Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mjo...men ikke bruk bommul ihvertfall...da ser det bare ut som bakenden til en sau eller noe som stikker ut...dessuten kan du få slike fine små bomullstråder INNE i cdrommen...og det er ikke helt bra skjønner du...prøv heller å bruke en slik finfin gummilist som man egentlig bruker rundt et plexiglass til vindn i Pc`n....

 

Jeg vet de har et ok+ utvalg av sånne må www.microplex.no

 

Edit: Masse skrivefeil...gadd ikke rette alle engang *grin*

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

BeFs: Har fundert litt frem og tilbake på det der, tenkte først å bruke den filtbiten som var påmontert i fronten av DVDromen fra før av. Men fant ut at etter en god runde med 600 smergelpapir var "slotten" blitt så blank og glatt at det er nesten umulig og lage riper i CDen. Så nå kjører jeg uten noen ting og det ser ut til at det fungerer utmerket!

 

 

Audun

Lenke til kommentar
NICE!!

 

mye kosta slot-in?

ALT for mye! :grine:

 

 

Lett lenge og vel etter en slot-in slim-DVD, Samsung er de eneste som produserer et slikt produkt, ser det ut til. Derfor blir prisen derefter, ca 2500,- i Norge! Men jeg fant den til ca 1200,- hos www.linitx.com -Meget bra tilbud, seriøs og rask nettbutikk, anbefalles!

 

Audun

Lenke til kommentar
BeFs: Har fundert litt frem og tilbake på det der, tenkte først å bruke den filtbiten som var påmontert i fronten av DVDromen fra før av. Men fant ut at etter en god runde med 600 smergelpapir var "slotten" blitt så blank og glatt at det er nesten umulig og lage riper i CDen. Så nå kjører jeg uten noen ting og det ser ut til at det fungerer utmerket!

Noe av poenget med den filla er også å holde støvet unna, så det kan være greit å ha den der likevel. Regner ikke med at du har støvfri stue du heller :-)

Lenke til kommentar
Det var det for denne gang, men fortvil ikke, helgen er ikke langt unna ;) Da får jeg (forhåpentligvis) litt tid til videre arbeid.

 

Audun

Du bør seriøst oversette denne loggen til engelsk og legge den i allefall ut på forumet til bit-tech.net, om ikke flere plasser.

Fortsetter arbeidet med kvaliteten, kommer du lett på fremsiden:)

Lenke til kommentar

hurmel!!

 

kom bare på noe..

hvorfor bruke loddetinn til "kjøleblokka" di?

 

hvorfor ikke noe slags varmeførende lim?

som foreksempel artic silver limet?

tror faktisk at dette kunne ha hjulpet deg et par grader ned..

ps: er det mulig å klokke cpu'n i et slikt system?

er vel via c3 hvis jeg ikke tar helt feil?

 

annyways: pent projekt :yes:

 

ps: hadde tenkt til å prøve meg frem med denne teknikken selv, etter en liten prat med skrue om varme overførinspotensialet til lodde tinn.. han trudde det ikke spilte stor rolle, men jeg må jo prøve.. :p:

Endret av el_diablo_21
Lenke til kommentar
Noe av poenget med den filla er også å holde støvet unna, så det kan være greit å ha den der likevel. Regner ikke med at du har støvfri stue du heller

 

DET er helt sant! Ikke helt tenkt på det, men skal nok finne på noe lurt der!

 

 

 

 

 

 

Oppdatering:

 

 

Nu har jeg fått jobbet litt i helgen og faktisk fått gjort en hel del, nærmer meg en slags ferdigstillelse. Men som man vet, man kan aldri bli HELT ferdig med en modd, alltid noe som kan forbedres eller forandres! *grin*

-Anyway, nu mangler egentlig bare RFkontakter i bakkant, skikkelige luftehull i topp/bunnplate og ellers litt finpuss her og der. Men her er altså resultatet av helgens slit:

 

 

 

 

mini-CIMG1318.JPG

Jeg bestemte meg for å skape litt mer liv på fronten av "beQuiet", nærmere bestemt en liten "DVDslotmodd". Her er ingrediensene jeg skulle benytte meg av!

 

 

 

 

 

 

mini-CIMG1343.JPG

Etter å ha kokt dette opp på svak varme, under stadig omrøring, sto jeg igjen med noe slikt. En LED på hver side av DVDsloten, som kan kobbles rett i PSU. Kanskje en gang i fremtiden disse skal fungere som "DVD activity LEDs", men er ikke helt sikker på om jeg vil ha for mye "disco" i stua! Resultatet kan forøvrig beskues lengere ned i loggen.

 

 

 

 

 

 

 

mini-CIMG1350.JPG

Deretter gjorde jeg en grundig oppryddning av kabler, fikk festa disse langs kanten slik at jeg oppnår en bedre luftflyt i kassa. Her sees hele stasen forfra, det meste er klappet og klart og alt ser ut til å fungere.

 

 

 

 

 

 

mini-CIMG1353.JPG

Her i en litt annen vinkel, nærmere bestemt.......... Ja du gjettet riktig: Bakfra! :lol:

 

 

 

 

 

 

mini-CIMG1367.JPG

Men nå begynner det å bli riktig så spennende her! Her er "beQuiet" satt opp, kabler plugget i og alt er klart for "Action"! Hele systemet består av:

  • 1 stk. beQuiet
  • 1 stk. Beovision LX 5500
  • 1 stk. Trådløst tastatur
  • 2 stk. Fjernkontroll
  • 2 stk. Gamepads

Da skulle det meste være klart! *grin*

 

 

 

 

 

mini-CIMG1374.JPG

Her, et lite bilde av kablene bak, egentlig ganske pent og ryddig her synes jeg! I tillegg til disse kommer altså to RF kontakter, en for TV og en for radiosignaler.

 

 

 

 

 

Også....... -The moment we've all been waiting for......

 

 

 

mini-CIMG1384.JPG

Et herlig skue spør du meg, men det gjør dere vel ikke! Jeg liker absolutt det jeg ser. Ikke for prangende og "Disco" aktig, men avballansert og temmelig stilig!

 

 

 

 

Tilslutt gir jeg dere et lite gruppebilde hvor begge mine deilige "babes" poserer villig for fotografen! :lol:

 

 

mini-CIMG1388.JPG

Tar seg egentlig ganske godt ut sammen de der altså! JA jeg er vill etter pussaa aluminium! :p:

 

 

 

Takk for nå og vell møtt neste gang!

 

 

mvh

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Bra, bare må si det, "Bra". Du har nå iallefall vist oss at dette kan du, men det har du siden du kom med de første skikkelige bildene. Det du sier at du er hekta eller liker pussa aluminiums finnish, det må jeg inrømme at det liker jeg også veldig godt. Men uansett som du sikkert har fått høre mye før, lykke til videre med "beQuiet" :love:

Lenke til kommentar
Hmmm.... Dem sier at når den generelle mengden beveger seg i en retning, vil kontrasten til individ som skiller seg ut bli enda større!

Jeg tror ikke jeg har sett et slikt engasjement .... Ja jeg veit ikke hvor ... :) Det er helt utrolig at du får gjort det, og i tillegg jobber ved siden av! Det er som med gode gamle Galileo... Hvem som helst kunne gjort det, men bare han UTFØRTE det... Eneste forskjellen her er at det kan gjøres av hvem som helst, med STOR KUNNSKAP INNENFOR maskinvare, programvare, elektronikk, mekanikk, håndverk og design. Eller nærmere kanskje 0,001% av den norske befolkninga. Altså: ikke nok med at du faktisk KAN alt over, men du er faktisk den eneste med energi til å ta I BRUK kunnskapen. Jeg er stolt!

Så mens resten av landet trykker Bigmacs nedpå mens dem ser nok en episode med Hotel Cæsar, så kommer altså du og snur opp ned på alt jeg ser for meg at Norge betyr. FANTASTISK! Jeg er så utrolig overbegeistret at du aner ikke! Det er så overveldende at jeg faktisk ved nærmere ettertanke blir deprimert! :) Jeg kan aldri overhodet klare å lage noe sånn! ******! :)

Men nok lovord: husk at det er den gyldne middelvei som gjelder. Selv om jeg overhodet har ingenting å utsette på ditt prosjekt, så er det viktig å ikke danse for lenge på laurbærene (er det et offisielt uttrykk?). Egentlig bør du drite i det vi sier og kun stole på deg sjæl, det har jo kun brakt lykke så langt, og du har uten tvil kunnskap å støtte deg på!

Det man gjør best, er det man VIL gjøre!

Lykke til videre!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...