Gå til innhold

Formuesskatt - Høyre mer ekstreme enn FrP


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Noen mener at all skatt er en uting, men når skatt settes opp mot sykehus, veier, skole, forsvar, fpoliti, ... så er det mange som foretrekker skatt og velferdsstat fremfor skattelette som i dette tilfellet tilfaller de aller rikeste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen mener at all skatt er en uting, men når skatt settes opp mot sykehus, veier, skole, forsvar, fpoliti, ... så er det mange som foretrekker skatt og velferdsstat fremfor skattelette som i dette tilfellet tilfaller de aller rikeste.

 

Kan du forklare hvordan det på noe som helst måte er en god ting og skatte menneskers sparepenger som de allerede har skattet for og vil skatte med igjen når de blir brukt?

Lenke til kommentar

Er du for en sivilisert debatt eller at jeg ignorerer deg?

 

delay the development or progress of (an action, process, etc.);

 

Var ganske nøyaktig det jeg mente.

 

Men du tiltaler jo ikke hva jeg faktisk argumenterte og henger deg opp i andre ting, så jeg antar at du er for at du kanskje ikke vet hva en sivilisert debatt går utpå.

Lenke til kommentar

Noen mener at all skatt er en uting, men når skatt settes opp mot sykehus, veier, skole, forsvar, fpoliti, ... så er det mange som foretrekker skatt og velferdsstat fremfor skattelette som i dette tilfellet tilfaller de aller rikeste.

Men satt opp mot byråkrati så er det bare å lette på skatten.

1kr mindre i skatt = 1kr mindre i byråkrati, ikke velferd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du skulle ikke stemme DLF eller FrP? Veldig interessant om du svarer ærlig på det selv om vi har hemmelige valg her i landet.

 

Når jeg spør personer med samme holdning som deg konkret om hvilke byråkrater de vil fjerne begynner de å :roll:

 

Byråkrati forbindes ofte med vel utviklede moderne samfunn. At noen land nå sliter med å finansiere sitt byrkrati skyldes ikke at byråkratiet er for stort, men at økonomisk la det skure politikk har kjørt noen land i grøften. Noen viktige land har hatt for lite byråkrati i noen land.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Blir ingen av de to, slik ting ser ut nå blir det Venstre eller Høyre, selv om jeg ikke er helt enig med noen av de. Men hvem er vel 100% enig med ett parti?

 

Personlig synes jeg Trine Skei Grande var best i debatten i går om hva vi skal gjøre for tiggerne. Hun bor i et innvandrerområde og har snakket med mange av dem.

 

 

Er en minimal sjanse for at jeg faktisk stemmer blankt.

 

Glimrende.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Erna Solberg kutter intervju om formuesskatt på dagsrevyen 19.00. Hun vil ikke fullføre intervjuet. Sprekker den joviale fasaden?

 

Professor Guttorm Schjelderup http://www.nhh.no/Default.aspx?ID=2023 ved NHH og hans elever tilbakeviser Høyres påstander om formuesskatt.

 

Der er en kronikk om dette på Nrk.no.

 

Vidar Christiansen http://www.sv.uio.no/econ/personer/vit/vidarch/ , professor ved økonomisk institutt UIO sier det samme.

Lenke til kommentar

Erna Solberg kutter intervju om formuesskatt på dagsrevyen 19.00. Hun vil ikke fullføre intervjuet. Sprekker den joviale fasaden?

 

Professor Guttorm Schjelderup http://www.nhh.no/Default.aspx?ID=2023 ved NHH og hans elever tilbakeviser Høyres påstander om formuesskatt.

 

Der er en kronikk om dette på Nrk.no.

 

Vidar Christiansen http://www.sv.uio.no...er/vit/vidarch/ , professor ved økonomisk institutt UIO sier det samme.

 

Ja, her gjorde hun et svært dårlig inntrykk, når hun ikke tør svare på slik kritikk på egen politikk. På samme måte som Høyre har driti på draget når det gjelder farspermisjonsgreia.

Lenke til kommentar

For å unngå at noen blir null skatteytere.

Hvem er nullskatteytere i Norge? Hvordan er det mulig mener du? Hvordan unngår man momsen når man handler på butikken som privatperson uten å være utenlandsk statsborger? Tror du Røkke setter alt han handler inn på firmaet? Tror du ikke det ville bli oppdaget rimelig raskt?

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvem er nullskatteytere i Norge? Hvordan er det mulig mener du? Hvordan unngår man momsen når man handler på butikken som privatperson uten å være utenlandsk statsborger? Tror du Røkke setter alt han handler inn på firmaet? Tror du ikke det ville bli oppdaget rimelig raskt?

 

Det har jeg skrevet om 23 september 2009.

 

samtidig som du finner flere opplsyninger og lenker til diskusjonen og master oppgaven om formuesskatten her:

 

http://sannhetsdepartementet.no/

 

Nå kappes Høyre og FrP om å bli det ny norske voodoo økonomi partiet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

 

Det har jeg skrevet om 23 september 2009.

 

samtidig som du finner flere opplsyninger og lenker til diskusjonen og master oppgaven om formuesskatten her:

 

http://sannhetsdepartementet.no/

 

Nå kappes Høyre og FrP om å bli det ny norske voodoo økonomi partiet.

Jeg er ikke interessert i linkene dine. Bare svar på spørsmålet du. Hvem i Norge er det som ikke betaler noe skatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du får ingen særbehandling. Du får ingressen til den korte historien i første lenke.

 

Hvem fant opp ideen om at renteinntekter og renteutgifter skulle henholdsvis beskattes og subsidieres med samme sats? Et skjult symmetriprinsipp for dem som har mye fra før av? Er det symmetrisk at en med 100 000 og en med 10 millioner i bruttoinntekt skal betale henholdsvis 47.5 og 2.5 prosent i skatt av bruttoinntekten?

 

Vil du lese mer om momsen, får du lese den korte artikkelen. Punktum.

 

Siden det også er langt flere enn deg som leser denne tråden, og siden rentefradraget et nevnt i den lille artiklen er også denne

 

Rentefradraget utgått på dato?

 

tråden aktuell.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du får ingen særbehandling. Du får ingressen til den korte historien i første lenke.

 

 

 

Vil du lese mer om momsen, får du lese den korte artikkelen. Punktum.

 

Siden det også er langt flere enn deg som leser denne tråden, og siden rentefradraget et nevnt i den lille artiklen er også denne

 

Rentefradraget utgått på dato?

 

tråden aktuell.

Som sagt din fetisjisme med å linke til deg selv har jeg ingen interesse av og gidder ikke en gang å trykke på dem. Du har enda ikke vist til noen som betaler null i skatt. Så frem til du eventuelt klarer å vise det kan man gå ut fra at du lyver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som sagt din fetisjisme med å linke til deg selv har jeg ingen interesse av og gidder ikke en gang å trykke på dem. Du har enda ikke vist til noen som betaler null i skatt. Så frem til du eventuelt klarer å vise det kan man gå ut fra at du lyver.

 

Du får manne deg opp til å lese det jeg skriver om moms i den korte artikklen. Når man snakker om nullskatteytere holdes vanligvis moms på privat forbruk utenom. Du vil ha meg til å gjenta ting du finner ved å klikke en semantisk lenke. Jeg er ikke din slave. Er du interessert i mitt syn på moms leser du det jeg har skrevet der i stedet for å komme med barnslige utspill om fetisjisme..

 

Og formues skatte debatten er ingen agurk nyhet slik du mener innvandrer debatten er.

 

Den finnes i dag over alt på nettet og Erna Solberg og Høyre skal få slite med å tilbakevise den omtalte master oppgaven og det de to professorene uttalte i gårsdagens dagsrevy. Jeg venter mer om denne debatten i nyhetene i ukene frem til valget og kanskje allerede i dagsnytt 18 sendingen i dag. Høyre har gjort noe dumt:

  1. De har gått til krig mot formuesskatten.
  2. Når forskning tilbakeviser at den ikke er viktig for bedriftene forsvarer de sitt standpunkt med nebb og klør.

Det skulle ikke forundre meg om dette kommer til å bli valgkampens hovedsak. FrP har sikkert ikke noe mot den debatten. De vil kunne benytte saken for alt den er verdt til å kapre velgere fra Høyre.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...