, men på generelt grunnlag kan jeg si at du kanskje røkte litt mye til at det var første gangen om du tok de 5-7 massive trekkene rett etter hverandre. Det er vel litt som med cannabis og andre substanser man prøver før første gang, man prøver litt og ser hvordan det går før man hiver innpå.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

(Hvis du synes dette er ALT for mye å lese, skip til tredje avsnitt selvom du antakeligvis forstår bedre ved å lese alt)

 

Hei, jeg er 17 år og røyket marihuana for første gang i går. Det var på dagtid rundt firetiden i parken, og jeg har noen spørsmål. Vanligvis så pleier jeg å røyke vanlige sigaretter, omtrent en pakke i uken hvis jeg røyker mye. Når jeg røyker sigaretter så trekker jeg så mye røyk jeg kan i munnen, deretter puster jeg det ned i lungene. I dag så tenkte jeg ikke over at jeg faktisk røyket marihuana for første gang, så jeg røyket den bare som en vanlig røyk. Altså jeg trakk ned så mye jeg klarte på hvert drag.

 

I starten ble jeg litt bekymret fordi jeg ikke følte noen ting av jointen. Men så plutselig trippa jeg balls. Alt ble helt fucka, var ganske digg på dette punktet begynte virkelig å føle det. Men så satt jeg meg, etter noen få min låste synet seg på et punkt i gresset, Klarte ikke å reise meg. Så la jeg meg bare ned på gresset og så på sola. Venner lo godt når jeg hadde ligget der en time. Under den timen så haddet jeg lukkede øyne, sovnet ikke men det skjedde ekstreme ting med kroppen min :D Må innrømme at dette var ganske fett, men i å med at jeg hadde lukkede øyne og ikke orket å reise meg kunne jeg ikke være med på alt det morsomme. Så visste jeg ikke at en bi-effekt var at hjertet ville pumpe ganske fort. Trodde jeg skulle dø til jeg ble fortalt at den gigantiske blodåren på halsin min og det fortvoksende brystet ikke var noe særlig. Er ikke helt sikker på det, men whatevs.

 

Lurer på om jeg skal si ja til neste gang eller ikke. Synes det var damn fun å trippe, men var nede med lukkede øyne og jeg vil helst være oppegående. Dette skjedde av 5-7 massive trekk. Da ble jeg nede i en time. Merka at jeg følte meg litt bedre og kom i en state hvor jeg bare hadde det godt etterpå. Anyway, hvorfor ble jeg tvingt ned på plenen? Jeg reiste meg men kroppen ville bare ned igjen. Noen ærfarne som har noe tips? Jeg vil prøve igjen, men vil ikke ligge nede, røyket jeg kanskje for tungt til første gang? Er det normalt ved første gang? Har noen opplevd det samme? Tåler ikke kroppen det? Takker dypt for svar.

 

 

Kjør på med mer, så får du masse oppmerksomhet, og du blir den kuleste duden i hele byen din! Go big or go home!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Rusen er veldig individuell og varier fra person, type stoff, situasjon osv.. Noen ganger er man lett som luft, andre ganger føles det som om man ikke kan bevege på seg..

 

Hold det til en sjelden gang i blant, så er det helt ok :)

 

Og pass på at det ikke tar for stor del av livet og fucker opp forhold, skole, jobb, iq, helse, vandel osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hør på Førstebetjent speedskater hos MoP (Moralpolitiet). MoP, selvom de er usedvanlig godt representert her på diskusjon.no, har ingen utøvende makt.

 

Når det gjelder erfaringen din vil jeg si at den er ganske normal om du røyker litt tungt første gangen (noe det høres ut som om du gjorde). Om du kombinerer første gang, tung røyking, tom mage, riktig stemning og diverse, så kan resultatet bli sånn. Det rent fysiske varierer såpass mye, men det hele sitter stort sett mellom ørene. Men det er fakta at "der man fyres blir man sittendes"..

 

Jeg anbefaler deg å si nei neste gang, alt ettersom når og hvor. Unngå tett røyking for en hver pris. Om du vil ta deg en rev i sommerferien eller noe, peis på. Men unngå flere ganger i uka og lignende. Er også verdt å merke at selv om du ikke er kjempeung, så er ikke hjernen din ferdig utviklet, og THC hemmer utviklingen og kan resultere i både det ene og det andre..

Lenke til kommentar

Det høres ut som at du/dere røyket indica. Den har tendenser til å gjøre kroppen "tung". Man blir bare sittende/liggende og kose seg.

 

Sativa på den andre siden gjør deg som oftest mind-high. Du klarer å fungere normalt til en viss grad, samtidig som man har det ganske gøy.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...