Gå til innhold

flytte til frogner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange steder som ikke er østkant, men heller ikke super-vestkant som også er bra steder å bo. Storo, Nydalen, Ullevål, Blindern, Sogn, Bjølsen, Grefsen, St. Hanshaugen.

 

Trekker fram Storo og Nydalen spesielt. Nye områder med flotte muligheter, som også samtidig ikke er langt fra sentrum.

Endret av Krokanrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyhetsbildet skaper utvilsomt en skjeiv virkelighetsoppfatning. Jeg har flere venner som bor på grønnland, og det er en av de aller beste bydelene i Oslo.

 

Alle de store avisene driver aktiv svartmaling av innvandrere, fordi veldig mange lider av fremmedfrykt, og skremselspropaganda selger som varmt hvetebrød.

 

Hele østsiden har et ufortjent rykte som farlig og usivilisert, noe som ikke kunne vært lengere fra sannheten.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske snevert å se på Majorstua og Frogner som eneste bydeler hvis man skal flytte til Oslo.

 

Andre sentrumsnære områder er som andre nevner Nydalen, Storo, Torshov, St.Haugen etc. Det er også veldig mange fine områder som oppfattes som mer utpreget østkant som begynner å få endel tilflyttere av familier som ønsker å bo større og billigere i Oslo enn det de typiske vestkantområdene kan tilby. Oppsal, Godlia, Skøyenåsen, Nordstrand (ekeberg) etc er slike områder hvor man får _mye_ mer for pengene.

 

Selv bor jeg trygt, godt og "billig" på Oslos østkant og merker ikke stor forskjell i forhold til da jeg bodde på Majorstua, bortsett fra at det er mindre sentralt selvfølgelig...

 

/Espen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folka du hører om som en sjelden gang blir knivstukket også videre er jo som regel folk som er i et dårlig miljø, de skylder penger, narkotika osv. Sjelden at en random blir knivstukket på gata for å si det sånn.

 

Min mors venn ble tilfeldig knivstukket i ryggen i disse kretser. (Han lever en dag idag, heldigvis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...