Gå til innhold

Hjelp til kjøp av hovedkort.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å få kjøpt ett nytt hovedkort. Det må være gode overklokkningsmuligheter. Helst muligheten til å overklokke høyt uten problemer med temp. Hørt at nye Ivy Bridge fort får problemer med Temp. Vil helst ha en 6kjerners prossesor til maskinen.

 

Så hovedkort + prossesor med gode muligheter til OC på lave temperaturer.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke hovedkort og CPU som bestemmer temperaturene (nesten), men CPU-kjøleren. Skal du overklokke så skal du investere i en ordentlig cpu-kjøler ;)

 

Hva er budsjettet ditt? Har selv Asus P8Z77-V Deluxe hovedkort, meget gode og enkle overklokkingsmuligheter. Tips til prosessor får noen andre ta seg av, kan jeg spørre hvorfor du skal ha 6-kjerners?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke hovedkort og CPU som bestemmer temperaturene (nesten), men CPU-kjøleren. Skal du overklokke så skal du investere i en ordentlig cpu-kjøler ;)

 

Hva er budsjettet ditt? Har selv Asus P8Z77-V Deluxe hovedkort, meget gode og enkle overklokkingsmuligheter. Tips til prosessor får noen andre ta seg av, kan jeg spørre hvorfor du skal ha 6-kjerners?

Det er jo ikke hovedkort og CPU som bestemmer temperaturene (nesten), men CPU-kjøleren. Skal du overklokke så skal du investere i en ordentlig cpu-kjøler ;)

 

Hva er budsjettet ditt? Har selv Asus P8Z77-V Deluxe hovedkort, meget gode og enkle overklokkingsmuligheter. Tips til prosessor får noen andre ta seg av, kan jeg spørre hvorfor du skal ha 6-kjerners?

Vil ha 6 kjerner ettersom liker å rendere i 3dsmax o.l

Tenker jo en heftig vannkjøling. Men hørte at Ivy Bridge lå jevnt på 70 grader når var overklokket høyt. Noe jeg synes var veldig høy temp.

Har ikke noe bestemt budsjett. opptil 2500 på hovedkort. :)

Lenke til kommentar

Har selv i7-3770k, anbefales varmt, gode overklokkingsmuligheter indeed. Noctua-kjølere bruker å være ganske store, så bare pass på at du har god nok plass i kabinettet ditt, men som oftest er det ikke noe problem.

Har COSMOS II Så tror ikke plassen er noe problem. Ville helst hatt 6kjerners prossesor pga Rendering i 3D programmer. Har sett endel på Prossesor- Intel® Core i7-3930K Processor Ellers ikke så mye på kjøler eller hovedkort. Men vet at hovedkortet må være en 2011 socket isåtilfelle.

 

Men om har bedre 6kjerners muligheter kom gjerne med det. Slik som tråden også sier så er jo hovedkort også veldig greit å få. Synes det var noen gode alternativer da.

Lenke til kommentar

Jamen hva med totalt da? :p Det er jo litt viktig for å plukke ut deler som passer til ditt budsjett.

Haha :p ja sant nokk.. Tenker vell egentlig å ha en ca 6 tusen bare i hovedkort og prossesor. Om ikke 7 tusen. Ser for meg å kjøpe kjøler til tusen kroner utenom. Må være vannkjøling da vell og merke. Så budsjettet er vell 8 tusen totalt da på HK, CPU og kjøler. :) Men om finner billigere, samt kraftigere så er jo det bare helmaks! "mer penger til spill!"

Lenke til kommentar

Jeg ser at veldig mange anbefaler noctua d-14. Jeg har imidlertid bestilt en noctua NH-U9B SE2 (som er på tur i posten). Den skal brukes på en i5 3570k prosessor. Kanskje jeg overklokker.

 

Burde jeg bytte kjøler til d-14? Jeg har nok plass i kabinettet, både i forhold til RAM (low profile) og størrelse.

 

Det er en vesentlig forskjell. Her kan du se en sammenlikning: http://www.neoseeker...a_nh_u9b/5.html

 

Du må selv se om forskjellen er stor nok til at du ser det nødvendig å bytte ut kjøleren.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg benyttet meg av angreretten på den og gått for en D-14.

Endret av MFleksnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...