Gå til innhold

Bestille bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha, det lærte du meg noe nytt igjen:)

 

Men får ikke opp noen paoirpeofiler, kan velge RGB eller other, finner ikke noe i other. Er dette noe som skal ligge originalt i LR eller må jeg få en link av FV Og legge inn profil selv?

Profiler følger normalt med skriver når du kjøper den for prodisentens papir, skal du ha FV's må du vite hva slags papir du vil ha bildene på så vil de sannsynligvis kunne sende deg en profil.

Lenke til kommentar

Man kan også bruk papir fra Ilford (som jeg gjør) og laste ned profilen for arket man kjøper på ilford sine nettsider.

 

Det gjør jeg også. Synes bare det er så tungvint å få en profil som heter "n_IGSLD11_EPR3000_EPSn" når den like gjerne kunne hett "Ilford Galerie Smooth Lustre duo". Vet ikke med deg, men jeg har problemer med å huske slikt fra gang til gang.

Lenke til kommentar

Man lærer seg fort dette, og hvis man leser profilnavnet nøye, så ser du forkortelsene :)

 

Men du står så klart fritt til å velge det papiret du ønsker. Jeg vil vertfall bruke det papiret som gir meg det beste resultatet og ikek det med lettest profilnavn :)

 

Men i bunn og grunn er jeg enig med deg ja. Man kunne funnet opp litt lettere filnavn på disse :)

Lenke til kommentar

Hei igjen, og mange takk:)

 

Når jeg vil skrive ut et bilde feks fra det bildefremvisnings programmet du tipset om har jeg mulighet til å velge en hel del papir profiler, så da er de nok der et sted, men får ikke denne muligheten fra LR. Rart at ikke LR ser dette ....?

Lenke til kommentar

Det kan se ut til at HP ikke er veien å gå hvis du skal begynne med proffe utskrifter. Etter litt søking på nettet så er det mange som skriker etter profiler. Jeg sier ikke at det ikke finnes, men det virker ikke akkurat som om det er noe automatikk i dette fra HP. Vertfall ikke til denne skriveren.

 

Med Canon og Epson er det nok helt annerledes, og vertfall på skrivere i proffklassen, men disse koster jo litt mer...

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe ny skriver så anbefaler jeg deg Canon Pixma Pro-1 på det varmeste. Jeg sier ikke at den er bedre enn Epson for det har jeg ikke prøvd, men de testene jeg har lest har den vunnet over Epson med tanke på bildekvalitet.

 

Canon har også en skriver som heter Pixma Pro-10 og denne koster "bare" ca. 1.500,- mindre enn Pro-1. Men Pro-1 blir levert med 3x så store fargepatroner og allerede der er summen omtrent tjent inn.

 

Dog koster det en god slump og etterfylle hvis ALLE 12 patronene går tomme på likt. Men pris pr. ml. er lavere på Pro-1 enn Pro-10.

 

Hvis du uansett ikke kommer til å skrive ut mer enn 5stk. bilder pr.mnd. så kan du nok fint klare deg med lillebroren. Da kan det hende Pro-100 også holder i lange baner.

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe ny skriver så anbefaler jeg deg Canon Pixma Pro-1 på det varmeste. Jeg sier ikke at den er bedre enn Epson for det har jeg ikke prøvd, men de testene jeg har lest har den vunnet over Epson med tanke på bildekvalitet.

 

Jeg slet fælt med å få en Canon laserskriver inn i nettverk, måtte kjøpe et temmelig kostbart nettverkskort etter jeg fant ut at en vanlig printserver ikke var mulig å få til å virke, så jeg er skeptisk der, men det er forhåpentligvis under kontroll nå.

Har en Epson R3000 og er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...