Gå til innhold

HDD "detter" ut hele tiden !


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

har 3 stk HDD i min gamer .

1 OCZ Agility 3 , 120 GB SSD med OS samt 2 spill.

1 WD 2 TB Green HDD for lagring av filmer musikk osv

1 WD 1 TB BLACK DESKTOP HDD for programmer å andre spill.

 

Problemet mitt er at uansett hvilken porter jeg kobler dem i så detter 1 av dem ut veldig ofte . Aldri SSD'en , den krangler aldri. Men av de 2 andre HDD så detter 1 av dem ut jevnlig .

 

Jeg spør nå dere , universets eneste håp , kom med deres ideèr til hvordan jeg kan få bukt med dette problemet ?! :)

 

Ps : HDD'ene er ikke i RAID !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med asus er det veldig lett. du laster ned den versjon av bios som er til ditt hovedkort. hold deg unna betaversjoner, de er på teststadiet.

 

pakk ut filen, det skal være en .ROM-fil. legg den på en minnepenn, sett penna i pcen, reboot, gå inn i bios, vil tro du må gå på advanced mode hvis du har et sånt bilde som viser alt generelle info første gang du er i bios, finn fanen "tools". EZ flash er greia for å flashe bios. gå inn der, finn minnepenna, og filen, og svar ja når den spør om du vil flashe bios.

 

MEN om du er veldig usikker på om du tør dette så bør en datakyndig person gjøre det for hvis du gjør feil kan du fucke opp bios og da vil ikke hk'et virke lenger, da er eneste utvei ny bios-rom eller nytt hovedkort. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Den WD Black-disken, er det en WD1001FALS? Jeg hadde flere slike før, og plutselig begynte en av dem å droppe slik du beskriver - prøvde å skifte kabler og det hjalp noe (viste seg at bunchen med SATA-kabler jeg kjøpte var crap), men siden problemet fortsatte, tok jeg å monterte disken i et eksternt kabinett bare for å prøve om det hjalp over USB, og da viste det seg at den disken var døende når jeg begynte å undersøke den nærmere.

 

Jeg sier ikke at det er tilfellet her, men det kan være verdt å sjekke om du har et eksternt 3,5" kabinett liggendes.

Disse gjør jobben utmerket:

CHIEFTEC HDD CABINETT 35S-U3 USB3.0

http://www.dustinhome.no/product/5010469627/chieftec-hdd-cabinett-35s-u3-usb3-0/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...