Gå til innhold

- Galaxy S4 blir forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare meg hva en mobil skal med en åttekjernet prosessor? Trengs det virkelig?

 

Nei. Den vil jo selvfølgelig bli raskere, men den vil trekke enormt med strøm. Mobilprodusentene lurer kundene til å tro at den er så forferdelig rask, bare fordi den har fire kjerners prosessor. De fokuserer lite på å faktisk gjøre prosessoren god. Apple gjør dette.

 

Å lure kunden på denne måten går også ut over testere som TV2 Hjelper deg, som tror at fire-kjerners prosessorer er så veldig raske. De ser bare på hva som står på papiret, i stedet for å teste ordentlig.

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva en mobil skal med en åttekjernet prosessor? Trengs det virkelig?
Nei. Den vil jo selvfølgelig bli raskere, men den vil trekke enormt med strøm. Mobilprodusentene lurer kundene til å tro at den er så forferdelig rask, bare fordi den har fire kjerners prosessor. De fokuserer lite på å faktisk gjøre prosessoren god. Apple gjør dette.Å lure kunden på denne måten går også ut over testere som TV2 Hjelper deg, som tror at fire-kjerners prosessorer er så veldig raske. De ser bare på hva som står på papiret, i stedet for å teste ordentlig.

 

Alle 8 kjernene brukes ikke på en gang. den har 4 svake og 4 sterke kjerner, noe som gjør at den ikke bruker så mye strøm.

 

De svakere kjernene på kanskje 1,3 Ghz eller 1,4 Ghz. Disse tar seg av ting som ikke krever mye kraft som små apper og Internett surfing.

 

De sterke kjernene som sikkert kommer til å være på 1,7 Ghz tar seg av de tunge appene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva en mobil skal med en åttekjernet prosessor? Trengs det virkelig?
Nei. Den vil jo selvfølgelig bli raskere, men den vil trekke enormt med strøm. Mobilprodusentene lurer kundene til å tro at den er så forferdelig rask, bare fordi den har fire kjerners prosessor. De fokuserer lite på å faktisk gjøre prosessoren god. Apple gjør dette.Å lure kunden på denne måten går også ut over testere som TV2 Hjelper deg, som tror at fire-kjerners prosessorer er så veldig raske. De ser bare på hva som står på papiret, i stedet for å teste ordentlig.

 

Har du overhodet noe som helst forutsetning for å uttale deg? De gjør det faktisk for å spare strøm, og hvis du vil vite mer kan du lese her:

http://www.amobil.no/artikler/samsung-med-8-kjerner-neste-ar/114632

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er kanskje ingen stor bombe om Samsung ikke får til 8-kjernersopplegget sitt på første forsøk. Det betyr i så fall neppe så mye for toppytelsen, for som påpekt her, så er det egentlig snakk om to 4-kjerners-sett, et raskt og et strømsparende. Men det kan bety ganske mye for batterilevetida, så egentlig er det dårlige nyheter for en vanlig forbruker som meg om de må lansere uten.

 

Hadde vært så fint med en tung aktør som konkurrerer også på batterilevetid, ikke bare på de vanlige råkjørings-benchmarkene.

 

8 fullhastighet-kjerner er vel lite aktuelt med dagens teknologi, det blir for lett for varmt ved topplast. Det er jo grunnen til at mindre laptops som regel ikke er satt opp med mer enn to kjerner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Overlever glatt med min S3 ett år til jeg, så for min del gjør det meg ingenting.
Overlever glatt et år til med S2 jeg. Eneste nye man trenger er rå batteritid og vanntett spec. Projektor a la Beam hadde også vært nice.

 

Hev meg på jeg også.

 

Overlever fint ett år til med min S1 jeg, som har fått CyanogenMod 10.0 og er så god som ny.

Blir det så mye tullball og prøvekanin-opplegg som ryktene skal ha det til så blir det Nexus 5 istedet, gitt.

Lenke til kommentar

Det kommer stadig sterkere hint om 14 mars som dato for presentasjon. Firkantet design a'la SGS2 og Snapdragon 600 CPU.

 

Jeg må si jeg kan spare meg for noen av disse "smarte" softwareløsningene til Samsung. Bortsett fra funksjonen som holder skjermen aktiv når man ser på den og intelligent kamera, så er de fleste noe man knapt har bruk for.

 

Lenke til kommentar

Nei. Den vil jo selvfølgelig bli raskere, men den vil trekke enormt med strøm. Mobilprodusentene lurer kundene til å tro at den er så forferdelig rask, bare fordi den har fire kjerners prosessor. De fokuserer lite på å faktisk gjøre prosessoren god. Apple gjør dette.

 

Å lure kunden på denne måten går også ut over testere som TV2 Hjelper deg, som tror at fire-kjerners prosessorer er så veldig raske. De ser bare på hva som står på papiret, i stedet for å teste ordentlig.

 

Nå er jeg litt bekymret for jeg vet ikke hva en "god" prosessor er, men på dataen har jeg en firekjerners.

Bør jeg bytte tilbake til dobbeltkjerne? :ohmy:

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt bekymret for jeg vet ikke hva en "god" prosessor er, men på dataen har jeg en firekjerners.

Bør jeg bytte tilbake til dobbeltkjerne? :ohmy:

 

Hvis du leser svaret geForge fikk på sitt innlegg, så kan du heller fokusere på det som står der.

Det er som regel fordeler og ulemper med alle design. Men det er VELDIG god grunn til at de fleste av oss har byttet fra enkjerne til flere kjerners CPU. Disse yter langt bedre enn enkeltkjerner i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...