Gå til innhold

Tips: Billig Photoshop for medlemmer


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor mange her inne som er klar over dette, men man får en skikkelig god pris på Photoshop CS6 hvis man er medlem av en fotoklubb som igjen er medlem av NSFF.

 

I skrivende stund får man nyeste versjon av Photoshop for 2.900,- som medlem. Det er langt under halv pris og ett årlig medlemsskap i en fotoklubb koster ca. 3-400,-. Da blir man også automatisk medlem i NSFF. Forutsetter at fotoklubben har avyale med dem, og jeg tror de fleste fotoklubber har det.

 

Det forutsetter også sef. at medlemskapet hos fotoklubb er innbetalt.

 

Det skal dog sies at man ikke får mulighet til å oppgradere fra CS6 til feks. CS7 for en oppgraderingspris. Vanlige oppdateringer får man selvsagt som programforbedringer etc.

 

I skrivende stund koster CS6 6.787,- på Adobes sider og det vil si at man sparer over halve prisen ved å melde seg inn i en fotoklubb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten rettesle:

 

Innformasjonen i første post er feil.

 

Det er CS6 Extended man får til 2.900,- og denne koster nesten 10.000,- hos Adobe som fullversjon. Så man sparer faktisk 6-7.000,-! :)

 

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg overhodet ikke er noen representant for NSFF og tjener ikke noe som helst på dette.

 

Dette er innformasjon jeg har fra kursholder fra NSFF hos min fotoklubb hvor det ble fortalt om fordelene som medlem.

 

Edit:

En link til kilden kan være greit :)

http://www.nsff.no/cms/index.php?page=programvare-til-redusert-pris

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

For gratis programvare så er det lurt og lønnsamt att se på "thepiratebay" om dem har det ... =)

 

Kan være at noen av oss har andre lovlige Adobe produkter og/eller faktisk foretrekker å betale for det vi bruker, men med Adobe's priser i Norge (ca dobbelt av hva samme koster i USA) så forstår jeg de som er fristet til å bruke pirat versjon. Er faktisk billiger å ta en langhelg i f.eks New York og kjøpe PS der en å kjøpe det i Norge.

 

Det holder vel ikke å bare være medlem, man må også gjennomføre godkjente kurs..?

 

Er rimelig sikker på at man må gjennomføre kurs ja, for å få student status

Lenke til kommentar

For å få CS6 til den prisen, så plikterfotoklubben seg til å gjennomførekursing til sine medlemmer. Dette har fotoklubben mått bekrefte til NSFF for at dem i hele tatt skulle få bli medlem.

 

Så i følge damen som sa dette, så kan alle som er medlem i en klubb "godkjent" av NSFF få programvaren til denne prisen.

Lenke til kommentar

TILL USSDAN

 

og betale flere tusen for noe man kan få gratis og samtidlig hjelpe andre att få gleden av , er vel ikke så dumt da, tror ikke adobe kommer til att gå konkurs pga det... men men...

Endret av BuuB
Lenke til kommentar

TILL USSDAN

 

og betale flere tusen for noe man kan få gratis og samtidlig hjelpe andre att få gleden av , er vel ikke så dumt da, tror ikke adobe kommer til att gå konkurs pga det... men men...

 

Hvorfor kjøpe noe, det er jo bare tull, er mye bedre å bare gå rundt og ta det man har lyst på.

 

Siden man kan "ta det" igjennom nettet uten og bli tatt er det greit, er det like greit og ta foreksempel en sjokolade hvis ingen ser deg ta den ?

 

Dette er mer snakk om og respektere andre sin eiendom uansett situasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Siden man kan "ta det" igjennom nettet uten og bli tatt er det greit, er det like greit og ta foreksempel en sjokolade hvis ingen ser deg ta den ?

 

 

Ja, så lenge de har millioner av sjokolader og ingen tar noe skade, så syns jeg det er helt greit å stjele en sjokolade :) Spesielt når sjokoladen koster flere tusen mer en den er verdt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, så lenge de har millioner av sjokolader og ingen tar noe skade, så syns jeg det er helt greit å stjele en sjokolade :) Spesielt når sjokoladen koster flere tusen mer en den er verdt..

 

Jepp, og da kan du like greit ta en bugatti veyron siden den også er veldig overpriset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, og da kan du like greit ta en bugatti veyron siden den også er veldig overpriset.

 

Sjokoladen var en bedre sammenligning. Dessuten vet jeg ikke hvor overpriset den er, den er dyr, men ikke billig å lage. Husker jeg så en dok om koenigsegg, og marginene var ikke store fordi det blir laget så få (10-15 stk, og da er det nok merkbart om en forsvinner)

 

Men poenget var at dersom jeg ikke har råd og ingen blir skadelidende så "stjeler" jeg med god samvittighet. Den dagen jeg har råd så skal jeg gledelig bidra til at adobe vokser ytterligere..

 

Jeg setter stjeler i hermetegn, da de ikke taper noe på at jeg laster ned, ettersom jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe uansett.

Lenke til kommentar

Det er en kamp du ikke kan vinne, Nautica. De er så inne i unnskyldninger og rettferdigjøring av sitt tyveri at det vil bli en eviglang diskusjon der du bare vil møte de samme argumentene gang på gang. Bare litt omskrevet hver gang.

 

Verden er ikke svart og hvit, alle har ikke samme definisjon av moral. Ikke alle anser all "stjeling" som galt uansett. Men jeg har ikke noen intensjoner om å lage en diskusjon ut av dette og har heller ikke noe mer behov for å rettferdiggjøre eller unnskylde meg :)

 

(Mod må gjerne fjerne innleggene hvis det er ønskelig)

Lenke til kommentar

Verden er ikke svart og hvit, alle har ikke samme definisjon av moral. Ikke alle anser all "stjeling" som galt uansett. Men jeg har ikke noen intensjoner om å lage en diskusjon ut av dette og har heller ikke noe mer behov for å rettferdiggjøre eller unnskylde meg :)

 

(Mod må gjerne fjerne innleggene hvis det er ønskelig)

Om du ikke har behov for å rettferdiggjøre tyveriet, hvorfor skriver du da ?
Jeg setter stjeler i hermetegn, da de ikke taper noe på at jeg laster ned, ettersom jeg ikke hadde hatt råd til å kjøpe uansett.

 

I min verden så er det en unnskyldning og rettferdiggjøring av dette. Men nok om det, gidder ikke krangle. Vi er forskjellige. Jeg fnyser f.eks. av folk som ymter om at tyvgods er greit å kjøpe, mens andre kjøper det med god samvittighet "fordi om ikke de selv hadde kjøpt det, så ville allikevel noen andre gjort det.."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du ikke har behov for å rettferdiggjøre tyveriet, hvorfor skriver du da ?

 

 

I min verden så er det en unnskyldning og rettferdiggjøring av dette. Men nok om det, gidder ikke krangle. Vi er forskjellige. Jeg fnyser f.eks. av folk som ymter om at tyvgods er greit å kjøpe, mens andre kjøper det med god samvittighet "fordi om ikke de selv hadde kjøpt det, så ville allikevel noen andre gjort det.."

 

Skriver for å sørge for en nyansert debatt og for å legge frem andre synspunkter.

 

Ved kjøp av tyvegods bidrar man til at tyveri er lønnsomt, og tyveri av varer går ofte ut over enten bedrifter eller privatpersoner. En helt annen sak i min mening, og jeg hadde aldri støttet dette.

 

Ser absolutt ikke på dette som krangling, men en meningsutveksling som begge "parter" kan ha godt av :)

Lenke til kommentar

Sjokoladen var en bedre sammenligning. Dessuten vet jeg ikke hvor overpriset den er, den er dyr, men ikke billig å lage. Husker jeg så en dok om koenigsegg, og marginene var ikke store fordi det blir laget så få (10-15 stk, og da er det nok merkbart om en forsvinner)

 

Skal heller ikke lage en stor diskusjon av dette, men må "kverulere" på dette utsagnet :p

 

Akkurat det samme som PhotoShop, ikke billig og lage :)

PS blir nok heller ikke produsert i milliontalls, og hver som kjøper gjør at Adobe får bedre lønnsomhet som kan komme oss forbrukere tilgode.

 

Kan dog akseptere at en "fattig" ungdom på rommet sitt laster det ned for å utforske og lære seg dette, men når man begynner og få en vanlig inntekt eller bruker det i økonomisk vinning synes jeg at man burde betale for tjenester man bruker.

 

Det er en kamp du ikke kan vinne, Nautica. De er så inne i unnskyldninger og rettferdigjøring av sitt tyveri at det vil bli en eviglang diskusjon der du bare vil møte de samme argumentene gang på gang. Bare litt omskrevet hver gang.

 

Er klar over det, alle "kriminelle" uansett grunnlag og omfang vil bestandig rettferdiggjøre sine handlinger, hvis ikke har de ikke empati og er farlig for samfunnet generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal heller ikke lage en stor diskusjon av dette, men må "kverulere" på dette utsagnet :p

 

Akkurat det samme som PhotoShop, ikke billig og lage :)

PS blir nok heller ikke produsert i milliontalls, og hver som kjøper gjør at Adobe får bedre lønnsomhet som kan komme oss forbrukere tilgode.

 

 

Kan dog akseptere at en "fattig" ungdom på rommet sitt laster det ned for å utforske og lære seg dette, men når man begynner og få en vanlig inntekt eller bruker det i økonomisk vinning synes jeg at man burde betale for tjenester man bruker.

 

 

 

Helt enig, og det presiserte jeg tidligere. Den dagen jeg tjener noe på ps eller tjener nok generelt, så skal adobe tjene på meg. Jeg ser på det som en utvidet trial versjon :p

 

Men angående profitt, så har adobe en ganske betydelig omsetning og uten å vite det sikkert, så tror jeg de har ganske solid margin, spesielt i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...