Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til rundt 200 000,-


Hofer

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ute etter en bruktbil til rundt 200 000 kroner, helst under.

 

Kriterier:

Billig forsikring(!)

Drifstoffvennlig

Nyere modell(helst 2008++)

Stasjonsvogn

Motor har INGENTING å si for meg

Driftssikker

Gode kjøreegenskaper

Skinnseter er ikke et must, men et veldig pluss

Billig service/reservedeler, trenger ikke Audipris på det.

 

 

Har lite peiling på bil så alle tips mottas med takk :)

Endret av Hofern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøreegenskapene er ikke akkurat i toppklasse hos disse, men hvis du ønsker rimelig og forutsigbart bilhold er det egentlig/(dessverre) ikke så mye annet å lure på:

 

Kia C'eed med fire år gjenstående nybilgaranti.

Renault Megane lll med tre års garanti.

Renault Laguna lll med tre års garanti.

Hyundai i30 med to års garanti.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Takk for tips så langt.

Har sett på Kia Cee'd faktisk, og prøvekjørt. Men er ikke helt sikker enda.

Passat har jeg også sett på, men er ikke disse litt dyre å vedlikeholde?

 

Mazda 6 derimot, har jeg ikke tenkt på en gang. Hvordan er disse på drivstoffforbruk og forsikring da det er en 2.2? :)

Lenke til kommentar

Siden det er en moderne turbodiesel med manuellgir kan du sikkert kjøre denne på ca 0.60 liter/mil blandet kjøring. Selv om den har 2.2 liters motor har den mye mindre hester enn min 1.8 liter bensiner, som ikke en gang har turbo. 125hk er ikke så mye, men siden det er en dieselmotor er det dreimoment nok til å dra campingvogn. Med en chip til noen få tusenlapper kroner har du sikkert oppmot 190hk. Da er den virkelig kjapp.

 

Dyrere bilforsikring pga. motorstørrelse er stort sett bare vanlig på populære ungdomsbiler. Dette er en familiebil fra Mazda, og ikke en BMW sportscoupé.

 

Har ikke kjørt Mazda 6 selv, men en kompis har en slik, og det er god beinplass og behagelig å sitte på. Den er jo også veeldig mye penere enn Kia "Cee-apostrophy-D" :p

Lenke til kommentar

Her har du også et godt kjøp:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39933966

 

 

Litt fæle ekstralamper, men bilen er velutstyrt og du har nybilgaranti til 2017/150.000 km.

 

Jeg kjører selv en 2010 cee'd, men med automatgir, og jeg er kjempefornøyd. Jeg bruker ikke bilen kjempemye fordi jeg kjører stort sett MC i sommer"halvåret". Forhandleren på Lørenskog er kjempegreie og det har aldri vært noe trøbbel med bilen bortsett fra oppdateringer og service.

Lenke til kommentar

Her har du også et godt kjøp:

http://www.finn.no/f...nnkode=39933966

 

 

Litt fæle ekstralamper, men bilen er velutstyrt og du har nybilgaranti til 2017/150.000 km.

 

Jeg kjører selv en 2010 cee'd, men med automatgir, og jeg er kjempefornøyd. Jeg bruker ikke bilen kjempemye fordi jeg kjører stort sett MC i sommer"halvåret". Forhandleren på Lørenskog er kjempegreie og det har aldri vært noe trøbbel med bilen bortsett fra oppdateringer og service.

Hvordan er støynivået i Cee'den? Ser at den får trekk for dette før 2012 modellen.
Lenke til kommentar

Focusen er ikke et dårlig valg for bil rundt 200 000. Den har nok mer fokus på sportslighet enn comfort, så en avveining av hva du vil prioritere kan være greit. Mazda 6 har jeg også kjørt i flere utgaver inkl siste. Mer comfort enn Focus, uten at den mister spesielt mye sportslighet. Støynivå i favør 6. Styring og understell i favør Focus.

Selv hadde jeg vel gått for en A4 (07-08) for ca 200 000, men da forsvinner delvis argumenter ditt om rimelige deler. Greia er at du sjelden trenger deler til dem. Brukte ikke et øre utenom lamper til et par hundrelapper på min i løpet av 50000km.

Lenke til kommentar

Sikkert noe du faktisk skal gjøre etterhvert, men anbefaler at du ser deg ut et par tre modeller/typer å tar turen bort og prøver den. Det er tross alt ikke "bare en bil", men et fremkomstmiddel du kanskje skal tilbringe mye tid i. Da er det viktig at den passer deg og dine preferanser fysisk og at du føler deg tilfreds i den, samt at plassbehov og slikt er riktig.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...