Gå til innhold

Oscar Pistorius skjøt og drepte kjæresten sin


Anbefalte innlegg

Den kjente kortdistanceløperen fra Sør Afrika skal ha skutt kjæresten med et "uhell" fordi han trodde det var en innbruddstyv. "Blade Runner" er 400m ekspert.

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/02/14/pistorius-i-politiavhoer-etter-skyting?autoplay=1

 

Hva synes dere om dette? Det er selvfølgelig forferdelig men fortjener han straff?

 

Jeg er utrolig imponert over det han presterer med tanke på handicapet, men lurer på hva jeg skal tro nå, håper ikke han blir dømt og mister resten av sportskarrieren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette her er jo nærmest latterlig. For det første, skyter man ikke en innbruddstyv med en gang man ser en. I hvertfall ikke et skudd som dreper. Og han må da jo kunne se at det var kjæresten. Om ikke, må det ha vært noe galt.

 

Jeg synes nå at han fortjener straff. Både for å drepe et uskyldig menneske, og for å skyte mot en ukjent person nesten uten videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har noen av dere bodd i SørAfrika??

 

Man skal selvfølgelig ikke skyte kjæresten sin fordi man tror hun er en innbruddstyv!!

 

Men - terskelen for å skyte innbruddstyver er veldig lav i dette landet. I motsetning til i Norge, hvor det står "Innbruddsalarm - Securitas" eller noe sånt på et skilt, så står det "Armed response". Og det er ett privat sikkerhetsselskap som rykker ut hvis alarmen går, og de 3-4 personene som rykker ut er væpnet til tennene.

 

Jeg synes fremdeles ikke at det er ok å skyte innbruddstyver, men de som kommenterer bør vite litt om sikkerhetssituasjonen i dette voldsherjede landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg slet litt med å finne kategori, men han er jo en utendørsidrettsmann så det burde funke :)

 

Ok - trodde et øyeblikk at det var et anfall av ekstrem ironi, serru

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...