Gå til innhold

Den store Hardware.no-avstemningen er over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Bare sånn på forhånd, om dere skal legge ut guider til "hacking", kan dere love å bruke ordet hacking i riktig form, og ikke "SÅNN HACKER DU MED DDOS!"? :D

Det blir enklere å resirkulere artiklene på VG når de gjør det :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vert fint med en guide for hvordan man installerer ubuntu/Linux både fra minnepennen og cd :)

Dette kryr det jo av guider på, på alle mulige språk. Ser ikke helt nødvendigheten, du bare laster ned et program, velger .iso-fil og booter opp minnepennen. Ikke akkurat veldig vanskelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde også vært greit med en guide som ser på ytelsesforskjell mellom 32 og 64 bit Windows.

 

Hadde vært fint med ein guide til minne og CAS-latency på minne. (har ikke peiling på tallene, vet bare at jo høyere tall til bedre)

 

En innføring i forskjellige Linux distroer som openELEC, og hvordan kjøre (OS'et?) fra minnepenne (altså kjøre/boote det, ikke installere).

 

Og kan man kjøre windows på FAT32 harddisk eller må det være NTFS ?

Lenke til kommentar

Når dere tar for dere selvbygde pcer så hadde det også passet men artikler om hvordan man lager HTPC til bruk mot moderen motakere og hvordan man kan løse problemt med at ikke alle kanaldistrubitører er kompatiblet med dagens HTPC er.

 

Synd at dere ikkke la mere vekt på programering og databaser

Lenke til kommentar

Hadde også vært greit med en guide som ser på ytelsesforskjell mellom 32 og 64 bit Windows. Hadde vært fint med ein guide til minne og CAS-latency på minne. (har ikke peiling på tallene, vet bare at jo høyere tall til bedre)En innføring i forskjellige Linux distroer som openELEC, og hvordan kjøre (OS'et?) fra minnepenne (altså kjøre/boote det, ikke installere). Og kan man kjøre windows på FAT32 harddisk eller må det være NTFS ?

 

Er det ikke omvent. Lavere tall er lavere latency (delay) = bedre.

Lenke til kommentar

Hadde også vært greit med en guide som ser på ytelsesforskjell mellom 32 og 64 bit Windows. Hadde vært fint med ein guide til minne og CAS-latency på minne. (har ikke peiling på tallene, vet bare at jo høyere tall til bedre)En innføring i forskjellige Linux distroer som openELEC, og hvordan kjøre (OS'et?) fra minnepenne (altså kjøre/boote det, ikke installere). Og kan man kjøre windows på FAT32 harddisk eller må det være NTFS ?

 

Jo lavere CAS Lat. jo bedre!

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært fint om dere satt opp en maskin med f.eks minnebrikker som har 2400MHz og høy latency mot f. eks 1600Mhz brikker med lavere latency i samme maskin og kjørt ytelses-tester mellom vær gang dere gjorde endringer. Jeg inbiller meg at minne har MINST å si på ytelse. Da gjenstår det å se hva dere finner ut!

Lenke til kommentar

Alle DDR-tester viser forskjeler på 1mm i grafene.

I folderiggene er det snakk om sekunder forskjel pr minutt pcen kjører på 100% load.

Sette 1333 eller 1600 eller 2400 og starte et spill så ser man ikke forskjell.

Single, dual, trippel og quad kunne man jo testet, der ser man større forskjeller.

Jeg bruker for eks 16 brikker av 32 spor i maskinen for å utnytte all båndbredden, men merker man forskjell utenfor benchmarks osv.

Lenke til kommentar

Jeg har sett tester på minnemengde og der lønner det seg ikke å ha for mye minne (mer enn man trenger) mulig at det var forskjellig latency men det tror jeg ikke. Jeg tror det var HW som hadde testen? Jeg snakker om merkbare forskjeller. Det er alltid mulig å få bedre målbare resultater. men man merker ikke forskjell på om en applikasjon laster 1 sekund raskere eller øker bilder i sekundet med 2 :)

Lenke til kommentar

Hadde vert fint med en guide for hvordan man installerer ubuntu/Linux både fra minnepennen og cd :)

 

Som Occi seier, så er det uendeleg mange guidar for akkurat det, Ubuntu sin offisielle guide. :)

 

Og kan man kjøre windows på FAT32 harddisk eller må det være NTFS ?

Kvifor skulle du ville det? Trur ikkje eg har brukt FAT32 sidan Windows 98/- 2000...

Windows 7 støttar ikkje å bli innstallert på FAT.

Det er ein sjølvfølge at det sikkert eksisterar visse "workarounds", men generellt sett, så kan du ikkje innstallere windows7 på FAT.

 

Håpar på at Btrfs kan bli meir stabilt framover i tida...

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

Hadde også vært greit med en guide som ser på ytelsesforskjell mellom 32 og 64 bit Windows.

 

Hadde vært fint med ein guide til minne og CAS-latency på minne. (har ikke peiling på tallene, vet bare at jo høyere tall til bedre)

 

En innføring i forskjellige Linux distroer som openELEC, og hvordan kjøre (OS'et?) fra minnepenne (altså kjøre/boote det, ikke installere).

 

Og kan man kjøre windows på FAT32 harddisk eller må det være NTFS ?

 

Akuratt det er jeg også ute etter, en god forklaring på disse 4 tallgruppene.

 

Eneste jeg vet er at lavere er bedre. Det andre jeg har fått med meg at noen nevner er at hastighet og overklokking av minne ikke er så viktig i dag som det var før, etter som minnekontrollerene nå er innebygd i CPUene, i forhold til før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...