Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakke om en bil


JAYZ

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kommer etterhvert til å kjøpe en bruktbil. Har lyst til å lakke den om til svart/matt svart.

 

Er det dyrt, isåfall hvor dyrt er det å lakke en bil? La oss bruke original svart som eksempel.

 

Har ikke snøring på hva noe slikt ligger på i pris. Hvor dyrt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glatt 30.000, kanskje mer, for hellakkering. Jeg lakkerte panseret og den ene forskjermen på bilen min pga. noen stygge riper den forrige eieren hadde fått, og det kosta 7 laken. Husk også at dersom karosseriet er galvanisert, forsvinner galvaniseringen om du får den omlakkert, siden de pusser den helt ned.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Du kan få det billigere ved å gjøre alt forarbeidet selv men det forutsetter at du ikke har 10 tommeltotter og en plass å stå som du kan lagre alt utstyret man må fjerne for å få et godt lakkeringsresultat.

 

Alternativt kan du bruke Plasti Dip som er noa ala foliering men som sprayes på med sprøyte. Det kan også fjernes veldig enkelt hvis du vil "bytte" til en annen farge etc.

Lenke til kommentar

Glatt 30.000, kanskje mer, for hellakkering. Jeg lakkerte panseret og den ene forskjermen på bilen min pga. noen stygge riper den forrige eieren hadde fått, og det kosta 7 laken. Husk også at dersom karosseriet er galvanisert, forsvinner galvaniseringen om du får den omlakkert, siden de pusser den helt ned.

 

 

Dersom du tror dem står der i 3 måneder og pusser ned til stålet så er det nok feil. Eneste galvaniseringa som forsvinner, er den som fysisk forsvinner under retting og nye deler uten original galving. Dersom man bare leverer en bil bare for å lakke den, vil all original galvanisering stå igjen.

Endret av Hakjold
Lenke til kommentar

Ut i fra hva jeg har lest så har du jo noe som heter Permanent foliering, og dette skal ha tilsvarende levetid som lakkering.

 

Ja, jeg har aldri sagt noe negativt om PlastiDip. Har jo selv brukt dette på et par deler på min egen bil da jeg var nysgjerrig på om speil og grill kledde å være svarte istedet for krommet. Kunne og tenkt å prøvd å hel-lakkert en herjebil rett og slett bare for å kunne si at jeg har prøvd å hel-lakkere med PlastiDip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...