Gå til innhold

Caravelle T5 2012 mod., SMS styring av Webasto vha. GPS tracker


maxijoker

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Sprell ny her :o

En fabrikklevert park.varmer i min T5 (med fjernkontroll i leveransen) ønskes styrt av min GPS tracker for AV og PÅ vha. SMS melding. Opprinnelig er denne funksjonen tiltenkt som av/på av strømtilførselen til diesel pumpa, ved hjelp av styring av et rele, ved tyveri av bien. En slik oppkopling kan medføre uante problemer. spesielt siden mye av elektronikken styres igjennom bilens CAN bus (feilemninger etc. etc.) Derfor ønsker jeg i stedet at jeg kan styre Webasto parkvarmeren for påslag. Den sviver da i 30 min, og slår seg av. So fare, so good.

 

Har funnet ut hvor jeg kopler releet inn, men det er et stort problem. GPS trackeren gir styrespenning til en CAN bus adapter, som igjen aktiverer Webastoen, men dette er en fast spenning=er lik rele innkoplet (sluttet rele kontakter), mens her skal det kun være en puls (er lik kortslutning), på ca 1-2 sek.'s varighet mellom to lednings punkter. Derfor vil jeg trenge en krets som gir denne pulsen, og som styres med både en negativ FAST varig spenning og/eller en POSITIV.

 

Noen i forumet som har arbeidet med slike oppkomlinger?

Noen Tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...