Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Eksamen V13] REA3024 Matematikk R2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WxMaxima viser vel ikke fremgangsmåten?

Du skal jo ha ned "rimelig mengde" mellomregning, blir litt irriterende å måtte kombinere algebraisk regning for hånd med fasitsvaret fra maxima

 

Ikke på del 2, vel? Da holder det vel å sette opp stykket, forklare kort hva du gjør og så gjøre det? Trenge vel ikke mye mellomregning da?

Lenke til kommentar

 Dersom eleven ikkje har med framgangsmåten, men berre eit korrekt svar, skal han/ho få noko utteljing for det, sjølv om eleven har vist manglande kommunikasjons- kompetanse. Ved meir opne oppgåveformuleringar er det spesielt viktig at eleven grunngir tolkinga av oppgåva og valet av løysingsstrategi.

Kravet til framgangsmåte og forklaring ved bruk av digitale verktøy er ikkje mindre enn ved bruk av andre hjelpemiddel. Det er viktig at eleven viser kva som er gjort i alle typar digitale verktøy, for å få utteljing ved sensuren.

 

Tatt fra eksamensveiledningen. Men får du full pott bare du forklarer hva du/programmet har gjort?

Lenke til kommentar

Alle gleder seg til eksamen i morgen? :dribble: Slet en del tidligere med induksjonsbevis, men dette er nærmest plankekjøring nå! Håper dermed at vi får en oppgave som tar for seg induksjonsbevis både på del 1 og 2.

 

Gleder meg faktisk til å gi alt jeg har i morgen.

 

PS!

Velg å sitte i et hjørne med ansiktet vendt mot veggen om mulig. Det er ekstremt mye lettere å konsentrere seg når ingen beveger seg foran pulten ens.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit å sitte lengst vekk fra de hypersensitive pensjonistene som passer på.

Blir så stresset når det sitter en gamling og stirrer på meg for hver gang jeg beveger på meg.

 

Synes forøvrig R2-eksamen som var i høst var en dritteksamen, for å si det mildt. Håper for guds skyld at vi ikke får noe lignende i morgen!

Lenke til kommentar

Jeg var selvfølgelig så heldig å bli trukket ut i både matte og fysikk (snakk om flaks!). De to fagene jeg liker minst. Men nok om det.

 

Lurte på om man er nødt til å enten printe ut grafen og levere det eller skrive det for hånd? Slik jeg har gjort tidligere, så har jeg plottet inn grafen i geogebra og deretter tegnet den av, men en konstruksjonforklaring. Er dette nok? Orker ikke å stresse med å sette graf inn i word, printe ut og alt det der eller det å gjøre alt for hånd. Noen som vet om min metode er tilstrekkelig eller om jeg vil bli trukket? Trenger å røske med meg alle poengene jeg kan få for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

Da var vi her igjen. Fjerde året på rad jeg er oppe i eksamen i matematikk. Skal ikke lyve, innsatsen har dabbet hardt av i løpet av året i forhold til tidligere år men burde klare å samle meg sammen til i alle fall tre, om ikke fire. Ikke at det spiller så stor rolle, så lenge jeg står er jeg rimelig sikker på å komme inn på rettsvitenskap til neste år.

 

Med det ønsker jeg alle lykke til i morgen!

Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit å sitte lengst vekk fra de hypersensitive pensjonistene som passer på.

Blir så stresset når det sitter en gamling og stirrer på meg for hver gang jeg beveger på meg.

 

Synes forøvrig R2-eksamen som var i høst var en dritteksamen, for å si det mildt. Håper for guds skyld at vi ikke får noe lignende i morgen!

 

Enig. Synes for øvrig at den som ble gitt våren 2012 var helt håpløs. Oppgavemengden var forferdelig. Fire store oppgaver på del 2 er helt skrudd i hodet. Likte mye bedre oppgavene gitt 2009-2011.

 

Krysser fingrene og tar kvelden! Lykke til folkens!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi blir bedt om å "bestemme" e.l chart?cht=tx&chl=\overrightarrow { AB } \times \overrightarrow { AC }, skal vi da oppgi svaret som en vektor eller som vektorproduktet (et tall)? Blir dette helt det samme?

 

EDIT: Ble litt dårlig det uttrykket, men skal fram til kryssprodoktet av AB-vektor og AC-vektor.

Endret av Derimot
Lenke til kommentar

Når vi blir bedt om å "bestemme" e.l chart?cht=tx&chl=\overrightarrow { AB } \times \overrightarrow { AC }, skal vi da oppgi svaret som en vektor eller som vektorproduktet (et tall)? Blir dette helt det samme?

 

EDIT: Ble litt dårlig det uttrykket, men skal fram til kryssprodoktet av AB-vektor og AC-vektor.

 

Kryssprodukt av to vektorer blir vel en annen vektor?

Lenke til kommentar

*snip*

 

Ja, men det er forskjell på å ha med framgangsmåte og å ha med alle utregninger. Setter du opp stykkene med et likhetstegn og så rett svar bak, samt forklaring på hva du gjør, så skal det være greit. Man trenger ikke å ha med alt av streker og alle leddene i en utregning. Det kan hende det forventes mer på del 2 enn på del 1 (pga hjelpemiddel). Det viktigste er jo at greier å kommunisere at man har forstått oppgaven, og forstått hvordan den skal løses. Ha med litt altså. F.eks om du skal krysse en vektor så kan det være lurt å ha med en bolk hvor du viser hvilke verdier som skal ganges med hverandre, hvilke som skal trekkes fra osv. Dersom du gjør noe feil, men samtidig har hatt med såpass mye at sensor skjønte at du ikke var helt ute på viddene, så får du poeng for det.

 

Det handler om å vise hva du kan, ikke å levere noe som ser ut som en kladd.

 

Når du bruker geogebra o.l. så skriver du ut bilder av det som er relevant, f.eks. grafen med diverse punkt fra geogebra. Kanskje også en verditabell. Gi arkene navnet "vedlegg x", og henvis til disse når du svarer på oppgavene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...