Gå til innhold

Cherry MX og mekaniske tastaturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på utkikk etter et mekanisk tastatur og har følgende kriterier:

 

Egne dedikerte multimediataster

Stor enter-tast (ikke am.versjonen)

mx-brown

 

Ikke supernødvendig, men gjerne:

En form for bakrundlys/lys i tastene

 

Helst ikke:

200 makrotaster (som bare er i veien)

 

Vet jeg er sær.. :p

 

Det nærmeste jeg har kommet i mitt søk er "Tesoro Durandal Ultimate G1NL", virker litt plastikk ut, eller så er prisen grei nok. Ser at dustin har tilbud på "Corsair Raptor K40" som også virker interessant, men det har dog ikke mekaniske taster :(

 

Alle innspill taes imot :)

Lenke til kommentar

Når har jeg bare hatt mitt ducky i to dager, men kan allerede skrive under på at jeg ikke skal tilbake til rubber dome-tastaturer igjen, fordi dette er digg å skrive/spill på.


Komplett har tilbud på denne om dagen, virkelig hyggelig pris:
https://www.komplett.no/cm-storm-quickfire-tk-keyboard-brown/768800

Da får du MX Brown, mediataster, hvite LED (noe jeg syns er finest, ser litt mer diskre ut) og tastaturet har fått bra med reviews. Tastaturet har også stor Enterknapp, men i nordisk og ikke norsk. (ISO)

Noen resultater fra et søk på youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=cm%20quickfire%20tk&sm=3

Og til den prisen, 33% off? Løp å kjøp :)

EDIT: Kanskje ikke så mye mediakeys på det da, men jeg syns det nesten er penere uten. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hmm.. alle produktbildene fra komplett viser

Det tror jeg ikke du skal tillegge noe vekt. Hvis produktbeskrivelsen sier «Nordic», så er det skandinaviske bokstaver og stor enter-tast. De bruker bare bilder av amerikansk layout fra leverandøren fordi de ikke har tatt bilder selv. Teksten er riktig, bildene feil.
Lenke til kommentar

Sitter og vurderer ett nytt tastatur her for gaming, har nå fra før av Logitech G19 som er ett ganske så stort tastatur :p Ser jo denne CM Storm QuickFire serien har blitt rost opp i skyene flere steder. Men ser jo også at det er flere typer av disse og i forskjellige prisklasser ikke minst. Noen som har tips til hvilken modell av dem jeg bør velge? ;S Har ikke prøvd mekaniske tastatur før faktisk, men de fleste sier jo nå at det er veien og gå hvis man er en gamer ; ) At det lager litt lyd er ikke noe problem da det jeg bruker nå også lager litt lyd :p

 

 

Setter pris på hjelp eller tips her ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 år senere...

Nei, det er vel egentlig ingenting jeg er misfornøyd med i de røde, men de er også de eneste jeg har prøvd og de brune virker som de jeg i teorien vil like best. For om det er noe så må det være at jeg iblant trykker inn taster uten å egentlig ville det fordi de så lett glir inn (høhø) uten at jeg kjenner det særlig. Så sånn egentlig er jeg ikke ute etter å kvitte meg med de røde, for de fungerer helt fin, men jeg er nysgjerrig på spes de brune.

 

Blir nok tur på eBay da  :dremel:

Lenke til kommentar

Noen som vet om norske butikker med en av disse/tilsvarende, evt løse switches?

 

Driver å vurderer "custom" tastatur, men vil gjerne prøve mer enn bare de røde som jeg har eid hittil først og fremst.

 

5.jpg

 

Jeg beit i det sure eplet og bestilte akkurat den der fra WASD. Brant meg på å ikke gjøre det første gangen når jeg bestilte custom. Var et stort tapsprosjekt å returnere.

 

Eneste som er dumt med en slik er at man kanskje ikke får den helt korrekte følelsen, da man gjerne tester hele tastaturer til vanlig. Ellers, så veit jeg ikke hvor man får ta i slike, annet enn på ebay. De koster ikke stort, så det burde ikke være noe stress med tollgrensa, bare å kjøpe fra utlandet :)

 

Er enig der, men om man er interessert i clear eller grønn finnes det ikke så veldig mange alternativer.

 

Er det noe med de røde bryterne du ikke er helt fornøyd med? Selv gikk jeg for brune brytere på mitt Filco-tastatur fordi jeg ville ha brytere med taktil feedback, men uten click (blå). Hadde tidligere prøvd et steelseries-tastatur med sorte brytere, og det funker ikke for meg.

 

Jeg bestilte røde brytere på mitt første customtastatur. Likte de ikke i det hele tatt. Alt for lette å trykke ned. Endte opp med å sende det tilbake, så bestilte jeg tester før jeg endte opp med clear med 0.2mm spacer. Fantastisk. Eneste jeg har å utsette på WASD-tastatur er at printingen på knappene ikke holder så veldig lenge. Min S og D begynte å bli sliten etter et snaut år. Får holde ut til de lanserer custom PBT-knapper og bytte da.

 

Om man ikke vet hva man vil ha anbefaler jeg å starte med brunt.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...