Gå til innhold

[Løst] USA innreise


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om hvordan det er med innreise til USA hvis man har blitt tatt for naskeri. Altså jeg har tatt ESTA søknaden på nettet og har vært og hatt intervju på ambassaden, men fikk der beskjed om at jeg heller skulle prøve igjen om noen år. Jeg ble tatt for naskeri på butikken jeg jobbet i, men hadde egentlig ikke stjålet noe. Jeg ble tatt fordi jeg ikke hadde kvittering på det jeg hadde kjøpt, hele summen var på 202,- Dette skjedd for 2 år siden, men boten fikk jeg for ca 1,5 år siden. Jeg lurer på om det er verdt å forsøke å komme seg inn i landet eller om det er blir helt håpløst? Jeg nekter å tro på at ALLE de som reiser inn i USA har plettfri vandel? Noen som har erfaring med dette? Jeg skal forøvrig bare på ferie i en uke.

 

Takk for svar :-)

Endret av Me04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ESTA søknaden som jeg fylte ut for en stund siden, huket jeg "NO" på. Men det var fordi jeg var usikker på hva dette betydde. Så den ble jo i grunn godkjent. Men jeg sendte så e-post til ambassaden og dem anbefalte å søke om Visa. Dama i skranken bare sa at jeg burde fortsette å gjøre det jeg gjør, altså studere og slikt og så prøve igjen om et par år. Herregud...

Lenke til kommentar

Søk på en ny ESTA, og ikke huk av "NO". Se hva som skjer da.. Kan være du får en telefon/mail, eller noe sånt. Så får du bare være ærlig med de. Kan jo være du får den godkjent. Det du også kan gjøre er å gjøre litt research på hvordan reglene er for innreise i USA, selv, først. Så når de ringer kan du ta det opp med de.

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert dette ja. Jeg har lest litt rundt og det virker som det er verre om man har 2 eller flere lovbrudd på rullebladet. Men jeg er litt bekymra fordi dem da sikkert kan se at jeg har fått avslag på Visum og hvorfor jeg har fått dette. Men det skader vel ikke å prøve håper jeg :-/

Lenke til kommentar

Jeg har ingen andre lovbrudd nei. Jeg fikk nei rett og slett pga naskingen. Men jeg forklarte at dette ikke var noe jeg gjorde meg vilje, men heller at jeg ikke hadde kvittering på det jeg hadde kjøpt. Men jeg har ingenting annet på rullebladet og jeg skal bare være der i en uke. Jeg kan ikke skjønner at det skal være så vanskelig...det er jo ikke slik at de flere tusner som kommer inn i USA daglig, ALLE har plettfri vandel?

Lenke til kommentar

Hvorvidt de andre som reiser inn i USA har plettfri vandel eller ikke, vet jeg dessverre ikke. Jeg har ikke gjort særlig research ang. hva som er tillatt å ha på rullebladet og ikke, da jeg ikke har dette problemet selv. Men det skal jo stå en eller annen plass. Og står det at nasking er no-go, er det jo ikke noe å gjøre med det. Sålenge du har blitt "dømt" for nasking, så er det nok, det. Det blir litt det samme som at en som er blitt dømt for drap sier at han ble dømt for det, fordi han ikke hadde alibi. De vil naturligvis ikke tro det. Skjønner du?

Lenke til kommentar

Hei, Skurupu. Hvordan er dette hvis de har gjort om ESTAen til ugyldig etter at de nektet meg visum? Da er det vel ikke mulig i det hele tatt?

Har du blitt nektet visum til USA så er situasjonen en helt annen dessverre.

Da må du i såfall søke visum på nytt, men nei. Nasking bør ikke være noe problem for å få visum til USA, iallefall ikke hvis du kun har gjort det en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...