Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vill ikke starte(?


Anbefalte innlegg

Hei igjen forum :) Jeg har akkurat flyttet alle minne komponenter inn i et nytt kabinett: SPecs: intel i7 3770, sapphire radeon 7950, 750 watt, 8gbram, hovedkorte er usikkert, men har bilde.

 

Det jeg har av problem nå er at når jeg har montert alt vill ikke maskinen starte. stock vifta og prossesor vifta står på i 3 sek, og deretter død. Dette skjer igjen igjen og igjen, og man blir gal. Er det noen som har møtt på det samme problemet eller vet hva dette er, håper jeg på respons. Takk på forhånd :green:

post-278149-0-49045900-1360772223_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Står 24-pin og 6-pin (i ditt tilfelle 4 pin) kontaktene i? Hvis en av dem ikke står i så får du ikke starte samme hva du gjør.

Hvis kun 24-pin kontakta står i så kan PCen i noen tilfeller starte men sjelden uten bilde.

 

 

Det som også må stå 100% riktig er de tynne små kablene ifra kabinett til hovedkort. Disse går opp til start-knappen, reset-knappen og eventuelle USB og lydinnganger du har på kabinettet.

 

Det er også merka på ledningene hva de er til og i hovedkort-manualen så står det hvor de skal settes.

Det ser ut til at du har en Hewlett Packard Pavilion HPE 360z maskin med AMD AM3 socket. Litt vrient for meg å finne hvilket hovedkort dem har brukt i den, men jeg var inne på HP sin nettside og fant igjen PCen der for å se om jeg fant en manual. Dessverre så suger supporten som vanlig hos sånne produsenter, så det er et lite utvalg av sånt. Eneste jeg fant var BIOS updates og drivere.

 

http://www.imagebam....d256d9238063364

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...