Gå til innhold

Sannheten kom ut til slutt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innvandrere du snakker om er asylsøkere. Innvandrere det snakkes om i debatten er arbeidstakere. Først nevnte gruppe har ikke arbeidstillatelse og kan følgelig ikke bidra med verdiskapning i samfunnet uten å bryte norsk innvandringslovgivning.

 

Haha dette er det morsomste eg har lest på lenge, alle innvandrere som jobber gir Netto inntekt? Fucking thank you captain obvious.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvorfor blir (flere) nordmenn i jobbene sine når innvandrerne faller ut? Da tenker jeg på denne grafen: innvandrersyss.jpg

(Frischsenteret, 2008, via Stavrum)

 

Usaklige oppsigelser? De fleste med innvandrer-bakgrunn ble misbrukt som billig arbeidskraft? Kameraderi blant nordmenn? Mange grunner som kan stå bak.

Endret av Tollari
Lenke til kommentar

Det er en logisk slutning i lys av andre fakta og omstendigheter. Det er derimot direkte ulogisk å tro at 2/3 arbeidsinnvandrere blir syke etter å jobbe i Norge i 12,5 år hvor arbeidsforholdene er bedre enn der de kommer ifra og fremdeles ville jobbet.

 

Og hvordan vet du alt dette? Var du til stede da alle disse angivelig sa opp jobbene sine frivillig? Og hvor mye nordmenn er det egentlig i de samme yrkene som typiske innvandrere har nå, som benytter seg av slike sykemeldinger og NAVer? Jeg er sikker på at langt flere innvandrere ville fremdeles vært i jobb om de jobbet like mye på kontoret som nordmenn gjør.

Lenke til kommentar

Hvordan vet jeg alt dette? Fordi det er ført statistikk på det. Du kan virkelig ikke være så naiv at du tror pakistanere er mer syke enn nordmenn, for da er du jo rasist ;)

 

Statistikk registrerer kun tall om de som er i arbeid og de som ikke er det. Den begrunner ikke hvorfor de ikke er i arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...