Gå til innhold

Det å nekte kristendommens påvirkning på vår kultur


Anbefalte innlegg

 

Rart det da med tanke på at tradisjonell islam og tradisjonell kristendom er basert på mye av det samme. Det var når kristendommen endelig ble kjeppjaget fra samfunnet folk flest gav opp sin motstand mot homofile ekteskap, abort, likestilling osv.

 

Kristendommen har ikke noe til felles med islam.

 

Muhammed stjal en del stoff fra kristendommen i håp om å lure kristne til å anerkjenne ham som profet og dermed konvertere til islam.

Mao islam ble fremstilt som en erstatning for kristendommen og Jesu budskap.

 

Islam er også kamuflert satanisme, akkurat som jødedommen.

 

 

Ungdomskriminaliteten er lavere enn den var for noen tiår siden, og norsk ungdom er mindre opptatt av kristendommen enn noen gang før.

 

Nå tenkte jo jeg mest på kriminalitet inkl den organiserte kriminaliteten som myndighetene driver med mot folket.

 

Men ellers så er det slik at noen typer tradisjonell kriminalitet har gått litt ned, men denne har blitt erstattet av en økning i andre og mer alvorlige former for kriminalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er bare å gå tilbake til tiden før kristendommen kom til europa, og se på hvordan folk flest oppførte seg da.

I én post skriver du at Norge har blitt formet av kristendom i 1000 år.

I en annen skriver du at katolisisme ikke er sann kristendom.

 

Du er klar over at Luther-Evangelismen ikke eksisterte før 1500-tallet?

Endret av O3K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg ser også at du forbinder kristendom med jødedom, men kristendom og jødedom er så dorskjellig som natt og dag.

Og det er absolutt ingen fellestrekk mellom kristendom og jødedom.

 

Jødedom er egentlig bare et annet navn for satanisme.

 

Haha, hadde ikke jødedommen vært hadde det vært liten sjangs for at helten din hadde blitt like stor som idag.

 

Også er kristendommens teori om universet og verden bevist feil flere ganger.

Lenke til kommentar

Haha, hadde ikke jødedommen vært hadde det vært liten sjangs for at helten din hadde blitt like stor som idag.

 

Også er kristendommens teori om universet og verden bevist feil flere ganger.

 

Vi skal ikke diskutere kristendommen som en religion i seg selv, ei heller dens opprinelse. Men dens påvirkning på vestlig kultur(er). Alle fremtidige innlegg som handler om kristendommen er rett eller feil vil bli rapportert.

Lenke til kommentar

Vi skal ikke diskutere kristendommen som en religion i seg selv, ei heller dens opprinelse. Men dens påvirkning på vestlig kultur(er). Alle fremtidige innlegg som handler om kristendommen er rett eller feil vil bli rapportert.

 

Jaha, okei..

 

Må påpeke at du har 666 ryktepoeng, må være et tegn gitt..

Lenke til kommentar

I én post skriver du at Norge har blitt formet av kristendom i 1000 år.

I en annen skriver du at katolisisme ikke er sann kristendom.

 

Det er riktig. Den katolske kirke er ingen kristen kirke.

 

Dette kan du finne ut selv ved å søke litt på google eller youtube.

Den katolske kirke er full av hedensk låre og hedenske symboler, den driver også med avgudsdyrkelse og direkte satanisme.

 

 

Du er klar over at Luther-Evangelismen ikke eksisterte før 1500-tallet?

 

Det er jeg klar over ja.

Men selv om Norge en kort stund hadde katolske biskoper, så har folk flest i Norge ført videre troen på "kvitekrist" fra vikingetiden, og ikke fulgt den katolske kirkes lære.

Lenke til kommentar

Haha, hadde ikke jødedommen vært hadde det vært liten sjangs for at helten din hadde blitt like stor som idag.

 

 

Jødedommen er en religion som jødene utviklet under fangenskapet i babylon, og har ikke noe med kristendom eller Bibelen å gjøre.

 

Jesus kom fra judah stamme, og hadde heller ikke noe med jødedommen å gjøre.

Ordet jøde kommer av judah, som er en av Israels stammer, og har opprinnelig ikke noe med jødedommen å gjøre.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Hvorfor er se aller fleste i Norge så blindet av hat mot kristendom når kristendommen har formet vår kultur i mer enn 1000 år ?

 

Og hvordan var Norge og norsk kultur i mesteparten av de 1000 årene? Det var først på 17-1800 tallet når Opplysningstidens sekulære ideer innvandret Norge ifra utlandet at vi begynte å gjøre noen som helst fremskritt her i landet. På 1900-tallet var vi fremdeles et stakkarslig hyperreligiøst bondesamfunn. Det måtte en verdenskrig og invasjon til for at nordmenn flest skulle våkne opp til dogmenes fare.

Lenke til kommentar

Jeg har spurt en del folk, til og med kristne stortings representanter (og onkler...) om hva kristen kultur arv faktisk er og hvorfor de ønsker å innføre dette, men jeg har til gode å få et skikkelig svar!!!

 

Det kommer som regel frem at vi har fått moral, men da jeg påpeker at folk faktisk var moralske før også OG at vi i dag har en overlegen moral målt opp mot alt den forkastelige intoleransen man finner i kristen moral så blir det stille...

 

Så hva ER kristen kultur arv og hva gjør den så spesiell? Hvorfor skal vi ta vare på den? Er det noe å ta vare på?

 

På meg så virker det som om alt dette maset om kristen kultur arv bare er et skalkeskjul for å fremme kristen tro igjen, en slags siste krampe trekning for at kristendom skal gå foran alle andre livssyn uten annet grunnlag enn at kristendom har gått foran alt annet de siste tusen årene og nå, da monopolet er i ferd med å brytes, så kjempes det med nebb og klør for å innføre forrang for kristendom, eller i det minste at kristendom beholder den forangen som er igjen... Det er den "kristne kultur arven" i et nøtetskall....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har spurt en del folk, til og med kristne stortings representanter (og onkler...) om hva kristen kultur arv faktisk er og hvorfor de ønsker å innføre dette, men jeg har til gode å få et skikkelig svar!!!

 

Det kommer som regel frem at vi har fått moral, men da jeg påpeker at folk faktisk var moralske før også OG at vi i dag har en overlegen moral målt opp mot alt den forkastelige intoleransen man finner i kristen moral så blir det stille...

 

 

 

Kan du si litt mer om denne overlegne moralen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du ikke skjønner det så gidder jeg ikke å forklare deg den...

 

Stikkord: ALLE har lov til å tenke, føle, tro og mene hva de vil. Sånn, tenke litt selv nå.... ;)

 

Åja, Kardemommeloven - ja den kjenner jeg veldig godt, og det gleder en troende å se at den fenger selv ett steinhardt ateistsinn. Dette smakte jo godt :closedeyes:

Lenke til kommentar

Åja, Kardemommeloven - ja den kjenner jeg veldig godt, og det gleder en troende å se at den fenger selv ett steinhardt ateistsinn. Dette smakte jo godt :closedeyes:

 

Kardemomme loven dekker bare så mye da... Så vi må nok ha noen flere lover.. Og hvorfor skulle ikke en "stein" hard ateist ha glede av slike lover? Det virker som du innbiller deg at det kun er religiøse som er for å tenke, tro, si og mene hva men vil når det er klin omvendt...

 

Men hva er det i kristen kultur arv som sikrer oss den samme friheten som vi får fra den "overlegne" moralen vi har i landet pr i dag? Er det noe å spare på hvis den ikke er i det minste like bra som det vi har? MÅ vi spare på alt fordi det er en "arv"?

 

Som sagt så ser jeg langt flere "bevis" på at den kristne kuturarven er et forsøk på å "snik kristne" landet igjen enn at det kommer noe godt ut av den "arven"....

Lenke til kommentar

Åja, Kardemommeloven - ja den kjenner jeg veldig godt, og det gleder en troende å se at den fenger selv ett steinhardt ateistsinn. Dette smakte jo godt :closedeyes:

Jeg er mer overasket over hvordan kristne klarer å være oppegående moralsk sett... Mye mulig det er fordi jeg vet mer om hva som står i boka demmes enn de gjør, men det er ikke spesielt moralsk noe av det som står der. Selvfølgelig driver jo prestene med "Cherry Picking" og når ingen leser selv, men bare hører på de koselige historiene til presten så går det kansje slik...

 

Det var ei på twitter som sa her om dagen at "Guds (kvinne) syn minnet veldig mye om menn fra midøsten for 2000år siden", og det traff nok sikeren på hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er mer overasket over hvordan kristne klarer å være oppegående moralsk sett... Mye mulig det er fordi jeg vet mer om hva som står i boka demmes enn de gjør, men det er ikke spesielt moralsk noe av det som står der. Selvfølgelig driver jo prestene med "Cherry Picking" og når ingen leser selv, men bare hører på de koselige historiene til presten så går det kansje slik...

 

Det var ei på twitter som sa her om dagen at "Guds (kvinne) syn minnet veldig mye om menn fra midøsten for 2000år siden", og det traff nok sikeren på hodet.

 

Man blir det man leser, sies det, eller det man eter, eller det man tror man leste eller spiste eller noe lignende - og jeg har lest en masse forskjellige skrifter, og levd ett nokså forskjellig liv, men likevel har jeg bare lært en eneste ting, og det er den gyldne regel.

 

Og den er såpass genial, at følger man den slavisk, kan man ikke trå feil - kjedelig, men helt sant, for min del

Ja, og så handler det ikke om å vite noe, men å "se", og handle i tråd med det man så - altså; aktiv tro

Lenke til kommentar

´Ja, og så handler det ikke om å vite noe, men å "se", og handle i tråd med det man så - altså; aktiv tro

Det er vell det de fleste ateister baserer seg på, nettopp å observere ting, ta inn fakta og så handle. Det gjør også at du må stå til rette for deg selv. Du kan ikke lengere skyve ansvaret for dine meninger over på "kirken" eller lignende. Jeg har prøvd å stille kristne til vegs feks mtp homofili, og tendensen er at de gjemmer seg under "guds ord" og ikke vil stå til rette for meningene sine selv.

 

Selvsagt gjelder det bare noen. Det er også en hel del "ny" kristne som tror, og som har en helt ufarlig tilnærming til denne, og de skal være hjertens velkommne til å tro hva de vil. Som jeg har nevnt før er det religionene jeg har noe i mot, ikke troen i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...