Gå til innhold

Objektivet sa knak


Anbefalte innlegg

kjøpte et d7000 på japan photo i slutten av desember, med kit objektivet nikkor 18-105mm, her om dagen når jeg skulle ta noen bilder så var det et lite knak i objektivet når jeg zoomet.. nå er det som om jeg zoomer over "en hump" på over 24mm merket på objektivet... bortsett fra det virker det som det fortsatt fungerer som det skal....

 

Er dette noe som kan/vil bli værre/ødelegge objektivet etterhvert? burde jeg dra til butikken og høre med dem?

 

har den "superforsikringen" fra japan photo om det skulle være nødvendig.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøpte et d7000 på japan photo i slutten av desember, med kit objektivet nikkor 18-105mm, her om dagen når jeg skulle ta noen bilder så var det et lite knak i objektivet når jeg zoomet.. nå er det som om jeg zoomer over "en hump" på over 24mm merket på objektivet... bortsett fra det virker det som det fortsatt fungerer som det skal.... Er dette noe som kan/vil bli værre/ødelegge objektivet etterhvert? burde jeg dra til butikken og høre med dem? har den "superforsikringen" fra japan photo om det skulle være nødvendig.. :p

 

Superforsikring er ikke nødvendig her, med mindre du har vært hardhendt med objektivet. Det er 5 års reklamasjonsfrist på objektiver i Norge. Men uansett så er du godt dekket.

 

Du bør absolutt gå til butikken så fort som mulig.

Lenke til kommentar

liten follow up, levert in objektivet tok det på forsikringen... viste seg at litt av festet hadde blitt knekt også....

 

måten dette må ha skjedd må ha vært når det falt i bakken.. :p hadde kameraet ordentlig baggen og på skulderen, bøyde meg ned for og ta skolissene også falt det sikkert maks en halv meter ned i bakken, i baggen sin så var en mjuk landing.... tenkte ikke noe mer over det for det var såvidt... :S

 

jaja, forsikringa var verdt det allerede.. hehe

Endret av Smurfn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et problem angående supersikring, er skaden en fabrikasjons-feil dekker ikke forsikringen dette, og får du ikke dekket reklamasjon samt ikke opptrådt uaktsomt sitter du med skjegget i postkassa.

 

Så at du mistet objektivet er faktisk en fordel angående "reklamasjon".

 

Jeg tror du blander litt begreper nå. Reklamasjon vil selvsagt dekkes fra butikken om det er en fabrikasjonsfeil, spesielt om du ikke har opptrådt uaktsomt.

Hvis du derimot har vært litt uaktsom så ville supersikringen dekket skaden, og TS ville ikke hatt skjegget i noen som helst postkasse fordi han har sørget for å dekke seg i alle tilfeller!

 

Jeg ser på dette som en gladsak!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når TS nå har benyttet denne forsikringen par måneder etter at han kjøpte den, er han da videre forsikret i hele den perioden han har betalt for? Eller er superforsikringen nå oppbrukt? Dette er jo også som jeg forstår en del av pakken han kjøpte, er resten enda forsikret?

 

Noen som vet? Har aldri hatt superforsikring så jeg har heller aldri satt meg inn i det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forsikringen følger gjenstandens serienummer.

 

Det betyr at om objektivet repareres, så fortsetter forsikringen å gjelde til det er gått fire år etter kjøpsdato.

 

Er objektivet totalskadet og blir erstattet med et nytt, så opphører resten av forsikringstiden og man må kjøpe ny forsikring om man fortsatt vil være forsikret.

 

Er i hvert fall slik jeg leser vilkårene, og slik jeg har oppfattet forsikringen ved tidligere bruk av den.

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...