Gå til innhold

Zotac GTX 680 amp! Ikke skjermbilde, pc poster, 5 beep


JKJK

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Supermicro C7P67 hovedkort, Intel i7 3770K CPU, 16GB ram, 6X HDD (i supermicro drivebay) og 3X SSD. Eizo EV273W (derfor skjermkortoppgraderingen) Corsair 620W PSU.

 

Hittil har jeg kjørt på et Zotax GTX 570 CUDA. Dette har fungert totalt smertefritt.

 

I dag skulle jeg oppgradere til et Zotac GTX 680 amp!

http://bit.ly/Z1CP9b

 

Jeg plugga i kortet, satte i begge strømkontaktene, og boota pc-en.

 

Dette resulterte i ikke noe skjermbilde. PC poster tilsynelatende, men kommer med en fielkode som tilsvarer 5 korte pip.

 

I hovedkortmanualen min er det ingen feilkode som tilsvarer dette (dog, 5 kortet og 1 lang).

http://bit.ly/11fvcdN

 

Jeg har en mistanke om at strømforsyningen kanskje kan være for liten, selv om jeg ville trodd at en (dog litt eldre) Corsair 620 burde holde?

 

Er det noen som kan peke meg i riktig rettning her?

Når jeg setter i GTX 570 kortet funker det helt fint.

 

På forhånd, takk.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 korte pip er visst Process failure hva nå det må bety. Fordi 570 kortet funker normalt men ikke 680 kortet, så er det vel to muligheter.

1. 12V på PSU gir ikke nok strøm til 680.

2. GTX 680 er DOA.

 

Hvilken Corsair modell er den PSU'en? HX, AX, TX eller hva? Hvis det er HX, så skal den ha 3 stk 12V railer, hver på 18A, så det burde være nok for GTX 680. Men kommer begge PCIe strøm kablene fra samme rail, da kan det nok hende det blir litt smått med strøm. Og du har jo en del HDD'ee og SSD'er som krever sitt, ikke mye men....

Lenke til kommentar

Bruker du HDMI er jeg ganske sikker på at du må bruke en hdmi 1.4 kabel, selv om du ikke bruker 3d skjerm etc. ( har hatt dette problemet selv og fant ikke noen god dokumentasjon på at man trengte dette. Brukte 1-3 dager på google for å finne det ut.)

 

Se også om det er noen led lys som lyser på hovedkortet, Posisjonen av disse led lysene kan gi deg svar om hvor problemet er(o.m du har slike på hovedkortet(ser i ettertid at du har boota med annet skjermkort).

Endret av Cilian
Lenke til kommentar
Hvis det er HX, så skal den ha 3 stk 12V railer, hver på 18A, så det burde være nok for GTX 680. Men kommer begge PCIe strøm kablene fra samme rail, da kan det nok hende det blir litt smått med strøm. Og du har jo en del HDD'ee og SSD'er som krever sitt, ikke mye men....

 

Corsair HX620 (og lillebroren HX520) er faktisk single rail (blitt bekreftet av bl.a Jonnyguru). Det på tross av at det står 3 rails. Dette er noe Seasonic gjør til tider, de merker PSUene med flere rails, selv om det bare er en. Det var vel bare for å møte daværende ATX-spec (ATX v2.2), men kun på papiret.

Lenke til kommentar

Skal se om jeg får hostet opp annen pc.

 

Jeg bruker DVI på primærskjerm og DVI->HDMI på sekundærskjerm.

 

PSU'en er en gammel HX620.

 

Greia er jo at det høres ut som at pc poster videre og booter windows, selv om det kommer "feilpip" og svart skjerm. Jeg har ikke bekreftet dette, dog.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...