Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] En spesiell situasjon, trenger råd.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er i en situasjon som jeg selv liker å kalle spesiell.

 

Jeg er 23 år gammel mann. Jeg ble diagnosert med "Schizoid Personlighets Forstyrrelse" for en stund siden. Har siden da aldri regner med at jeg fikk meg noe som helst kjæreste. Men det skjedde, jeg fikk kontakt med en person på nettet, og vi bestemte oss for å møte hverandre. Vi ble sammen kort tid etter.

 

Etter 6 måneder så sa hun at hun ikke følte det samme for meg som hun gjorde i begynnelsen, dette kom litt som en sjokk for meg, fordi jeg har følt at vi hadde det veldig bra i den siste tiden. Hun sa som alle pleier å si, at hun fortsatt vil være venner, og møtes som vanlig. I de fleste situasjoner så vil folk flest si at det er en dårlig idé, men med oss så er det litt spesiellt, la meg forklare:

 

Vi så hverandre veldig sjeldent, ca 1 gang i uken. Da vi møttes hverandre, så drev vi med å se på film og tv serier. Hadde også sex som kjærestepar gjør.

 

MEN, når vi hadde sex så følte jeg ikke noe særlig følelser mellom oss, det samme gjaldt når vi kysset. Det jeg verdsettet mest av alt i forholdet, var da vi koste oss med mat og film.

 

Jeg ble sjokkert da hun fortalte det, og jeg ble veldig deprimert og trist. Men det er fordi jeg trodde at jeg "mistet" henne, at vi aldri kommer til å sees igjen. Men som jeg har fortstått, så vil hun møtes som vanlig, hun vil bare bli kvitt alt det "falske" kjærligheten hun følte.

Jeg er fortsatt en smule deprimert, men det er fordi jeg føler at hun ikke bryr seg om meg mer, MEN om hun fortsatt vil møtes som vanlig, så må hun vel fortsatt bry seg?

 

Så lenge jeg forstår at hun bryr seg, så tror jeg at vi kan fortsette som venner uten problem. Nettopp fordi forholdet vårt var veldig vennebasert. Jeg trenger bare å forstå det, at hun bryr seg. Jeg trenger noen som har slått opp med en person å fortelle meg at det hun sier med å være venner og fortsatt møtes er sant, at hun virkelig mener det. Jeg vil liksom ikke fortsatt møtes, og det hun sier ikke er sant.

 

Noen råd? Hva tror dere?

 

(sorry for en lang og merkelig satt opp post)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke uvanlig at schizoide faktisk er helt aseksuelle, så der har du jo i alle fall seksualitet.

 

Det jeg tror som skjer her er at hun merker dine schizoide trekk som det hun kaller falsk kjærlighet.

Dvs at hun ikke får det fra deg som hun lengter etter i form av flyt av kjærlighet ved nærhet og seksuell omgang. Kjærlighet er en helt egen energiform som man ubevisst gir hverandre, og hvis den ikke flyter så føler partneren seg ofte "snytt".

 

I forhold til det du sier så virker det jo det som et vennskapsforhold er det du egentlig vil ha, og hvis det er det hun også er interessert i så kan det vel være en god løsning ?

Lenke til kommentar

Har prøvd med en eks tidligere, det var seriøst bare kløn. Kino, middager, fester etc. Endte med at vi hadde sex på forskjellige steder, i tid og utide..Tillit er en merkelig ting. Nå er jo ikke dette et problem for deg/dere, men det fungerte virkelig dårlig for min del.

 

Det er verdt et forsøk, men vær forberedt på å avslutte det hvis det må til. Når man har hatt sex og vært intime føles jo vennskap som et steg tilbake, ihvertfall for meg, og det gjør det vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så lenge jeg forstår at hun bryr seg, så tror jeg at vi kan fortsette som venner uten problem. Nettopp fordi forholdet vårt var veldig vennebasert. Jeg trenger bare å forstå det, at hun bryr seg. Jeg trenger noen som har slått opp med en person å fortelle meg at det hun sier med å være venner og fortsatt møtes er sant, at hun virkelig mener det. Jeg vil liksom ikke fortsatt møtes, og det hun sier ikke er sant.

 

Mange har prøvd det samme. Det er få det har gått bra for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...