Gå til innhold

(Leik) Kva hadde du kjøpt for 10 000kr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gitt 5000 til StoltHD for å være den eneste på kloden som greier å få enheten for wattsekund korrekt. Det resterende hadde gått til kelux for en ukes opphold på sanatorium med kalde bad og kraftig kost i et forsøk på å kurere kjøpemanien.

Hvis de nekter å ta i mot pengene så blir det enten sigma 35 mm f/1,4 eller nikon 70-200 mm f/4.

Takk :-)

Skrevet (endret)

Det hadde nok blitt Sigma 35/1,4 og Voigtländer 58/1,4 -- det er det jeg egentlig har mest bruk for for tida. Men det frister med mye Fuji-snadder; XPro, X100s, TX-2, GW-690, GX-680, GF-670 ... Storformat hadde også vært stas. Det samme hadde mer glass til Leicaen vært -- men det er ikke først og fremst de tingene som er nyttige på innbringende oppdrag.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Skrevet

Ville nok lagt gavekortet i 300mm f2.8L is II potten. Dersom gavekortet må brukes alene ville det nok blitt ett svært godt stativ, god flash, lowepro rover 45L og ett regntrekk. Kankje 135mm f2L.

Skrevet

10.000 på fotoutstyr? Trekker den litt langt, og kjøper en stk. brukerlisens til Photoshop. Tar jeg CS6 Extended, engelsk versjon, har jeg igjen tre hundrelapper til et step-up adapter fra 52 til 55 mm.

Skrevet (endret)

Jeg ville laget meg en pakke med ett portabelt sett bakgrunner og forskjellig belysning, samt trådløse triggere. Tenker i retning av ett mini-studio jeg kan ha i bilen og gjøre klart på kort tid.

Endret av JonasPB
Skrevet

Tror nok det hadde blitt forskjellige objektiver i rimelig-men-bra klassen og kanskje gråfilter så jeg kan begynne med langeksponeringer i dagslys. Muligens også en bag á la Flipside-serien. Er helt på scratch ennå sånn utstyrsmessig. :)

Skrevet

Hvis det kun gjelder utstyr tror jeg kanskje jeg ville kjøpt det nye sigma 35mm f/1,4. Men den gamle AIS 35mm f/1,4 med manuellfokus gjør jo fremdeles en god jobb.

Er det lov å brukte pengene på en fototur?

Skrevet

Hvis det kun gjelder utstyr tror jeg kanskje jeg ville kjøpt det nye sigma 35mm f/1,4. Men den gamle AIS 35mm f/1,4 med manuellfokus gjør jo fremdeles en god jobb.

Er det lov å brukte pengene på en fototur?

Jepp, alt som handlar om fotografering er lov :)

Skrevet

Da hadde jeg tatt en fototur til Skottland.

Drømmen ligger mer mot en tur til Svalbard og fotografert dyrelivet og naturen der. Bjørn og ulv i Finland hadde også vært fristende, men over budsjett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...