Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takker for muligheten til å følge arbeidet ditt, imponerende saker. :yes:

 

Skummet igjennom hele tråden igjen nå og merket meg at du hadde knekt en gjengetapp i noe aluminium, tidlig i prosjektet. For slike finjobber som dette så er det greit å investere i "highspeedtapper" (merket HSS) de knekker svært sjelden i forhold til vanlige kullståltapper. Siden aluminium har lett for å "kladde" på skjærende verktøy så er det et gammelt triks å bruke rødsprit som skjærevæske Høres pussig ut men det funker godt.

Ja ja, nå er du jo ferdig med grovarbeidet for lenge siden, men jeg tipper at du før eller siden kommer å finnne på andre bra ting hvor alu inngår.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå lest gjennom hele posten nå (Tok litt tid) og jeg må bare si "You Go Girl" :p:

Nei, seriøst.. Du har skillz som ****** og det ser ikke ut til at det er noe som stopper deg. Jeg både misunner deg og ser opp til deg.

Gleder meg til å se "beQuiet-en" din helt ferdig. Den blir sikkert helt orginal og drit fet!

Lykke til videre! Og jeg håper du blir ferdig uten noen fler problemer for din del.

(PS: Du har ****** meg mot som begynner med dette, det er jo tross alt en del penger du legger i det. ) :)
Lenke til kommentar

HUHUI! HAtten av for deg min gode mann! Dett er tydligvis noe du har teken på. Men ved plassering på et dårlig ventilert sted med en anne varmekilde rett ved (som fks oppe på tv`n) er vel kjøleevnen til ribbene sterkt redusert?

 

Gleder meg som en unge til julaften til to ting nå: Til at dette proskjektet blir ferdig og til neste TG!:p

Lenke til kommentar

Flott alt du har gjort med prosjektet til nå!! Er garantert overbevist at dette har du virkelig teken på!! Men, over til deg "BenjBøgw" ikkje tenk så mye på verktøyet, mange har klart mye uten alt det proffe som folk liker å skryte av. Det er ikkje verktøyet som bestemmer finishen, men den som bruker det. Så er du nøye så bruk det lille du har og aluminiumsplater får man tak i til en billig penge hos en båt-slip eller blikkenslager-verksted. Da er det bare å spørre om de har noen kapp rester!

Lenke til kommentar

du er jo litt koselig du, k_drey ikke som andre som driter i de som er yngre..:D

menneh.. pappa kan jo litt... vi har jo standard verktøy; stikksag og drill osv.. Får se om jeg får tak i noe materiell. Jeg har masse gamle pcer fra 33-450mhz stående;D bruker du msn k_drey? bare lurer...

Endret av BenjBøgw
Lenke til kommentar
Joda, "vi" har jo vært inne på det tidligere, men tenker at det vil "skjære" litt med resten av stilen på "beQuiet". Men skal se på muligheten, skal tilogmed gjøre en liten test, hva med et par, svake, LEDs i føttene. som seff må kunne slås lett av da!

 

 

Audun

Det kan jo ordnes ved å trykke på den ene siden av "the button" frempå. Må jo nesten bygges ut til å bli en 8-veis lysende joystick etterhvert, for å styre alt du skal ha på den maskinen!

beste hadde vel vært å kunne styrt det med fjernkontrollen, men joystik hørtes kult ut det og :D

Kan jo kansje bruke HAUK (link til) til å styre ledsa til føttene da.

Lenke til kommentar

Artic:

 

Lån i veg!!! :lol:

 

Fungerer utmerket og er faktisk temmelig enkel å utføre! Et tips er å tenke på N/S bridge kjøling også. Hadde jeg vist det jeg vet idag om hvor mye varme de avgir, så hadde jeg forlenget grunnplata i kjøleblokka så den hadde strukket seg over dem og. Kjøleblokka, slik som den står idag, blir nesten ikke lunka engang, så det er mye å gå på! Jeg mener det ville holde med en 5mm kobberplate for å overføre varmen fra N/S bridge til kjøleblokka. Jeg har planer om å gjennomføre dette i "beQuiet", men det krever en litt annen løsning enn vis jeg hadde tenkt på det fra begynnelsen av. Men vi får se..... ;)

 

 

-Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
Joda, "vi" har jo vært inne på det tidligere, men tenker at det vil "skjære" litt med resten av stilen på "beQuiet". Men skal se på muligheten, skal tilogmed gjøre en liten test, hva med et par, svake, LEDs i føttene. som seff må kunne slås lett av da!

 

 

Audun

Det kan jo ordnes ved å trykke på den ene siden av "the button" frempå. Må jo nesten bygges ut til å bli en 8-veis lysende joystick etterhvert, for å styre alt du skal ha på den maskinen!

beste hadde vel vært å kunne styrt det med fjernkontrollen, men joystik hørtes kult ut det og :D

Jeg kommer snart med en test av et produkt som kan være VELDIG kjekt i så måte. Det er den feteste USB-kontrolleren du kan få tak i! :)

Lenke til kommentar

Sorry folkens! Har brukt veeeldig lang tid på denne oppdateringen, har hat vannvittig mye på tapeten i det siste! Men nu er eg altså tilbake med en aldri så liten update.

 

-Kos dokke! ;)

 

 

 

 

Så kom endelig min lille "slot-in-slim-line-DVD-CDRW-ROM" i posten fra LinITX.

-Et nydelig skue! :lol:

 

 

mini-CIMG1275.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

mini-CIMG1289.JPG

 

Jeg startet med å skjære en "slot" i frontplata, som man sikkert husker er denne 10mm massiv alu. med Dremel: -SLITSOMT! :yes:

 

 

 

 

mini-CIMG1300.JPG

Deretter skar jeg ut to knekter/vinkler av 3mm alu.

 

 

 

 

mini-CIMG1304.JPG

Disse festet jeg så i bakkant av "sloten" i frontplata.

 

 

 

 

mini-CIMG1310.JPG

DVDromen ble i sin tur festet til disse igjen og sitter nu som et skudd! :-)

 

 

 

 

 

mini-CIMG1315.JPG

Her er første test skyting med DVDromen og den fungerer utmerket, CDen kommer godt ut så den er lett å ta tak i.

 

 

 

 

Det var det for denne gang, men fortvil ikke, helgen er ikke langt unna ;) Da får jeg (forhåpentligvis) litt tid til videre arbeid.

 

 

 

Until then: Take Care!

 

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...