Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Netgear WNDR4500 remote admin?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har opprettet et domene og skulle peke det mot min statiske ip adresse hjemme. Da jeg testet å skrive inn domenenavnet, så kommer påloggingsboksen til ruteren opp. Jeg kan logge meg rett inn i admin interfacet. Det funker også dersom jeg bare skriver ip-adressen.

 

Hvordan går dette an? Remote access er deaktivert og har aldri vært aktivert. Her må man jo også spesifisere port som skal brukes osv. Jeg får også svar dersom jeg pinger adressen min, selv om dette også er deaktivert.

 

Skjønner ingenting jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Admin interfacet er også en webserver, så den kaprer antageligvis standard port (80) på din IP-adresse.

Har dessverre ikke vært borti noe slikt selv, men kanskje det er mulig å endre port denne opererer på, samt kun godkjenne fra lokalnettet (192.168.0.0/24 er det vanligste subnettet).

Lenke til kommentar

Jeg fant utav det. Det funker fordi jeg sitter på lanet mitt. Den oversetter tydeligvis den eksterne ip adressen min så lenge jeg sitter innenfor ruteren. Prøvde nå på 3G nettet via mobilen, og da får jeg ikke kontakt. Jeg sjekket også med et portsjekk verktøy, og alt er stengt. Så da var den saken løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...