Gå til innhold

Straffes man unaturlig hardt i sexrelaterte saker?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At du ikke greier se hva jeg mener for stå på deg, du er et av problemene i dette feminist samfunnet der menns seksualitet blir mer & mer undertrykt.

Du får håpe på at jeg representerer en utdøende rase da... :wee:

 

Nå tror jeg forsåvidt at jeg skjønner hva du sier, men om jeg har misoppfattet deg så må du gjerne klargjøre. Jeg påpekte bare at den forskjellen du refererer til mellom kjønnene hverken er juridisk fundert eller sier noe om når gutter og jenter bli kompetente til å samtykke.

 

Derimot sier det mye om hvordan vår kultur forventer at sex skal oppfattes: Nemlig at gutter er seksuelle vesener alt fra tenårene og derfor nærmest pr. definisjon ikke tar skade av sex, i motsetning til jenter i samme alder. Dette er det motsatte av feminisme, og bunner i en tradisjonell holdning som sier at gutter skal være erfarne mens jenter skal være dydige. Det er ikke menns seksualitet som blir undertrykt på denne måten, det er kvinnenes. (Med mindre man er ordfører på Vågå.)

 

Men jeg hører gjerne en forklaring på hvorfor disse tradisjonelle oppfatningene er feminismens skyld.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For et vitenskaplig framsyn på sannhetssøkingen. Ellers se referanselisten til den yngre forskningen.

Hva er det som får deg til å tro at den Danske forskningen er noe bedre enn den Amerikanske. Begge to har en lang referanseliste.

 

Det er opplagt noe galt med den danske forskningen, siden null forskjell er bare latterlig. Om det var riktig så trenger vi ikke å være forsiktig når vi tar jomfrudommen til en jente. Bare press den inn så fort som mulig. Det er ikke uten grunn at mange beskriver voldtekt som en ekstremt smertefull erfaring.

 

De som drev forskningen hadde en agenda om å kunne vise at det var ingen forskjell, fordi man kan ha skader i underlivet under normale forhold også og kan bli feilaktig dømt. Hva din agenda er for å benekte skader ved voldtekt vet jeg ikke. Ønsker du å redusere straffene for voldtekt?

 

Consensual sex (No. of women*),

Genital injury 8

No genital injury 67

total 75

 

Nonconsensual sex (No. of women*),

Genital injury 127

No genital injury 15

total 142

 

http://www.sciencedi...002937897705568

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får håpe på at jeg representerer en utdøende rase da... :wee:

 

Nå tror jeg forsåvidt at jeg skjønner hva du sier, men om jeg har misoppfattet deg så må du gjerne klargjøre. Jeg påpekte bare at den forskjellen du refererer til mellom kjønnene hverken er juridisk fundert eller sier noe om når gutter og jenter bli kompetente til å samtykke.

 

Derimot sier det mye om hvordan vår kultur forventer at sex skal oppfattes: Nemlig at gutter er seksuelle vesener alt fra tenårene og derfor nærmest pr. definisjon ikke tar skade av sex, i motsetning til jenter i samme alder. Dette er det motsatte av feminisme, og bunner i en tradisjonell holdning som sier at gutter skal være erfarne mens jenter skal være dydige. Det er ikke menns seksualitet som blir undertrykt på denne måten, det er kvinnenes. (Med mindre man er ordfører på Vågå.)

 

Men jeg hører gjerne en forklaring på hvorfor disse tradisjonelle oppfatningene er feminismens skyld.

 

Geir :)

Heller jeg som misforstod deg, beklager det :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg syns det fortsatt er alt for mye seksual moralisme selv i Norge.

 

Staten og flertallet har da ingenting med frivillig sex mellom en 13 åring og en 19 åring - det er en privatsak.

 

Men jeg syns ikke staten har noe med om man kjøper sex heller, om man bedriver ymse tvilsomme aktiviteter i utlandet om det er lov i landet man oppholder seg i, eller personlig stoffbruk heller. Så det er tydelig at jeg og andre liberalister ikke har mange meninger til felles med "våre" representanter på stortinget.

det fins vel ingen liberalister på stortinget? DLF er jo ikke der.

Lenke til kommentar

Hva er det som får deg til å tro at den Danske forskningen er noe bedre enn den Amerikanske. Begge to har en lang referanseliste.

 

Det er opplagt noe galt med den danske forskningen, siden null forskjell er bare latterlig. Om det var riktig så trenger vi ikke å være forsiktig når vi tar jomfrudommen til en jente. Bare press den inn så fort som mulig. Det er ikke uten grunn at mange beskriver voldtekt som en ekstremt smertefull erfaring.

 

De som drev forskningen hadde en agenda om å kunne vise at det var ingen forskjell, fordi man kan ha skader i underlivet under normale forhold også og kan bli feilaktig dømt. Hva din agenda er for å benekte skader ved voldtekt vet jeg ikke. Ønsker du å redusere straffene for voldtekt?

 

 

 

http://www.sciencedi...002937897705568

 

Det kan du si. Problemet ditt er at den yngre, danske, har din "fasit" med i sin referanseliste. Altså har de selvsagt tatt den med i vurderingen.

 

At du laller deg inn i "jomfruverden" og den prektige pige sier vel sitt.

 

Mulig at de danske kvinnene hadde en agenda. Isåfall er det jo du som må bevise påstanden. Om du skulle orke å være en smule vitenskapelig av deg.

Lenke til kommentar

Det kan du si. Problemet ditt er at den yngre, danske, har din "fasit" med i sin referanseliste. Altså har de selvsagt tatt den med i vurderingen.

 

At du laller deg inn i "jomfruverden" og den prektige pige sier vel sitt.

 

Mulig at de danske kvinnene hadde en agenda. Isåfall er det jo du som må bevise påstanden. Om du skulle orke å være en smule vitenskapelig av deg.

Og? De forklarte aldri hvorfor den var feil.

 

Istedenfor å besvare argumentet mitt så kom du med latterligjøring og begynner å prate om jomfruverden. Uansett hva slags seksuelle moraler samfunnet har så er en del av de som blir voldtatt jomfruer. Også en del har ikke hatt sex på lenge, da tar det tid å strekke ut vaginaen igjen. Hvis den studien er riktig, så er foreplay unødvendig i slike tilfeller. Bare press den inn og man vil få like mange skader.

 

Det er fullstendig latterlig, og viser at det var selection bias eller elendige metoder. Det er noe det er tydlig du også ser siden du prøvde å latterligjøre meg istedenfor å komme med faktiske motargumenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...