Gå til innhold

flytte til frogner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil sted til feil tid ja. Mange som tar feil valg på nattestid, dessverre. Samt en god porsjon uflaks selvfølgelig.

 

Men det forandrer fortsatt ikke det faktum at han ble knivstukket i dette området, uflaks eller ei.

 

Uansett, frogner og majorstua blir litt snevert som andre nevner. Andre fine områder er f.eks st.hanshaugen, alexander kiellandsplass (Så og si samme område som st.hanshaugen), Bislett, ullevål osv.

Endret av fiskerdigg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyhetsbildet skaper utvilsomt en skjeiv virkelighetsoppfatning. Jeg har flere venner som bor på grønnland, og det er en av de aller beste bydelene i Oslo.

 

Alle de store avisene driver aktiv svartmaling av innvandrere, fordi veldig mange lider av fremmedfrykt, og skremselspropaganda selger som varmt hvetebrød.

 

Hele østsiden har et ufortjent rykte som farlig og usivilisert, noe som ikke kunne vært lengere fra sannheten.

Det er sikkert riktig at i de fleste tilfeller så skjer det ingenting, men jeg har ikke lyst til at forferdelige hendelser skjer en eneste gang. Ergo, jeg foretrekker å bo i trygge bydeler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde uansett ikke valgt bosted (her i Norge) pga. hvor "farlig" det er. Norge er et veldig trygt land og som voksen er det nok 99% opp til deg selv om man havner i farlige situasjoner. Den resterende prosenten er uflaks, og uflaks kan man ha hvor som helst. Om man har andre familiære forhold å ta hensyn til (feks. barn) er det mer naturlig å søke mot miljøer som er "tryggere". Dvs. ut av selve byen, enten det er øst eller vest.

En bra ting å tenke på dersom man har tenk å flytte inn til byen er kollektivtrafikken. Steder som feks. St.Hanshaugen er ganske klønete med tanke på adkomst. Det beste er å flytte inn ett eller annet sted mellom Majorstuen-Tøyen. Da kan man alltid hoppe på hvilken som helst t-bane for å komme seg hjem/ut siden absolutt alle linjer går gjennom den strekningen. Ingen ventetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hele byen har strenge regler for hvor sent det kan være uteservering eller støy på kvelden så bydel spiller ikke veldig stor rolle der. Men det er klart, dersom man bor rett ved siden av utesteder så blir det naturligvis mer støy & folk.

 

Hehe! Da kan du forsøke å bo i Calmeyers gate 4, der jeg bodde i 9 år. Da skjønner du straks at uansett hvor mye regler man har for støy, så hjelper det fint lite. Men én ting er positivt med å bo i et støyhelvete i 9 år - da lærer man virkelig å sette pris på å bo i et rolig område.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde uansett ikke valgt bosted (her i Norge) pga. hvor "farlig" det er. Norge er et veldig trygt land og som voksen er det nok 99% opp til deg selv om man havner i farlige situasjoner.

Jeg føler ikke at Norge er så trygt som du sier det er. F.eks. har 1 av 10 norske kvinner blitt voltatt. Det er et grusomt høyt antall. http://articles.busi...mestic-violence

 

Jeg har også sett mye blind vold og ran i Oslo på natterstid. Dop og prostitusjon blir solgt helt åpenlyst.

 

Mange land er langt tryggere enn Norge. I mange land er f.eks. overfallsovergrep nesten utenkelig. I 2011 hadde Oslo 55 av dem. Tar man med mørketall var det trolig rundt 200. Det er ca 80000 kvinner i alderen det er stor sjanse for å bli voldtatt i Oslo. Om overfallsvoldtektene holder seg på samme nivå som i 2011 vil 1 av 40 kvinner mellom 15 - 35 i en tiårsårsperiode ha få oppleve det verste overgrepet man kan oppleve etter drap. Faktisk noen tar livet av seg.

 

Heldigvis var 55 en rekord og antallet har falt til 29 i 2012.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg foler ikke at Norge er sa trygt som du sier det er. F.eks. har 1 av 10 norske kvinner blitt voltatt. Det er et grusomt høyt antall. http://articles.busi...mestic-violence

 

Jeg har også sett mye blind vold og ran i Oslo på natterstid. Dop og prostitusjon blir solgt helt åpenlyst.

 

Mange land er langt tryggere enn Norge. I mange land er f.eks. overfallsovergrep nesten utenkelig. I 2011 hadde Oslo 55 av dem. Tar man med mørketall var det trolig rundt 200.

Joda voldtekt er nok et reellt problem, men der tror jeg ikke det har så veldig med hvor i byen man bor. Det ser ut som man grovt sett kan fordele voldtekt øst/vest med 60/40. Når det gjelder overfallsvoldtekter så er det vel ikke å stikke under stol at det ofte har med etnisitet å gjøre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda voldtekt er nok et reellt problem, men der tror jeg ikke det har så veldig med hvor i byen man bor. Det ser ut som man grovt sett kan fordele voldtekt øst/vest med 60/40.

Overfallsvoldtekt er hovedsakelig i sentrum. De verste områdene er Grunerløkka, Sentrum, og Gamle Oslo fra 11 til 4 om natten.

 

Områder man absolutt må holde seg unna om natten er Slottsparken, Grønland, Tøyen, og mørke gater i hele sentrum. Dette gjelder for menn også, som ikke ønsker å blir ranet.

http://www.nrk.no/ny...norge/1.7856382

 

Når det gjelder overfallsvoldtekter så er det vel ikke å stikke under stol at det ofte har med etnisitet å gjøre.

Det har mest med dårlig politidekning. Det er ikke mange overgrepsmenn. Om vi tok langt flere og kastet dem i fengsel for 10 år istedenfor 3 år, så ville det nesten ikke vært overfallsvoldtekter i Norge. F.eks. hvor mange voldtekter er det i Kuwait? I Kuwait er det dødstraff for voldtekt.

 

Ikke glem, overgrepsmennesker er syke mennesker. Det er ikke normalt i noen miljøer å voldta. Forskjellen er at det er flere syke mennesker blandt innvandre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det har mest med dårlig politi. Det er ikke mange overgrepsmenn. Om vi tok langt flere og kastet dem i fengsel for 10 år istedenfor 3 år, så ville det nesten ikke vært overfallsvoldtekter i Norge.

I alle dager. Det har mest med dårlig politi? Mener du dårlig politidekning eller for mildt lovverk? For det er ikke politimannen som patruljerer gata som bestemmer hvor lenge en voldteksmann skal sitte i fengsel.
Lenke til kommentar

Det har mest med dårlig politi. Det er ikke mange overgrepsmenn. Om vi tok langt flere og kastet dem i fengsel for 10 år istedenfor 3 år, så ville det nesten ikke vært overfallsvoldtekter i Norge. F.eks. hvor mange voldtekter er det i Kuwait? I Kuwait er det dødstraff for voldtekt.

 

Ikke glem, overgrepsmennesker er syke mennesker. Det er ikke normalt i noen miljøer å voldta. Forskjellen er at det er flere syke mennesker blandt innvandre.

Hvis det er syke mennesker så er vel lov og straff egentlig irrelevant?
Lenke til kommentar

I alle dager. Det har mest med dårlig politi? Mener du dårlig politidekning eller for mildt lovverk? For det er ikke politimannen som patruljerer gata som bestemmer hvor lenge en voldteksmann skal sitte i fengsel.

Begge deler. Jeg mener ikke at det er dårlige politiansatte, men at vi har for få av dem og straffene er for lave.

 

Hvis det er syke mennesker så er vel lov og straff egentlig irrelevant?

Nei, straff er ikke irrelevant. Lang straff holder dem unna samfunnet sånn at de ikke kan voldta flere. Etter 10 år er det mer sannsynlig at de har vokst opp litt og vil ikke forsette å voldta.

 

10 år gir også oss muligheten til å kunne gi dem ordentlig rehabilitering, 3 år holder ikke. I tilegg så er det langt bedre for offeret.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...