Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 620


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

På meg virker det mer som om du ikke helt skjønner hvordan du skal bruke mobilen...

 

Å slette nedlastede kart er veldig enkelt, gå inn i innstillinger, kart, last ned kart, trykk og hold på kartet du vil slette og trykk slett... vips, kartet

Det er det jeg gjorde. I tillegg kom det opp en dialogboks etter det du nevner Det endte faktisk opp med at telefonen (legg merke til at bloggen min handler om Htc 8S) ga meg feilmelding om at det var for lite plass til å installere kart, til tross for at jeg ønsket å slette kartet.

Lenke til kommentar
På meg virker det mer som om du ikke helt skjønner hvordan du skal bruke mobilen...Å slette nedlastede kart er veldig enkelt, gå inn i innstillinger, kart, last ned kart, trykk og hold på kartet du vil slette og trykk slett... vips, kartet
Det er det jeg gjorde. I tillegg kom det opp en dialogboks etter det du nevner Det endte faktisk opp med at telefonen (legg merke til at bloggen min handler om Htc 8S) ga meg feilmelding om at det var for lite plass til å installere kart, til tross for at jeg ønsket å slette kartet.

 

Med 4gb i 8s kan jeg skjønne poenget ditt bedre ja, har selv 32gb og der funker ting helt flott.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er bare EN nyere telefon med gjennomført god kvalitet i hendig størrelse: IPhone 5. Dette er litt sørgelig, fordi det er jo en "diktaturtelefon". WP8 tar mål av seg for å bli det samme, sammenliknet med Android.

Bli hva da? diktaturtelefon?

Lenke til kommentar

Det er sørgelig for WP8 at valgmuligheter for visning på åpnings siden er tatt bort. For oss som behøver å være presis til avtaler og møter er det viktig at avtaleboka ligger først tilgjengelig. Nå er det bare Android som tilbyr dette. WP8, kontorkonge? De fleste av oss behøver litt større redskap for å drive kontorarbeid - effektivt. Android er p.t. overlegen. Bare så synd at ingen produsenter lager hendige smarte smarttelefoner med presist tastatur, og godt kamera. Ellers er det vel en grunn til at iPhone selger like mange smarte telefoner som de andre tilsammen! Hvorfor? Det virker som om mange godt voksne forretningsdrivende overraskende nok, synes å være fornøyd med iPhone.

Lenke til kommentar

Det er sørgelig for WP8 at valgmuligheter for visning på åpnings siden er tatt bort. For oss som behøver å være presis til avtaler og møter er det viktig at avtaleboka ligger først tilgjengelig. Nå er det bare Android som tilbyr dette. WP8, kontorkonge? De fleste av oss behøver litt større redskap for å drive kontorarbeid - effektivt. Android er p.t. overlegen. Bare så synd at ingen produsenter lager hendige smarte smarttelefoner med presist tastatur, og godt kamera. Ellers er det vel en grunn til at iPhone selger like mange smarte telefoner som de andre tilsammen! Hvorfor? Det virker som om mange godt voksne forretningsdrivende overraskende nok, synes å være fornøyd med iPhone.

 

Jeg har neste avtale fra avtale boken både på låseskjermen og øverst på hjem skjermen på min Windows Phone 8. Så hvis avtaleboken er viktig for deg kan du sette opp WP8 telefonen slik at den både viser neste avtale på låseskjermen og på hjemskjermen.

Lenke til kommentar
Det er sørgelig for WP8 at valgmuligheter for visning på åpnings siden er tatt bort. For oss som behøver å være presis til avtaler og møter er det viktig at avtaleboka ligger først tilgjengelig. Nå er det bare Android som tilbyr dette. WP8, kontorkonge? De fleste av oss behøver litt større redskap for å drive kontorarbeid - effektivt. Android er p.t. overlegen. Bare så synd at ingen produsenter lager hendige smarte smarttelefoner med presist tastatur, og godt kamera. Ellers er det vel en grunn til at iPhone selger like mange smarte telefoner som de andre tilsammen! Hvorfor? Det virker som om mange godt voksne forretningsdrivende overraskende nok, synes å være fornøyd med iPhone.
Jeg har neste avtale fra avtale boken både på låseskjermen og øverst på hjem skjermen på min Windows Phone 8. Så hvis avtaleboken er viktig for deg kan du sette opp WP8 telefonen slik at den både viser neste avtale på låseskjermen og på hjemskjermen.

 

I følge mobil testerne så er det slik: "aktive fliser" og disse "gjemmer" enkelthetene. Fjåttisene som selger telefon i butikker kjenner heller ikke til elementær funksjonalitet. Sørgelig for Microsoft og Nokia at de ikke gidder å markedsføre elementære funksjoner. Hva hjelper denne opplysningen. Ingen produserer kvalitets telefoner i hendi størrelse slik som Apple gjør. Jeg har kjøpt iPhone 5 og etter halvannen ukes bruk så er det den beste smarttelefonen jeg har hatt. Og det er grunn til å bemerke at andre som tidligere har kjempet med HTC- og Nokia telefoner synes å være tilfreds med sin iPHone.

 

Lenke til kommentar

Litt uten om temaet, men dette opplegget med å kommentere på amobil er jo en katastrofe. Hvorfor kan ikke de benytte Disqus som de fleste andre. Der har man jo kontroll på trådene. For i det hele tatt knytte denne kommentaren opp mot noe med WP, så har Disqus en WP app, det har ikke det andre os'ene ;-)

Lenke til kommentar

Jeg har selv windows 7.5 (nokia 800) og er veldig fornøyd. Jeg kan ikke forstå alle de som slakter det nye windows systmet (windows 8) og som synes at både Android og iphone er sååååååå mye bedre. Windows 8 er en videreutviklet utgave av 7.5 og bør være bedre, selv om forskjellene på systemene ikke er så store.

 

Min windows telefon virker godt bygget, ingen riper i glasset, veldig rask, meget god lyd, tastaturet virker meget godt, godt skjerm, tar fine bilder, lett å bruke kalender/sosiale applikasjoner/adresseboken. Hva mer trenger man?

 

De aller aller mest brukte typer applikasjoner er tilgjengelig. Det er ikke antall applikasjoner som er viktig men at de vi ønsker å bruke er tilgjengelige.

 

Jeg synes sluttkaraktern fra amobil virker lav hvis man ser på minusene i oppsummeringen hvor det klages på lite apputvalg og noe svak ytelse. Mobiltelefonen blir ikke dårliger selv om app utvalget for windows 8 foreløpig ikke har alle typer apper og amobil skriver selv at den svake prosessoren og det noe reduserte minne ikke har noe å si på ytelsen. Er det virkelig riktig å trekke to karakter for dette? Det er for mye. Etter min mening burde den ha karakteren 5.

 

Hvis amobil sammenligner telefonen med en toppmodell er det helt ok at den får maks karakteren 4, da det finnes raskere telefoner, bedre skjermer, vanntette telefoner, trådløs ladning osv.

 

Men tar man hensyn til prisen iforhold til en toppmodell burde karakteren kanskje være 6.

 

Jeg savner litt informasjon om hvordan amobil setter karakteren sin. Kun ytelse iforhold til hvilke tekniske løsninger som finnes (den ulimate telefon) eller iforhold til konkurnter i samme prisklasser eller hva?

 

Jeg synes det skrives for mye om prosessor modeller og for lite om den praktiske opplevelsen av telefonen. Spesielt tenker jeg på lydkvalitet, sende og mottaker egenskaper, hastighet for å åpne programmer, hvor ofte man må lade telefonen.

 

Til slutt har jeg et ønske om at amobil kan sette karakteren iforhold til faste kategorier som feks.

- byggekvalitet

+ chassis: soliditet, riper osv

+ glasskvalitet, ripesikkert

+ knapper

+ vekt

+ vanntett

+ garanti

- LYDkvalitet

+ høytalerkvalitet

+ mikrofonkvalitet

- Antenne

+ signalstyrke til og fra sender

- skjerm

+ oppløsning

+ innsynsvinkel

+ farger

Batteri

+ faktisk brukstid i standby, video, musikk osv

+ ladetid

+ bytte

- Hatighet

+ oppstartshatighet

+ hastighet for å åpne Programmene

+ hvorhvidt skjermen hakker når man beveger skjermbildet

+ hastighet or å surfe på nettet.

- Operativsystem

+ stabilitet

+ brukervennlighet

+ hastighet

+ sikkerhet

- Tilgang til apper

+ finnes de appne folk trenger

+ byggekvalitet på appene

- Annet

+ intert minne

+ mulighet for mer minne

+ hdmi

+ annet

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som replikk til reiestads inlegg vil jeg legge til at amobil, ved test av windows-telefoner, bør sjekke om alle disse bugs'ene er fjernet. Mange av dem henger fortsatt igjen:http://www.phonearena.com/news/Here-are-101-reasons-not-to-buy-Windows-Phone-7.5_id30255

 

http://dominiescommunicate.wordpress.com/2012/08/30/visiting-the-127-reasons-why-not-to-buy-windows-phone/

 

Jeg har sett deg poste den lista der regelmessig i lang tid, og jeg har en følelse av at du har en personlig vendetta mot WP, selv om du påstår noe annet selv, men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Men du om det.

 

Personlig har/har jeg hatt flere WP telefoner. Omnia 7, Lumia 900, Lumia 920 og Ativ S, samt at min fru har en Lumia 900 og gamleste jenta (8) har en Omnia W. Jeg har/har hatt iPhone og flere Androide mobiler også, og min erfaring er at ingen er helt uten mangler. Alle har sine styrker og svakheter, men til daglig synes jeg, til mitt bruksmønster, at WP er det beste OS'et.

 

Applikasjoner er det færre av, men det finnes flere gode "unike" WP apps enn du klarer å laste ned, svært mange populære iOS/Android apps finnes, eller det finnes gode alternativer. Det du kan savne er de mest populære sosiale spillene, ikke fordi det ikke finnes like gode spill på WP, men fordi mange av vennene dine fremdeles ikke har WP.

 

En ting man skal legge merke til er at man ikke kan legge til en live-konto nummer to med tilhørende applikasjons kjøpshistorikk. Man kan da altså ikke logge på fruens/barnets mobil og legge inn spill etc. Her må man enn så lenge starte på med en felles live-konto, eller kjøpe apper flere ganger. Men nå her jeg råd til å bruke 7kr på spill en par tre ganger.

 

MS driver å bygger en familyhub på live.com, men hvordan den blir til slutt vites ikke. Så ikke ut til at apper kunne deles der heller. Virker heller ikke som den støtter 7.x, men det er litt tid siden jeg så på den (under utvikling).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

http://dominiescommu...-windows-phone/

 

Jeg har sett deg poste den lista der regelmessig i lang tid, og jeg har en følelse av at du har en personlig vendetta mot WP, selv om du påstår noe annet selv, men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Men du om det.

 

 

Jeg mener ikke å lage noen vendetta, men i forbrukeropplysningens navn mener jeg at jeg har rett og plikt til å si fra om vesentlige mangler ved et OS. Hvis du ser på bloggen min, så ser du at jeg har oppdaget bugs i W8 som kommer i tillegg til den lista jeg har referert til ved flere anledninger. Noen av disse er helt uforklarlige, og det må anses som berettiget å opplyse om ting som HTC 8S ikke er i stand til å utføre, men som selv billigmodellene til Nokia og HTC (Android mener jeg) klarer helt fint.

 

Mens vi snakker om bloggen: jeg solgte HTC 8S'en min i dag tidlig etter 9 dager med forundring over hvor mye som mangler ved W8. Selv om jeg har flere bugs å melde om, så avslutter jeg blogginga siden jeg nå er kvitt mobilen. Det var en dyr erfaring.

 

Enhver får velge OS etter behov, men etter erfaring med både iPhone og Android blir jeg skuffet når W8 mangler helt grunnleggende funksjonalitet. Det går helt fint å gå rundt i to venstresko, men fy flate så mye enklere det er å ha en høyre og en venstre.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å lage noen vendetta, men i forbrukeropplysningens navn mener jeg at jeg har rett og plikt til å si fra om vesentlige mangler ved et OS. Hvis du ser på bloggen min, så ser du at jeg har oppdaget bugs i W8 som kommer i tillegg til den lista jeg har referert til ved flere anledninger. Noen av disse er helt uforklarlige, og det må anses som berettiget å opplyse om ting som HTC 8S ikke er i stand til å utføre, men som selv billigmodellene til Nokia og HTC (Android mener jeg) klarer helt fint.

 

Mens vi snakker om bloggen: jeg solgte HTC 8S'en min i dag tidlig etter 9 dager med forundring over hvor mye som mangler ved W8. Selv om jeg har flere bugs å melde om, så avslutter jeg blogginga siden jeg nå er kvitt mobilen. Det var en dyr erfaring.

 

Enhver får velge OS etter behov, men etter erfaring med både iPhone og Android blir jeg skuffet når W8 mangler helt grunnleggende funksjonalitet. Det går helt fint å gå rundt i to venstresko, men fy flate så mye enklere det er å ha en høyre og en venstre.

Håper du la merke til at den listen flere steder er gått etter i sømmene, og flere av punktene er usanne, dobbeltpostet og/eller er har en sterkt overdrevet betydning. Videre er enda flere ting rettet i WP8.

 

Altså, si gjerne hva du selv mener er problematisk i WP så lenge det er reelt og saklig, det har jeg også gjort, men jeg mener den listen bør fases ut.

Lenke til kommentar

Som replikk til reiestads inlegg vil jeg legge til at amobil, ved test av windows-telefoner, bør sjekke om alle disse bugs'ene er fjernet. Mange av dem henger fortsatt igjen:

 

http://www.phonearen...one-7.5_id30255

 

Denne listen har vært full av feil helt siden den kom, og bør ikke tas seriøst.

Laget av en vonbråten Symbian fan, som ikke tålte at Nokia gikk vekk fra Symbian.

La oss ta de 10 første punkten og WP 8.

 

1. No true multitasking for 3rd party apps - they re frozen in the background. 3. part programmer kan bruke bakgrunns api'er slik at de kan gjøre visse ting i bakgrunn. Spotify fortsetter å spille musikk i bakgrunnen, Nokia drive fortsetter å navigere i bakgrunnen osv selv om du har et anne program oppe.

2. No Divx/Xvid video codec support. Zune will convert with loss of quality. Har ikke peiling.

3. No mass storage mode. Feil, mass Storage er i WP 8

4. No micro-SD card support. Feil, Micro-SD kort er støttet.

5. Only support up to 16GB storage. Feil

6. No filemanager. Directory system is totally opaque. Tja, kommer ikke med noen filemanager. Finnes kanskje i Storen. Har ikke hatt brukt for det, så jeg har ikke sjekket. Kobler du den til en PC kan du de filene.

7. Need Zune to transfer files. Zune will only transfer photos, videos & music. All other files need to email/upload to yourself. Feil

8. Your contact details are automatically uploaded to cloud service whether you like it or not. Vi er jo tross alt i 2013.

9. Limited to 800x480 resolution. Feil

10. Voice search is hardwired to Bing. Feil

 

Så av de 10 første punktene er 7 feil, en jeg ikke skal utale meg om da jeg ikke vet. Da står du igjen med punktene ingen fil manager og at den synker kontaktene til skyen.

Og ser du på WP 7.8 så er fremdeles en hel haug av disse punktene feil.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg skjønner ikke at alle mobilprodusenter overlater markedet for lommevennlige bobiler til Apple. Så da kjøpte jeg IPhone 5 og har brukt den vel en uke. Ingen har ennå hørt frustrerte utbrudd fra meg. Android 4 + er nok litt mer anvendelig også for kontorfunksjoner. Skjermen er ganske presis å trykke på, på iPhonen, nesten som en gammeldags med fysisk tastatur. I butikken fant jeg bare en stor diger Samsung som hadde liknende god presisjon på tastaturet. Windows 8?, det har vi på en stasjonær PC. Dette virker fjollete. Synd at Windows har forlatt sin kontorfunksjonalitet. På mobil er Android best. Sorry alle andre produsenter, det er bare Apple som har lommevennlig størrelse. Google kalender som jeg nå synker mot, er faktisk bedre enn Outlook kalender.

 

Lommevennlige bobiler? Er ikke de litt for store til å ha i lomma? :p

Lenke til kommentar

Fikk en 620 for å leke litt med i dag. Førsteinntrykket er utrolig bra. Selv om jeg stort sett foretrekker Android storkoser jeg meg med denne. Får se hvordan det går etter noen dager. Men, positivt overrasket er jeg. Med andre ord, så synes jeg den er knall selv om jeg ikke er noen ungdom lenger.

 

Vurderer faktisk denne siden den koster nada om dagen, ( les denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1520664 )

 

Er litt sugen på å høre om videre bruk av denne ?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...