Gå til innhold

Microsoft-topp forlater selskapet etter Twitter-bråk (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja? De driver da ikke veldedig formål, men en bedrift.

 

En bedrift som bæsjer på kundene sine. Før var de bedre, nå er dem bare en stor ræv

som backstabber kundene sine. Tiden etter Windows 7 har dem bare vist inkompetanse og arroganse. Kan ikke skjønne hvorfor folk gidder å kaste pengene sine til dem ennå.

Endret av PokemonLuv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det man skriver på twitter er offentlig tilgjengelig, og har dermed ingentng med privatliv å gjøre. Spesielt ikke når man twitrer intern informasjon om jobbprosjektet sitt til sine flere tusen følgere.
Han twitret jo faktisk ingenting om noe intern informasjon.

 

Men han burde faktisk forstå at når han hadde den jobben han hadde, og twitret det han twitret, så vil mange trekke sine slutninger fra det.

Lenke til kommentar

Men han burde faktisk forstå at når han hadde den jobben han hadde, og twitret det han twitret, så vil mange trekke sine slutninger fra det.

 

Igjen siterer jeg Cliff Bleszinski.

 

- It's awfully easy to sit on an anonymous forum or venue and sling mud at someone who has put themselves out there. Show me a person who hasn't said something dumb or incorrect or yes, even cocky on the internet and he should cast the first stone.

 

 

My gut is telling me that an always online future is probably coming. It's coming fast, and possibly to the majority of the devices you enjoy. Sim City, with all of its' troubles on launch, seems to be selling briskly. Diablo 3, the poster child of a messy launch, is estimated to be at 12 million units.

 

 

I find it disgusting that an online community would revel in the fact that they may have potentially contributed to a person losing their job. Even then, if they didn't have anything to do with it at the end of the day, that they have the collective ego to think that they could do that. In a world of Indie-go-go and Kickstarter, where we can do great things in numbers, we should know better.

Lenke til kommentar

Når man proklamerer hvilken stilling og hvilket firma du jobber for på Twitter-kontoen din vil den ikke lenger fremstå som helt privat. Du blir en slags "talsmann for firmaet", og bør være forsiktig med hva du skriver. Har sett det flere ganger i andre saker også.

 

Se? Greit å tenke før du skriver noe, spesielt i slike situasjoner. Jada, alle kan gjøre feil, men gjør man det må man også ta ansvar for den feilen.

Lenke til kommentar

Det handler om proposisjoner. Mannen fortjente aldri å miste jobben utifra noen kommentarer på Twitter.

 

Jo, det gjorde han. For det første gikk han nærmest til personangrep på de som ikke er like heldige som han. For det andre var det på grensen på grensen til brudd på taushetsplikten han trolig er underlagt med tanke på Microsoft sin neste Xbox. Mange tok den første kommentaren som en bekreftelse på at den neste konsollen blir å kreve at man er online, og ettersom konsollen ikke er offisielt annonsert, er det også lite Microsoft kan gjøre for å slukke brannen uten å "annonsere" den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Muligens han ikke twitret intern informasjon, men det han twitret skapte en helvetes PR-bråk for Microsoft.

Nettop og han hadde en sjef posisjon. Det er noe helt annet en om du har en vanlig jobb.

Da skal du være forsiktig med hva du sier.

De å drite ut kundene samt å lage et pr mareritt for selskapet kan gi deg sparken her også i Norge.

 

Det har ingenting med om han viste om xbox(x) vil kreve netttilgang eller ikke, han hadden en autoritet som gjorde at mange ville tro han om han gikk ut med info.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det som virkelig er tragisk er at folk ikke har den fjerneste ide om hva ytringsfrihet egentlig er.

 

Man må kunne ytre sine meninger om forskjellige saker uten å kunne risikere jobben. Du kan risikere jobben dersom du har rasistiske meninger, negativt syn på homofile, eller annerledes meninger enn folk flest.

 

Jeg har lest en rekke saker i avisen om folk som har mistet jobbene sine pga noe de har ytret i sosiale medier, og svært få av disse hendelsene var knyttet til bedriften eller til et produkt.

 

Noen eksempler følger;

 

http://tb.no/nyheter/sa-pa-paradise-hotel-fikk-ikke-jobb-1.5186605

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2952575.ece#.UWnLTbXOt8E

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1483830.ece

 

Dette var folk som brukte sin ytringsfrihet og fikk sparken pga den.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Typisk Micro$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$oft dette her, dem har til og med tvunget alle Hotmail brukere til Outlook hvorfor? Hvor er valget om man vil gå fra Hotmail til Outlook? Og ikke glem fiaskoen Windows 8 etc. Hvor er valget om man vil ha Windows 7 eller Windows 8 om man skal ha ny PC? Har egentlig ingen sympati for Microsoft før dem sparker samtlige av topplederne side/markedsføringshuene, som har null peiling, men bare øser ut merkelig søppelprodukter og dårlige forklaringer på tvangsbruken mot kundene sine (kke før men nå). Er Microsoft blitt helt dilla på $$$$$$$$$$$$?

Endret av EponaLink
Lenke til kommentar

Man må kunne ytre sine meninger om forskjellige saker uten å kunne risikere jobben. Du kan risikere jobben dersom du har rasistiske meninger, negativt syn på homofile, eller annerledes meninger enn folk flest.

 

Jeg har lest en rekke saker i avisen om folk som har mistet jobbene sine pga noe de har ytret i sosiale medier, og svært få av disse hendelsene var knyttet til bedriften eller til et produkt.

 

Noen eksempler følger;

 

http://tb.no/nyheter...-jobb-1.5186605

http://www.aftenpost...ce#.UWnLTbXOt8E

http://www.adressa.n...icle1483830.ece

 

Dette var folk som brukte sin ytringsfrihet og fikk sparken pga den.

 

Yttringsfriheten fritar deg da vel ikke for ansvaret for dine uttalelser... Skal jeg kunne gå på Karl Johan og utbassunere at jeg har tenkt å sprenge hele kvartalet i lufta og drepe alle jeg ser uten at det får konsekvenser? Selv du må forstå at man ikke kan gå ut å snakke negativt om arbeidsgiveren sin i all offentlighet, det får konsekvenser uansett om det er på facebook, twitter eller på pubben, Jeg var selv vitne til tre menn som mista jobben sin i firmaet jeg jobbet for etter å ha sittet på helikopterterminalen og snakket veldig høyt og negativt om arbeidsgiveren. Kunden vår som overhørte de tipset sjefen vår, og konsekvensene var at jobben røyk. Ytringsfriheten handler om friheten til å ytre seg, ikke om frihet fra ansvaret for hva man sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Man må kunne ytre sine meninger om forskjellige saker uten å kunne risikere jobben. Du kan risikere jobben dersom du har rasistiske meninger, negativt syn på homofile, eller annerledes meninger enn folk flest.Jeg har lest en rekke saker i avisen om folk som har mistet jobbene sine pga noe de har ytret i sosiale medier, og svært få av disse hendelsene var knyttet til bedriften eller til et produkt.Noen eksempler følger;http://tb.no/nyheter...-jobb-1.5186605http://www.aftenpost...ce#.UWnLTbXOt8Ehttp://www.adressa.n...icle1483830.eceDette var folk som brukte sin ytringsfrihet og fikk sparken pga den.
Yttringsfriheten fritar deg da vel ikke for ansvaret for dine uttalelser... Skal jeg kunne gå på Karl Johan og utbassunere at jeg har tenkt å sprenge hele kvartalet i lufta og drepe alle jeg ser uten at det får konsekvenser? Selv du må forstå at man ikke kan gå ut å snakke negativt om arbeidsgiveren sin i all offentlighet, det får konsekvenser uansett om det er på facebook, twitter eller på pubben, Jeg var selv vitne til tre menn som mista jobben sin i firmaet jeg jobbet for etter å ha sittet på helikopterterminalen og snakket veldig høyt og negativt om arbeidsgiveren. Kunden vår som overhørte de tipset sjefen vår, og konsekvensene var at jobben røyk. Ytringsfriheten handler om friheten til å ytre seg, ikke om frihet fra ansvaret for hva man sier.

Kunne ikke vært mer enig. Det er ingen som hindret ham i å ytre seg fritt. Når hans uttalelser har påført Microsoft en PR-katastrofe som dette kan han nesten ikke regne med å få beholde jobben.

Uansett hvor godt han ville gjort sin jobb fremover har MS mer å tjene på å la ham gå, og vise at de tar avstand fra hans uttalelser.

 

Selv er det mye intern informasjon fra min arbeidsplass som hadde ført til oppsigelse umiddelbart om jeg hadde postet det på Twitter.

Lenke til kommentar

Yttringsfriheten fritar deg da vel ikke for ansvaret for dine uttalelser... Skal jeg kunne gå på Karl Johan og utbassunere at jeg har tenkt å sprenge hele kvartalet i lufta og drepe alle jeg ser uten at det får konsekvenser? Selv du må forstå at man ikke kan gå ut å snakke negativt om arbeidsgiveren sin i all offentlighet, det får konsekvenser uansett om det er på facebook, twitter eller på pubben, Jeg var selv vitne til tre menn som mista jobben sin i firmaet jeg jobbet for etter å ha sittet på helikopterterminalen og snakket veldig høyt og negativt om arbeidsgiveren. Kunden vår som overhørte de tipset sjefen vår, og konsekvensene var at jobben røyk. Ytringsfriheten handler om friheten til å ytre seg, ikke om frihet fra ansvaret for hva man sier.

 

Så en sladrehank kostet dem jobben. Er ikke det litt kvalmende? Jeg vil påstå at vedkommende ikke hadde noe med å gjøre dette. Det er greit å angi mennesker som faktisk bryter loven. Det er ikke greit å koste personer jobben dersom de har en dårlig dag.

Lenke til kommentar

Yttringsfriheten fritar deg da vel ikke for ansvaret for dine uttalelser... Skal jeg kunne gå på Karl Johan og utbassunere at jeg har tenkt å sprenge hele kvartalet i lufta og drepe alle jeg ser uten at det får konsekvenser? Selv du må forstå at man ikke kan gå ut å snakke negativt om arbeidsgiveren sin i all offentlighet, det får konsekvenser uansett om det er på facebook, twitter eller på pubben, Jeg var selv vitne til tre menn som mista jobben sin i firmaet jeg jobbet for etter å ha sittet på helikopterterminalen og snakket veldig høyt og negativt om arbeidsgiveren. Kunden vår som overhørte de tipset sjefen vår, og konsekvensene var at jobben røyk. Ytringsfriheten handler om friheten til å ytre seg, ikke om frihet fra ansvaret for hva man sier.

 

Han snakket jo ikke negativt om arbeidsgiveren sin. Han synes det ikke det er noe problem med always-on produkter, og det må da være en helt legitim mening. Det er egentlig ikke så mye å diskutere, for han fortjente aldri å miste jobben.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...