Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menns fantasier om andre kvinner - kan noen hjelpe meg?


Anbefalte innlegg

Jeg tror gutter og jenter har et ulikt tenningsmønster, ulik sexdrift og syn på dette med seksualitet, noe som fører til misforståelser. Det vanskeligste å forstå for oss jenter, er at kjæresten kanskje er seksuelt interessert i andre jenter; ikke at han prøver seg på andre, men at han har dem i hodet og tenner på andre.

 

Generell jente-logikk:

Han tenner på andre ----> Jeg er tydeligvis ikke fin nok ----> Kanskje han foretrekker dem fremfor meg ----> Kanskje han ikke vil være sammen med meg lenger og egentlig har lyst til å bytte meg ut ----> Kanskje jeg mister han ----> *Smerte*

 

Jeg ble mobbet mye på ungdomsskolen, noe som fører til at selvbildet mitt går litt i bølgedaler selv om jeg nå er 24 år og egentlig ganske fornøyd med meg selv. Noen ganger blir det bare litt vanskelig. Jeg tenker at andre jenter som kjæresten min tenner og tenker på, er en trussel mot meg og forholdet, og at det på en måte er noe galt med meg utseendemessig siden han må tenke på andre. Likevel tenker jeg at:

 

- Gutter virker som å ikke ha noe problemer med at kjæresten tenner på

andre gutter, noe som burde indikere at fantasiene ikke er noen trussel

- Selv om jeg hadde vært verdens fineste dame, så ville sikker kjæresten

fortsatt tenkt på andre jenter, derfor burde jeg være fornøyd med meg

selv uansett

 

Jeg tenner ikke selv ved å bare se på en mann, uansett hvor "kjekk" og veltrent han måtte være. Jeg tenner på personen - den gode følelsen han har gitt meg gjennom dagen ved å være oppmerksom og god, gjør at jeg får lyst på bare han. Dette tror jeg er ganske ulikt hva gutter tenker, og det er vanskelig for meg å vite hva alt betyr.

 

Jeg prøver å tenke rasjonelt, men det er ikke alltid så lett opp i eget hode. Er de andre jentene en trussel mot meg? Vil han egentlig heller være kjæreste med disse jentene? Betyr de mye?

 

Takk for seriøse svar :)Anonym poster: 8269764f7c50e0bc96819e9693f62922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vi legger i fantasiene våre er vel svært forskjellig fra person til person. Noen tenker på eksen når de har sex med den nye dama, noen tenker på mora si for å ikke komme for tidlig. Umulig å vite hva folk tenker i grunn siden det er så vidt forskjellig. Noen kan også fantasere om å være utro og gjøre noe av det, noen kan fantasere om det i evig tid men aldri gjør noe med det og for andre kan det være helt utenkelig.

 

Hvis du føler deg usikker på forholdet deres bør du vel kanskje ta det opp så det ikke gnager deg ihjel. Ikke nødvendigvis konfrontere han med hva han fantaserer om, siden det i prinsippet kan være helt ufarlig/uskyldig, men finne ut hva han synes om forholdet deres pr. dags dato, kanskje hva han synes er bra, hva som er dårlig og hva som kunne vært bedre.

 

Du bør også spørre deg selv hva du er mest redd for, at han skal være utro, eller at han skal forlate deg? At noen er utro kan hvertfall være veldig vanskelig å oppdage, men hvis han ikke lenger trives i forholdet og vil ut så vil det komme tegn etter hvert og gå mer gradvis. Det er hvertfall mest vanlig. Etter hva jeg har forstått så er det uansett i hovedsak tre-fire grunner til at menn er utro:

 

- Mangel på sex i forholdet.

- Mangel på omsorg, kjærlighet og intimitet i forholdet.

- Spenningen ved gjøre det, vitende at man kan bli tatt/oppdaget.

- Noen er rett og slett bare notorisk utro uansett.

 

Du kan lese litt mer her hvorfor menn er utro: http://men.webmd.com...s/why-men-cheat.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er forsskjellige ja, men ikke så mye at det gjør noe bare man er klar over forskjellene. Menn er mye mer avhengige av det visuelle, vi liker gjerne å se på dama mens vi elsker mens kvinner gjerne er mer taktile, de liker å kjenne og føle.

 

Og det med å tenke på andre jenter: har overhodet ingenting å si! Har opplevd begge deler selv, der jeg sammen med min eks kone ofte tenkte på andre kvinner mens vi "holdt" på da hun som regel ville ha lyset av og gjerne klær på seg når vi hadde sex, noe jeg ikke likte men ikke fikk gjort noe med. Med min nåværende kone derimot tenker jeg aldri på andre kvinner når vi har sex, for hun elsker å bli sett på og har mer enn gjerne sex med lyset på og ikke en tråd på kroppen.

 

Så det kan være, som Feh skriver over her, mange årsaker til at typen din gjør dette, men det betyr ikke nødvendigvis at han ønsker sex med andre for det. Jeg gjorde ihvertfall ikke det, selv om jeg tenkte på andre damer.. :)Anonym poster: 9581a0bbbf61ec12bba89d1e5e8bccc5

Lenke til kommentar

Det kan oppsummeres ganske kort slik:

1. Menn OG kvinner tenner seksuelt på MER enn én person.

 

Easy as dell. Hvorvidt det har noe å si for om du behøver å være bekymret eller ei er en helt annen sak. Av samfunnsmessige (ikke biologiske) grunner ser likevel både parter ofte at det "lønner seg" å ha et fast, monogamt forhold med den følelsesmessige stabiliteten det medfører.

Lenke til kommentar

Takk for svar, selv om noen kanskje misforstod hva jeg egentlig lurte på. Jeg vet heller ikke hva kjæresten min tenker, for jeg har aldri snakket med han om dette og kommer heller aldri til å gjøre det. Jeg bare lurer på om seksuelle tanker gutter har er en trussel mot jenta de er sammen med, og om de betyr noe. Samme hva han tenker, så lenge de tankene ikke betyr noe. Det hadde hjulpet på selvtilliten. Anonym poster: 8269764f7c50e0bc96819e9693f62922

Lenke til kommentar

Generell jente-logikk:

Han tenner på andre ----> Jeg er tydeligvis ikke fin nok ----> Kanskje han foretrekker dem fremfor meg ----> Kanskje han ikke vil være sammen med meg lenger og egentlig har lyst til å bytte meg ut ----> Kanskje jeg mister han ----> *Smerte*

 

Dette er ikke jentelogikk, men kognitive fordreininger(http://en.wikipedia....tive_distortion):

Jumping to conclusions – Reaching preliminary conclusions (usually negative) from little (if any) evidence.

Hvis du skriver ned disse tankene og kommer med bevis som peker på at ting ikke er sant, så blir man ikke så låst fast i (negative) tankene. Dette er en del av kognitiv adferdsterapi.

 

Seksuelle tanker som gutter har trenger ikke å være en trussel. Så lenge han ikke går rundt og sier dette til deg, eller viser seksuell interesse hos andre jenter, så er det ingen grunn til å bekymre seg for dette. Tanker =/= handlinger

Lenke til kommentar

Akkurat som misunnelse er sjalusi en sånn følelse det ikke finnes noen grense for hvor mye man kan dvele ved, og det finnes heller ingen grense for mye det kan ødelegge livskvaliteten din. Skal vi leve lykkelige liv må vi rett og slett gjøre et bevisst valg oppe i hodet om å stole på de vi vil stole på og være fornøyd med det vi har, for det vil alltid være grunner til å mistenke utroskap akkurat som det vil alltid vil være noen som har noe bedre enn deg. Man kan velge om man vil gå og tenke på det og bli deprimert, eller om man vil være lykkelig.

Lenke til kommentar

Hei!

 

- Selv om jeg hadde vært verdens fineste dame, så ville sikker kjæresten

fortsatt tenkt på andre jenter, derfor burde jeg være fornøyd med meg

selv uansett..

 

Her ga du svaret selv, don`t worry, be happy.. :)

 

Virker som om du sliter litt med dårlig selvbilde og/eller selvtillit?

Men kan jo hende jeg tar feil..

 

:)

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

 

Her ga du svaret selv, don`t worry, be happy.. :)

 

Virker som om du sliter litt med dårlig selvbilde og/eller selvtillit?

Men kan jo hende jeg tar feil..

 

:)

 

Jeg har masse selvtillit, men ja - jeg sliter periodevis med dårlig selvbilde. Det fører til at jeg tenker mange dumme tanker, noe som gjør at jeg får enda dårligere selvbilde, og karusellen er i gang.

 

Takk for svar! Anonym poster: 8269764f7c50e0bc96819e9693f62922

Lenke til kommentar

Se den for en god latter, samt hør om våres "fengsel" når det gjelder fantasier og ønsker. ^^ Ta selvfølgelig mye med en klype salt ettersom det er standup. hehe.

http://youtu.be/xGgS5GVCZwI

 

Vi kan uansett ikke svare deg på om han kommer til å være utro eller ha ønsker om å bytte deg ut. Det er det kun deg selv som kan svare på.

 

Du sier jo selv at han behandler deg på en god måte. Såpass godt at du kun ønsker han og bare han, så han må jo ha nok interesse mot deg for å gjøre det han gjør, og dermed vil jeg tru han er fornøyd der han står.

.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare svare ut fra meg selv (kvinne, over 40) - det er deg han er sammen med, det er deg han har sex med og det er deg han er glad i. Ikke de andre jentene. :)

 

Jeg ville aldri funnet på i mine villeste fantasier å være utro mot kjæresten min, men himmel som jeg kan tenne på og fantasere om andre menn! Men de er på ingen måte noen som helst trussel for forholdet vårt. :) Du har nok ingenting å frykte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...