Gå til innhold

Nå kan DU bestemme hva vi skal skrive om


  

372 stemmer

  1. 1. Dette vil jeg dere skal skrive mer om:

    • Vannkjølt gaming-HTPC
      86
    • NAS med FreeNAS
      88
    • Mediaserver med Open Media Vault
      50
    • Bygging av egen nettsky-løsning
      111
    • XBMC og PVR-tuner
      82
    • Arkadekabinett og emulatorer
      42
    • Liten mediasenter-PC
      97
    • Bruk av database, oppsett og vedlikehold
      76
    • Flashing av ruter
      46
    • Peltierguide
      19
    • Slik lærer man HTML og CSS
      71
    • Guide til apputvikling
      93
    • Hva betyr alle IT-forkortelsene?
      50
    • Hvordan fungerer de forskjellige komponentene i PC-en?
      75
    • Hva er en prosessorarkitektur og hva skiller de forskjellige fra hverandre?
      89
    • Guider til mini-maskiner som Raspberry Pi
      97
    • Guider til hacking
      124
    • Hvordan overklokker jeg PC-en min?
      105
    • Leking/eksperimentering med datautstyr
      145
    • Tester av vannkjøling
      86
    • Oculus Rift
      72
    • Tester vinklet mot mannen i gata
      44
    • Tester av projektorer
      46
    • Tester av flere PC-skjermer
      100
    • Test av billige skjermkort
      51
    • Test av ferdigbygget PC, satt opp mot å bygge selv
      101
    • Sammenligne gammel high-end-utstyr mot nytt high-end-utstyr
      113
    • Gratis programvare
      128
    • Artikler rundt bruk av Linux i hjemmet
      115
    • Dyptgående og gravende journalistikk
      130
    • Myteknusing
      172
    • Fremtidsspådommer og tilbakeblikk på gamle spådommer... hva slo til, hva ble bom?
      76
    • Mer livedekning
      35
    • Reportasje om gamle og trofaste Hardware-lesere/medlemmer
      48
    • Lage videoer til testene
      106
    • Nostalgiske tilbakeblikk
      48
    • Analyser av ytelse VS pris
      96
    • Flere besøk hos teknologiselskapene
      103
    • Tester av Linux
      110
    • Windows Server 2012
      61


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi i foldetråden / sig har dette , kjører for eks 1400W PSU x 4 platninum

Verdt prisen kommer det aldri til å gjøre for mannen i gata, er snakk om prosenter ved ideal load.

På toppen av det hele er kurven en A hvor X % load utnytter best.

 

Hos oss blir det mest verdt pengene pga de kjører 100% load 24/7 år ut , år inn.

Foldeartikkel kommer om 1-2 dager, det er iallefall snevert og til tider nerdete.

Endret av War
Lenke til kommentar

Savner artikler med integriteten som var før hvor overskriftene ikke var feks "Dette har DU aldri gjort" eller "denne har DU aldri befølt". Forsøket på å sjokkere og "wow faktoren" i journalismen feiler totalt og går utover integriteten.

 

Muligens feil sted, men...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Savner artikler med integriteten som var før hvor overskriftene ikke var feks "Dette har DU aldri gjort" eller "denne har DU aldri befølt". Forsøket på å sjokkere og "wow faktoren" i journalismen feiler totalt og går utover integriteten.

 

Muligens feil sted, men...

Enig i det.

Det hadde også vært smart hvis HW hadde satset på å få nyhetene litt fortere ut. Noen ganger er dere jo flere dager etter deres konkurrenter. Det er ikke holdbart for en side som ikke utnevner seg på andre områder.

Jeg holder meg stort sett til Sweclockers av de nordiske siden de ser ut til å ha integritet og å ha sine prioriteringer rett.

Endret av nortridge
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Savner tekniske dypdykk i maskinvaren. Hvordan fungerer en CPU, gjerne med assembler eksempler, hva er de nye registrene som har kommet i siste CPU og hvorfor det. Watt og cores er vel og bra det, men hva med nerding ned på bit-nivå? Jeg savner virkelig det gode gamle fagbladet BYTE...

 

Hva med en ARM vs. x86 på design og instruksjonsnivå? Hva med en like dyp gjennomgang av GPU'er? Hva med detaljgjennomgang av regnekluster basert på GPU'er? Hva med å bli et hardware nettsted innen prosessering og nettverk, og ikke et TV-nettsted som det er nå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Med sammenligning tenkte jeg f.eks på at jeg har lest at android ikke støtter fire kjerner, og at det derfor ikke er vits med firekjerners mobiler.

http://www.amobil.no/artikler/android-er-ikke-klar-for-fire-kjerner/110025

Slike ting kan jo være intr. å fokusere på om man skal ramse opp forskjellene mellom iphone, android og winphone. Jeg oppdaget f.eks store forskjeller i hvordan utviklere får tilgang til sensorer osv på ulike mobil-os som igjen har betydning for tilgjengelige apptyper. Dette kan ha betydning for hva man bør velge.

 

Samme med gorillaglass vs dragontrail. Nå som gorillaglass er såpass etablert er det jo intr. å se på utfordrerne og om de er bedre eller verre enn "originalen". Kanskje den ene er bedre på riper (rusk i lomma) mens den andre er bedre på slag (fall i bakken), eller kanskje den ene er best på begge.

 

Jeg synes også man burde hatt en annerledes måte å indikere/sammenligne mobiler på enn felles terningkast. En telefon med fantastisk skjerm, råsprek prosessor, og ekstrem ytelse er ikke perfekt om den har en batteritid på 28 minutter. Og selv om både batteri og ytelse er på topp, så er det ikek bra om kvaliteten er elendig og alt knekker under normal bruk og knapper slites ut den første uka den er i bruk.

Man burde sånn sett hatt en mer utvidet indikasjon, hvor karakteren/terningkastet ble splittet på ytelse, skjerm, batteritid, kvalitet, og kamera. (for eksempel).

 

Del også ut masse ting, det er alltid populært. Gjerne lengre konkurranser med fetere premier, som går over måneden elelr kvartalet.

 

Premieforslag:

Macbooken på 2,7 ghz ligegr på nesten 22000,-

Asus zenbooken til nesten 14000,-

Nettverkspakker med den drøyeste routeren, 4-5 usbadaptere, rangeextendere osv for å lage tidenes råeste nettverk hjemme

 

Slike superpakker som man kan sikle over...

Lenke til kommentar

Enig i det.

Det hadde også vært smart hvis HW hadde satset på å få nyhetene litt fortere ut. Noen ganger er dere jo flere dager etter deres konkurrenter. Det er ikke holdbart for en side som ikke utnevner seg på andre områder.

Jeg holder meg stort sett til Sweclockers av de nordiske siden de ser ut til å ha integritet og å ha sine prioriteringer rett.

 

Det er jo litt av kjernen her. Hw har vært gøy tidligere. Så var det en periode som var veldig lang og veldig kjedelig der det i hovedsak ble bedrevet venstrehånds arbeid, pressemeldinger, google translate etc. Den senere tid føler jeg hw har tatt seg opp, nivået på artikler har økt, mer i gammel ånd og som morer en nerd.

 

Å være raskest ute med nyheter er kanskje ikke det hw bør satse sterkest på. Det er for mange om beinet. Og det er for lett å sortere ut med rss etc. Men økes innsatsen på artiklene, mer dyptgående artikler feks var hw igang med en linux sak for en stund tilbake. Massiv respons i forumet også stoppet det bare opp. Resultatet ble bare halvveis fordi hw ikke leverte mer stoff om samme tema med samme kvalitet. Sier ikke at hw må skrive om Linux, men jeg sier at de må skrive om det som fenger, det som gir respons og det leserne ønsker å lese mer om. Og når det da er takknemlige emner som egentlig aldri dør ut bør bare redaktørene folde sine hender og si amen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tror problemet er knyttet til hvordan nettet fungerer. Ideelt sett skulle man registrert hva folk klikket på, og sånn sett bygget opp en indikasjon på hvilke temaer som fenger og interresserer. Teknisk sett kunne man vel også registrert hvor lenge de leste om temaet, dvs hvor lang tid det tok før de klikket seg videre.

 

I praksis så klikker ikke folk på ting de vil lese mer om, de klikker på det som trigger nysgjerrigheten. Om HW legger ut en nyhet om en som falt og satte fast en iphone i rumpa, så vil folk klikke på den nyheten og systemet vil da konkludere med at alle elsker å lese om slikt og dermed fylle på med mer og mer slike ting.

 

Fokuset blir derfor dreid mot sensasjonsnyheter, og ikke det egentlige målet med siden.

 

Klarer man samtidig å flette inn litt sex, som slike nyheter:

http://www.droidnytt.no/nyheter/iphone-brukere-har-dobbelt-sa-mye-sex-som-android-brukere/4974/

så genererer det masse klikk som igjen retter fokuset mot hvilke nyheter folk vil lese mer om.

 

En annen sak er jo at med reklamefinansiering, må man skaffe seg reklmeinntekter og det får man ved å generere klikk og ikke nødvendigvis lage det folk ønsker. Cash is king, og reklamen bestemmer. Hvis man får mer treff med sexnyheter får man mer reklameinntekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...