Gå til innhold

flytte til frogner


Anbefalte innlegg

Begge deler. Jeg mener ikke at det er dårlige politiansatte, men at vi har for få av dem og straffene er for lave.

 

Nei, straff er ikke irrelevant. Lang straff holder dem unna samfunnet sånn at de ikke kan voldta flere. Etter 10 år er det mer sannsynlig at de har vokst opp litt og vil ikke forsette å voldta.

 

10 år gir også oss muligheten til å kunne gi dem ordentlig rehabilitering, 3 år holder ikke. I tilegg så er det langt bedre for offeret.

Men om de er syke, som du sier, så kan de jo ikke dømmes til straff, så lengden på straffen man kan få for voldtekt er jo irrelevant.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men om de er syke, som du sier, så kan de jo ikke dømmes til straff, så lengden på straffen man kan få for voldtekt er jo irrelevant.

Sier ikke norske lover at de må være utilregnelige, ikke at de må være syke. Selv om du er syk, så betyr ikke det at du ikke kunne ha valgt å la være.

Lenke til kommentar

Sier ikke norske lover at de må være utilregnelige, ikke at de må være syke. Selv om du er syk, så betyr ikke det at du ikke kunne ha valgt å la være.

Jeg kjenner ikke til detaljene rundt det, men poenget må jo være at dersom man er syk så skal man få behandling og ikke straff. Og om man er mentalt syk så er jo veien kort til utilregnelighet. Og hvis sykdommen er av den art at man kan gjøre et helt greit valg om å ikke voldta noen, så vil jo sykdommen være irrelevant for handlingen og andre årsaker må ligge til grunns. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til detaljene rundt det, men poenget må jo være at dersom man er syk så skal man få behandling og ikke straff. Og om man er mentalt syk så er jo veien kort til utilregnelighet. Og hvis sykdommen er av den art at man kan gjøre et helt greit valg om å ikke voldta noen, så vil jo sykdommen være irrelevant for handlingen og andre årsaker må ligge til grunns.

Jeg mener man skal få begge deler. Straffen er en del av behandlingen.

 

F.eks. aper er ikke spesielt smarte, men de lærer av belønning og straff.

 

Og hvis sykdommen er av den art at man kan gjøre et helt greit valg om å ikke voldta noen, så vil jo sykdommen være irrelevant for handlingen og andre årsaker må ligge til grunns.

Sykdommen deres er ofte at de mangler menneskelig empati og er ekstremt selvopptatte. De har også ofte funnet på idiotiske unnskyldninger for at det de gjør ikke er så ille. F.eks. at norske kvinner er horer og dermed betyr det ingenting for dem. Det betyr ikke at de ikke kunne latt være, men at de har mindre som hindrer dem i å gjøre det. De visste at det var galt, og kunne latt være, men de valgte å gjøre det allikavel.

 

Jeg beskriver folk som mangler empati og er narsissistisk som syke. De trenger behandling for å kunne oppføre og tenke som normale mennesker.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Sykdommen deres er ofte at de mangler menneskelig empati og er ekstremt selvopptatte. De har også ofte funnet på idiotiske unnskyldninger for at det de gjør ikke er så ille. F.eks. at norske kvinner er horer og dermed betyr det ingenting for dem. Det betyr ikke at de ikke kunne latt være, men at de har mindre som hindrer dem i å gjøre det. De visste at det var galt, og kunne latt være, men de valgte å gjøre det allikavel.

Ok, det var egentlig det jeg hintet til selv når jeg nevnte etnisitet ;)
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...