Gå til innhold

DRIFTSIKKER printer?


Anbefalte innlegg

Hei, håper på råd og tips fra dere.

 

Er det slutt på at det finnes driftsikre skrivere/printere å få kjøpt...?

Jeg er utrolig frustrert over å finne ut at min tredje eller fjerde skriver havarerer på samme måte før den første tonerkassetten er brukt opp.

Det er framføringen av papir som svikter. Den jeg har nå heter Konica Minolta magicolor 1680 MF, og jeg må faktisk håndmate den med ett og ett ark hvis jeg i det hele tatt skal ha noe håp om å få noe ut. Den forrige het OKI ett-eller-annet, og den før det var en HP, og den før det husker jeg ikke navnet på. Og absolutt alle får den samme feilen etter kort tid; nemlig at det svikter når den skal føre papiret inn.

 

Å sende den svære greia inn til Komplett, eller hvor jeg kjøpte den, gidder jeg ikke - jeg vil bare at greiene skal virke.

 

Vet dere om noen sikre merker, der driftsikkerheten står høyt?

En rask laserskriver er å foretrekke, gjerne med skanningsmulighet.

 

Takker så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har HP 8600 PRO mener jeg den heter og bruker XXl-blekk som gir 2700 ark.

2sidig utskrift, scan, fax, kopi og eprint.

Trådløs printing og fra internett er fantastisk.

 

Hvor mye betaler du for skriveren? Min kostet 1500-1700kr og er ment for mellomstore bedrifter.

Jeg har en, jobben har en og svigers har en, ikke hatt en feil så langt , men kan jo ikke utelukke noe av den grunn.

 

http://www.expert.no/multifunksjon/hppro8600multifunctionprinter/p/8243/

Endret av War
Lenke til kommentar

Det at skrivere svikter på innmating av papir fra magasin skyldes svært ofte kombinasjon av lavt skrivevolum, tørr luft og støv. Også papirtype (kvalitet) kan spille inn, noe papir støver mer enn annet papir. Noen skrivere er dog mer utsatte enn andre. Personlig har jeg to stk Brother-skrivere som er litt følsomme, og som krever at jeg "renser" rullehjulene (de som drar fram papiret) en gang i blant. Prøv gjerne med en luftfukter i rommet med skriveren, samt husk å "lufte" papiret.

 

Du finner beskrivelsen på hvordan du gjør dette under Maintance i manualen - se punkt om Media rollers.

 

At du får samme feil på skrivere av ulikt fabrikat tyder på at det ikke nødvendigvis er skriveren som er problemet - men miljømessige forhold som påvirker skriveren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Hp Officejet Pro L7590 multi skriver i mangen år ingen problemer til jeg måtte bytte skriver hode.Jeg har en mistanke at uorginalt blekk var grunnen til def skriver hode. Jeg kjøpte en ny i stedenfor Hp Officejet Pro 8500A multi skriver.

Kjøpte på Staples/Binders begge to.

Den ny skriveren begynte å ikke trekke frem papir etter 1 år. Ble nesten terroisert av Hp support. Litt av en oppfølgig selv om ikke problemet ble løst. Måtte vaske materull heletiden.

Kjøpte et nytt papir magasin og koblet på skriveren. Så nå må jeg skanne alt kan ikke ta direkte copy på skiveren for da tar den bare fra det bare fra det første magasinet.

Sønnen min jobber som assistent hos en muskelsyk samme skriver samme problem.

Kansje litt på siden av evne her måtte bare få ut litt steam.

Endret av klown
Lenke til kommentar

Jeg hadde en HP som trakk inn fra bunnen. Den måtte jeg også mate ark for ark om jeg skulle printe. Rensa inntrekksrullene med Biltema reim-spray på q-tips. Det hjalp en stund. Men da sort-skrivehodet tok kvelden kjøpte jeg en canon med topp-mating. Der blir arka hjulpet av tyngdekraften. Der fungerer arkmatinga perfekt enda. Dog er printeren treg som hel@€! og har ikke duplex.

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange bra svar!

Ja, det kan jo være støv som er årsaken - jeg har tenkt på det. Og ja - skrivevolumet er ikke det største.

 

Men er kraftig lei av dette. Ønsker meg en bombesikker skriver som går og går.

Betaler gjerne mye - det lønner seg jo i lengden hvis det viser seg at det er noenlunde forhold mellom pris og kvalitet.

 

Kanskje jeg må prøve en Lexmark denne gangen; har aldri hatt det.

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange bra svar!

Ja, det kan jo være støv som er årsaken - jeg har tenkt på det. Og ja - skrivevolumet er ikke det største.

 

Men er kraftig lei av dette. Ønsker meg en bombesikker skriver som går og går.

Betaler gjerne mye - det lønner seg jo i lengden hvis det viser seg at det er noenlunde forhold mellom pris og kvalitet.

 

Kanskje jeg må prøve en Lexmark denne gangen; har aldri hatt det.

 

Prøv først å rense rullene - jeg beskriver hvor du finner den informasjonen i tidligere post. Du kan også prøve ulike typer papir. I og med at inntrekk fungerer ved hjelp av friksjon mellom ruller og papir (gjelder alle skrivere), så er det vanligvis lav friksjon som er problemet. Jeg har ikke nevnt det før, men statisk elektrisitet mellom papirarka kan også gjøre at papirene henger igjen. Luft arka.

 

Ingen skrivere er bombesikre - til og med dyre kontorskrivere påvirkes av luftfuktighet, støv og papirkvalitet og rullene må ofte renses/skiftes ut.

 

Dog har dyrere skrivere oftere litt bedre - og tildels flere ruller - men jeg vet ikke direkte hvem som har best.

Lenke til kommentar

En annen ting er at ark merke også spiller en rolle, selv om arket er 80 g/m2 så betyr ikke det at HP merket av papir er av samme kvalitet som billig papiret fra Europris.

For eksempel kan de støve forskjellig og påvirke mediarullene's evne til å gripe tak i papiret, eller at papiret kan være for glatt og dermed skape dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...