Gå til innhold

Merkelig bug, lei meg.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har endelig fått opp pcen min, nyinnkjøpt 15000

 

Specs:

 

HD Radeon 7970

16 gb ram

Intel 3370

 

Er så trøtt og gir nærmest opp.

 

I går da jeg spilte Crysis 3 fikk jeg merkelig artifacts over hele skjermen.

 

Det gav seg ikke etter at jeg restartet, slo av og lot den stå til jeg våknet.

 

Dette skjer i nettbrowsing osv. Har ikke orket å installere Crysis 3 på nytt men tenkte å kjøpe Tomb Raider i morgen for å teste.

 

Jeg mistenker det er et program som ligger i bakgrunnen og lager dette.

 

For å være helt sikker tok jeg en fresh install av Windows 7 (64bit)

 

Merkelig nok skjer IKKE denne buggen i google chrome.

 

 

post-13537-0-09533800-1362540946_thumb.png

 

 

post-13537-0-84342700-1362540988_thumb.png <--- chrome

 

 

Når jeg beveger musen over IE rundt om på f.eks msn.no som vist i eksempelet, forflytter det seg merkelig rundt. Det er mildt sagt irriterende.

 

Det skjedde også (før jeg installerte skjermkortdriver) at det var slik uforstålig pixlete tekst på mapper og når jeg åpnet de (og tekst stod i overkant av "search" vinduet, om dere forstår meg rett..)

 

Har prøvd både nyeste ikke beta driver og nyeste beta driver.

 

Hjelp!

 

Skal prøve spill i morgen og se om det har ordnet seg.

 

post-13537-0-00105200-1362541240_thumb.png <--- kan det ha noe med dette å gjøre?

 

 

Asus Xonar Essence lydkort

Asus usb wireless dualband

Logitech g110

 

 

Lister opp resten i morgen.

 

God natt hw folk!

Håper på svar, jeg er litt trist xD

 

 

edit:

 

post-13537-0-75676900-1362541846_thumb.png

Endret av xbox fan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Color Pixel Format bør vel stå på PC Standard?

Er iværtfall det som står på min maskin, men om dette løser problemet er jeg usikker på

 

Skal prøve dette.

 

Kjøpe Lara Croft Tomb Raider i dag(det nye)

 

Her er det som skjedde:

 

Når jeg startet det opp kom det masse rosa på halvisden av skjermen, og en del svarte store pixler? rundt om i det rosa. Dette er labert. Alt fungerte funt, til jeg kjøpte en ny psu som var mye bedre enn den jeg hadde. Har ikke koblet feil heller...Dette er ikke gøy :(

 

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar

Color Pixel Format har alltid stått på ycbcr444 hos meg, uten at jeg vet hva det er.

 

Artifacts kommer jo gjerne når det er noe med skjermkortet.

 

Har du klokka? Prøvd å klokke ned litt? Sjekka temp under load?

 

Har du et program jeg kan sjekke temp på :)?

Jeg skal skru opp pcen i dag; Da får jeg sett om viftene rullerer.

 

http://www.komplett....aspx?sku=760919 <<----- Det er et slikt et, og allerede klokket "opp" litt. Burde jo ikke ha seg slik. Jeg vurderer å returnere det, hvilket 7970 bør jeg ta? Tenker mest på kjøling :)

 

Har også dette motherboardet http://www.komplett....aspx?sku=748567 om det kan være til hjelp.

 

ycbcr er ikke det som en slags "komponent kabel thing?" Jeg husker at RGB ihvertfall var Red Green Blue ^^

 

 

edit: Nå kom jeg på noe :D! Kanskje jeg kan bruke det integrerte skjermkortet på Hovedkortet, og se om jeg får slik tekst?? :D

Endret av xbox fan
Lenke til kommentar

Du ser temp i ccc - performance - amd overdrive.

 

Der kan du og prøve klokke det ned litt å se om det bedrer seg.

Så vet du om det kan være problemet.

 

Takk, skal prøve det :)! Du heter det samme som meg xD

 

Overclock to 1100 MHz <--- Det er kortet. Skal jeg ta den ned til 1000 ca :)?

 

Faktisk klokkehastighet 6 GHz <--- Det rører jeg ikke?

Endret av xbox fan
Lenke til kommentar

Da har jeg testet ut diverse.

 

Her er nye bilder:

 

post-13537-0-81150500-1362614253_thumb.jpg

 

 

 

post-13537-0-83799200-1362614256_thumb.jpg

 

 

 

post-13537-0-95264600-1362614262_thumb.jpg

 

 

 

post-13537-0-88866700-1362614266_thumb.jpg

 

 

 

Jeg kloket ned kortet veldig mye. Til rundt 700 mhz på begge innstillingene. Det var vel 1200 mhz og 1500 mhz det stod på ca. Ingen forbedring, bare mer slowdowns og mindre fps.

 

I tillegg la jeg ved et bilde (som dere ser) Med klokkehastigheten jeg satt på, temperatur på kortet og cpu. Håper dere ser det :)

 

Jeg satt også skjermkortviften på 100 % og luftet kaldt på rommet.

 

 

Også, "for the fun" of it...Testet jeg ut det integrerte skjermkortet som er i Gigabyte hovedkortet mitt, fra Intel med hele 64mb! hehe. Det kunne ikke ta noen spill, desverre. Likevel var det ingen slike "feil" som det var i første bildet når jeg brukte IE.

 

Slik ser det ut nå:

 

post-13537-0-64016800-1362614491_thumb.jpg

 

 

Kontra dette:

 

 

post-13537-0-50868600-1362614606_thumb.png

 

 

 

Kan jeg slå meg til ro at dette er skjermkortet? Og dermed, returnere det :)? Får teste en gang til om det skjer i IE med hd radeon aktivert.

Lenke til kommentar

Høres ut som det er skjermkortet ja, uten at jeg er 100% sikker.

 

Det du kan også prøve er å senke power til -20% nederst i amd overdrive (om du ikke prøvde)

 

Det gjorde jeg ikke :) men, det er en 760watt HØY kvaitets psu, kostet meg 1400 kroner for den. Kontra den jeg hadde til 750 kroner først på 700watt.

Et spørsmål!

Jeg prøvde CPU sitt skjermkort, som da skal være HD2500. Da får jeg opp feilmelding fra Direct X at det ikke støtter 3d spill, burde den ikke det? Lurer på om jeg egentlig bare har aktivert hovedkortet sitt skjermkort? Hmm..

Lenke til kommentar

Varmeutviklingen mens du spilte Crysis 3, førte sikkert til at det ble en sprekk på et allerede dårlig loddepunkt på skjermkortet. Det er en garantisak.

 

Det var det jeg trodde. Jeg hadde varme"Luft"ovnen på fult og kjørte igang crysis 3, på da en dårligere psu og samme skjermkort. Da fikk jeg blåskjerm. Har ikke fått blåskjerm etter jeg byttet psu. Men de strekene kom før og etter det var byttet. Så som du sier, sikkert loddepunktet :)

 

Skjermkortet sitter jo på CPUen, er ikke noe skjermkort på hovedkortet, men enten legg in direct x versjon ett eller anna, men den er jo strengt tatt ikke til å spilles på heller.

 

ah! Det visste jeg ikke. Søkte opp HD2500 Intel graphics driver på google, men fikk ikke opp noe. Ikke rart det ^^

 

Jeg tenkte det var hovedkortet siden jeg satt hdmi i det :) Slenger inn Direct X da:) men ikke ati skjermkort driver til HD2500? Tenkte å teste ut Lara Croft på LOW for å være ekstra sikker. Men har jo fått svaret mitt med at det ikke kom noe slikt på nettlesing eller mapper i Windows.

 

Det jeg ikke forstår, er at i google chrome er det den eneste programvaren jeg ikke får slik i. Bruker den annen rendering enn mozilla, opera og IE?

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Har testet ut Tomb Raider på HD2500 med Intel sitt skjermkort.

 

 

 

HD2500:

 

post-13537-0-29843500-1362709247_thumb.png

 

HD Radeon 7970:

 

post-13537-0-00567100-1362709435_thumb.jpg

 

Jeg må si jeg ble fryktelig "nervøs" da jeg så svart flimring ved introen, men skjønte fort at dette var en del av spillet :) Det var først da jeg kom "ingame" jeg så at det virket ganske normalt.

 

Dette trenger jeg vel strengt tatt ikke svar på, og har snakket med komplett.no.

 

Men, fint om dere likevel kan bekrefte, at PCI-E skjermkortet mitt har skyld i disse feilene.

Endret av xbox fan
Lenke til kommentar

Alt tyder på at det er skjermkortet ja, med mindre det er noe feil med PCI-E sporet (har du prøvd å bruke et annet spor?). Er lei på dine vegne, vet veeeeldig godt hvor irriterende det er å sitte timevis å feilsøke når man så inderlig bare vil at ting skal funke! Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...