Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil jeg vokse mere?


Kimmix

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

Haha :)

-

Btw så trener jeg styrke ca. 3-4 ganger i uken, 1 - 2,5 timer om gangen, har det noe med veksten å gjøre? begynte for litt over 1 måned siden.

 

Det kan gjøre noe med veksten, men ikke iløpet av en måned. På lang sikt ved treningstempoet du vil beskrive vil du kanskje miste 1-2 cm av det du kunne vokst videre ;) Avhengig av kosthold, type styrketrening og styrkegrad på treningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er rart at noen vil vokse seg høye. Å være 1 noen og 70 må da være kjempe..

Ingen store krav og forventninger fra andre, bare sympati. Storvokste får lite sympati, og alle venter de

skal klare alt selv og taper ansikt om de får pryl av noen mindre.

 

For ikke snakke om klesbutikkene. Er man "small" eller "medium" kan man velge vrake aldri tomt. Alt over "large"

fort utsolgt om det er noe brukende.

Lenke til kommentar

Syns det er rart at noen vil vokse seg høye. Å være 1 noen og 70 må da være kjempe..

Ingen store krav og forventninger fra andre, bare sympati. Storvokste får lite sympati, og alle venter de

skal klare alt selv og taper ansikt om de får pryl av noen mindre.

 

For ikke snakke om klesbutikkene. Er man "small" eller "medium" kan man velge vrake aldri tomt. Alt over "large"

fort utsolgt om det er noe brukende.

 

Jeg er 170. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i noe av dette. Jeg har aldri fått sympati for en dritt fordi jeg er "liten", og godt er det forsåvidt. Det har heller aldri blitt satt noen mindre forventninger eller krav til meg pga det heller. Jeg har også slitt med å finne klær i små størrelser så lenge jeg har levd.

Lenke til kommentar

Hmm. Står jo ikke helt i stil med det du skriver her: :hm:

Har dog aldri hatt ett eneste problem eller utfordring her i livet med at jeg er 5-10 cm lavere enn vanlig så det er ingenting å bekymre seg over.

 

1.70 er da vel ikke så veldig lite. Ville hvertfall klart foretrukket være det enn 1.88 som jeg er.

Lenke til kommentar

Høres ut som du kom sent i puberteten så det ville ikke forundre meg om du vokser fram til du er 18-19 år. Selv var jeg klassens høyeste, nesten vokst på meg alle mine 190 cm på det tidspunkt. De fleste av mine venner var betraktlig lavere. Når vi ble 20 var dette nesten utgjevnet, så de fleste av mine venner vokste en del fra de var 16-20 år.

Lenke til kommentar

Hmm. Står jo ikke helt i stil med det du skriver her: :hm:

 

Har dog aldri hatt ett eneste problem eller utfordring her i livet med at jeg er 5-10 cm lavere enn vanlig så det er ingenting å bekymre seg over.

 

1.70 er da vel ikke så veldig lite. Ville hvertfall klart foretrukket være det enn 1.88 som jeg er.

 

Det er fordi du tok sitatet out of context, en context jeg ikke inkluderte i det opprinnelige innlegget :) Når det kommer til f.eks. samliv, relasjoner, sosiale ting osv. har jeg aldri hatt problemer med å være lavere enn de aller fleste. Altså i den forstand at jeg har alltid fått den samme respekten, ansvaret, whatever som andre personer. Praktiske utfordringer har jeg hatt nok av, spesielt i oppveksten. I voksenlivet er det i bunn og grunn bare dette med klær som er vanskelig.

 

Den konteksten jeg tenkte på var mer mot det å få seg dame, bli tatt på alvor av andre personer osv, noe som jeg ofte leser at folk som er lave bekymrer seg over. Men det har kun med hva slags personlighet du har, og hvordan du fremtrer snarere enn hvor høy du er.

Lenke til kommentar

Er 16 år, 171-172 høy, 62 kg, har vært i puberteten siden sommeren 2011.

Faren min er 185 høy, min mor er 170.

Vil jeg vokse mere?

Har aldri vokst noe fort.. var alltid den korte i klassen.

Var 165cm for 1 år siden (akkurat ca)

så vokser 5-7 cm i året, har aldri vokst 10+ cm som de fleste gjør i puberteten, så jeg lurer på om jeg kommer til å bli noe rundt 180? + -

Jeg vokste til jeg var 19, så godt mulig du blir endel høyere. Jeg endte på 192, noe som er litt for høyt. Alltid dårlig plass, korte senger osv. Hadde vært mer praktisk å være ca 180.

Lenke til kommentar

Syns det er rart at noen vil vokse seg høye. Å være 1 noen og 70 må da være kjempe..

Ingen store krav og forventninger fra andre, bare sympati. Storvokste får lite sympati, og alle venter de

skal klare alt selv og taper ansikt om de får pryl av noen mindre.

 

For ikke snakke om klesbutikkene. Er man "small" eller "medium" kan man velge vrake aldri tomt. Alt over "large"

fort utsolgt om det er noe brukende.

 

Det er da ikke særlig rart.

http://www.dagbladet.no/2011/12/29/tema/foreldre/klikk/helse/19591400/

http://www.forskning.no/artikler/2002/september/1031044271.36

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...