Gå til innhold

Hvorfor begynner folk å drite overalt på et cruiseskip uten strøm?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

 

Noen har sikkert fått med seg at det utbrøt en brann i maskinrommet på cruiseskipet Carnival Triumph, og dermed mistet de nesten all elektrisitet som igjen slo ut drivkraft og sanitæranlegget. Noen avissaker under;

 

http://www.dagbladet...lykke/25761912/

http://www.dagbladet...lykke/25765827/

http://www.dagbladet...eskip/25767663/

 

Jeg har fått med at folk har bæsjet i dusjer, vasker, poser, vesker osv. De har brukt toalettene om igjen slik at det har rennet over kanten, ned på gulvet, ut av badet, igjen ut av lugaren og inn i korridorene. Hvorfor gjøre slikt, når det ifølge en av artiklene har vært flere fungerende toaletter?

 

Det har også vært slåssing om mat og soveplasser.

 

Dette får meg til å tenke at de passasjerene ikke oppfører seg som voksne mennesker, men som dyr.

 

Jeg forstår at folk må gjøre fra seg, hvorfor ikke gjøre fra seg i bøtter? som har litt vann, deretter dumpe driten på havet, slik at en blir kvitt kloakken og får dette VEKK fra skipet, ellers blir det en biologisk bakteriebombe som igjen kan føre til utbrudd av sykdommer.

 

Jeg synes dette er tragisk. Hva synes dere, og hva ville dere ha gjort i en slik situasjon?

 

Tricell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner heller ikke dette. Det går da for fanden ann å kaste driten over ripa.

 

Jeg så også at romfolket her forleden hadde forskanset seg i en nedlagt fabrikk. Her drev de også å dreit på gulvet, og det i samme rom som de sov i. De har det stusselig og alt det der, men de kan da drite ute når de først må. De gjør det jo bare verre for seg selv.

Endret av RastaXP
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det slår meg at mennesker, i alle fall desse cruiseturistene, ikke ville overlevd lenge ved et kollaps i samfunnet. Det er mulig å tenke rasjonelt og gjøre fornuftige handlinger selv om ikke alt fungerer som det skal.

Hele situasjonen på skipet er absurd. Fem dager uten strøm, og det er det komplette kaos om bord. Makan. Selv dyr vet at de ikke skal drite i eget reir..

Endret av Fibonacci
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det slår meg at mennesker, i alle fall desse cruiseturistene, ikke ville overlevd lenge ved et kollaps i samfunnet. Det er mulig å tenke rasjonelt og gjøre fornuftige handlinger selv om ikke alt fungerer som det skal.

 

Jeg tror folk generelt er tøffere enn dette, men så fort luksusen forsvinner så VIL folk kjempe om den, det er dessverre de flestes natur...

 

Idiotene bruker også opp de få ressursene de har på få timer i troen på at hjelpen kommer umiddelbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi burde tilby cruiseselskapet vår kompetanse, ved at de sender over passasjerene til oss - så kan passasjerene få bo sammen med våre kjære sigøynere ute på våre gater og streder. Etter en par uker sammen med de knallharde sigøynercamperne, tenker jeg at både driting og matinntaket har kommet seg betraktelig.

 

;)

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke at et par toaletter fungerer når det er 4000 passasjerer. På et moderne skip kan jeg ikke forestille meg at det finnes bøtter. De har lensepumpe til å pumpe ut vann med, og det er ingen som fisker. Hvorfor i alle dager skal de ha bøtter? Det naturlige blir da å bruke vasken, dusjen og poser. De andre alternativene er gulvet og ut over ripa. Det er helt urimelig å be folk sette seg ut over ripa med 50 meter ned midt ute på havet. Det hadde gått 5 folk på sjøen i minuttet.

 

De har brukt toalettene om igjen slik at det har rennet over kanten, ned på gulvet, ut av badet, igjen ut av lugaren og inn i korridorene.
Nei, hvor har du lest dette? Kloakksystemet begynte å lekke.

 

Jeg skjønner heller ikke dette. Det går da for fanden ann å kaste driten over ripa.

Jeg så også at romfolket her forleden hadde forskanset seg i en nedlagt fabrikk. Her drev de også å dreit på gulvet, og det i samme rom som de sov i.

Tror du har misforstått her. Det er ingen som har driti på gulvet på Cruiseskipet. Driten på gulvet kom fordi kloakksystemet lakk.

 

Det har også vært slåssing om mat og soveplasser.
Typisk amerikansk. Dette ville aldri skjedd i siviliserte land som f.eks. Norge og Japan. Det står også at de stod i kø i 4 timer for å få mat, så sannsynligvis har det vært noen uenigheter i køen og så blåses det opp til slåssing i media.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Person A kommer til skade for å pisse på gulvet forran dassen. Etter kommer person B som skal drite. Han tar av seg buksa og skal akkurat til å sette skinkene ned på skåla, i det han sklir i pisset til person A, blir skremt og legger en kabel på gulvet. Han prøver å fjerne den med papir, men ender opp med å smøre kabelen utover gulvet. Person C skal inn og pisse, ser alt sølet på innsiden, og bestemmer seg for å stå på utsiden og pisse rett inn i båsen. Person D skal inn og drite, alt flyter inne i båsen. Han driter i hånda, kaster kabelen inn i båsen, vasker hendene og går igjen.

 

Ja, så raskt eskalerer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg får sånne litt vemmelige og hysterisk morsomme bilder fra diverse rockekonserter på Valle Hovin - aldri på konsert, uten tette gode gummistøvler på labbene, her i gården

Lenke til kommentar

Synes jeg ser dere sitte på rekka, for å bærsje, mens det står hundrevis av folk rundt og ser på!

 

Det finnes nok bøtter (pøs) på båten, beregnet for vasking og lignende. Men pøser til alle passasjerende, samt alle av betjeningen? Tror dere er naive!

 

Dette viser bare, at det moderne samfunn er sårbart. Og jeg er ganske sikker på, at norske og japanske crisetureiser hadde oppført seg på sammen måte.

 

Men jeg har vært med å bygge "sjauertoalett", utenfor skansekledningen, så sjauere kunne bærsje rett i sjøen. (Vi hadde vannkolsset for sjauerene, men de kunne ikke bruke det) Men det var på en stykkgodsbåt og vi hadde materialer til formålet. Det har nok ikke en crusebåt og de har sansyneligvis aldri byggd et slikt toalett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...